Gå til innhold

HEL80 spørsmål (+et par generelle bærbar spørsmål)


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg prøvd å se litt etter ny bærbar PC i det siste, og foreløpig er HEL80 favoritten. Jeg har imidlertid et par spørsmål:

 

1. Jeg har lest både at den er 3 cm og 4 cm tykk. Jeg tolker dette slik at den er 3 cm tykk i fronten og 4 cm tykk bak. Er dette riktig?

 

2. En av de tingene jeg misliker sterkest med denne er ctrl-tasten og fn-tasten er plassert feil (i følge meg :cool:). Det jeg lurer på er: Er det mulig å bytte om disse i windows? Eller er bare dette mulig for bokstav- og nummertaster?

 

3. Hva er egentlig de store fordelene med santa rosa plattformen?

WiMax, 3G og forbedret FSB har jeg sett. Men er det noe som virkelig blir mye bedre på den nye plattformen? Noen store fremskritt? Dette har litt å si for om jeg går for HEL'en eller ikke...

 

4. Et 9 cellers batteri, hvor godt yter det egentlig i forhold til et 9-cellers? 33% dårligere ([9-6]/9)? Eller er ikke verden så enkel som så?

 

- Amund

Endret av amundsf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
9-celler gir ca 50% bedre batteri.

 

Regna fra 6 cellers ja :) Da hade jeg rett egentlig da.

=>(9-6)/6 = 9 cellers 50% bedre enn 6 cellers.

Som er det samme som (9-6)/9 = 6 cellers er 33% dårligere enn et 9 cellers :)

Fint å få det bekrefta.

 

 

Santa Rosa blir bedre, men og mye dyrere, wimax vil nok kunne kjøpes som pc-kort\usb snart. Windowsytelsen blir noe bedre, men ikke så veldig merkbar for de fleste av oss.

 

Jeg er dessuten ingen gamer, og når jeg korte perioder er det så har jeg alltids en ganske bra stasjonær PC, så da klarer jeg meg vel uten santa rosa :)

 

Takk så mye for hjelpen!

 

Du har ikke peil angående tastaturspørsmålet og da?

 

- Amund

Endret av amundsf
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg tror FN-tasten er immun mot omprogrammering i Windows. Har samme "problemet" selv med min bærbar og har ikke funnet en løsning. Har strengt tatt ikke prøvd heller, men flere nettbutikker jeg har vært i dialog med hevder at FN-tasten er konstant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...