havis Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Har et litt sært problem.. Har kjøpt en brukt Marantz SR-5200 og er usikker på om den er 100% (som selger sa). Jeg bor på trang hybel og har ingen høyttalere, da det skal kjøpes når jeg flytter i sommer. Kan jeg sjekke om receiveren fungerer på en annen måte? Lenke til kommentar
ulfsn Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Har et litt sært problem.. Har kjøpt en brukt Marantz SR-5200 og er usikker på om den er 100% (som selger sa). Jeg bor på trang hybel og har ingen høyttalere, da det skal kjøpes når jeg flytter i sommer. Kan jeg sjekke om receiveren fungerer på en annen måte? 8507867[/snapback] Få lånt deg et par hodetelefoner.Om det da blir lyd i begge kanaler,og forhåpentligvis god lyd,er sjansen stor for at den er i orden.Noen forsterkere kopler hodetelefonuttaket til forforsterkeren,og i så fall får du ikke rede på om effekttrinnet er i orden,men dette gjelder kun et fåtall av apparater.jeg kan ikke svare deg på om din er et av unntakene.Det KAN være andre ting også som kan føre til at du ikke får lyd ut av terminalene,selv om det er lyd i hodetelefonene,men da har du absolutt max uflaks.I sistnevnte tilfelle vil det likevel som oftest være snakk om en bagatell. Mvh Rune Lenke til kommentar
havis Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 Har et litt sært problem.. Har kjøpt en brukt Marantz SR-5200 og er usikker på om den er 100% (som selger sa). Jeg bor på trang hybel og har ingen høyttalere, da det skal kjøpes når jeg flytter i sommer. Kan jeg sjekke om receiveren fungerer på en annen måte? 8507867[/snapback] Få lånt deg et par hodetelefoner.Om det da blir lyd i begge kanaler,og forhåpentligvis god lyd,er sjansen stor for at den er i orden.Noen forsterkere kopler hodetelefonuttaket til forforsterkeren,og i så fall får du ikke rede på om effekttrinnet er i orden,men dette gjelder kun et fåtall av apparater.jeg kan ikke svare deg på om din er et av unntakene.Det KAN være andre ting også som kan føre til at du ikke får lyd ut av terminalene,selv om det er lyd i hodetelefonene,men da har du absolutt max uflaks.I sistnevnte tilfelle vil det likevel som oftest være snakk om en bagatell. Mvh Rune 8508983[/snapback] Det var godt å høre! Jeg har prøvd med hodetelefoner og det er god lyd i begge kanaler Nå håper jeg den ikke er et av unntakene.. Takker for rådene dine Rune! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå