Gå til innhold

QuickTime-film i moviemaker - og litt andre spm.

Anbefalte innlegg

Jeg skal legge inn noen QuickTime-filmer i moviemaker, men filformatet støttes ikke. Jeg vet at det imidlertid finnes programmer som kan konvertere filmene til andre format, men jeg har ikke funnet noe som passer for disse filmene. Kanskje noen her vet om noe?

Ellers så skal jeg redigere litt på en film, og lurer i den sammenheng på hvordan man får filmen til å gå fortere, og gjerne litt "hakkete". Denne effekten vises gjerne ofte på introer eller korte innslag. Tror dette skal gå tålig fint i MM.

Takker for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
No offence, men Movie Maker? Windows Movie Maker du mener? Det duger da ikke til noe som helst... :roll:

8508203[/snapback]

Jeg har desverre ikke noe annet :p Finnes det kanskje noe bedre gratisalternativ ute på nett?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
No offence, men Movie Maker? Windows Movie Maker du mener? Det duger da ikke til noe som helst... :roll:

8508203[/snapback]

Jeg har desverre ikke noe annet :p Finnes det kanskje noe bedre gratisalternativ ute på nett?

8509880[/snapback]

Hva med Avid FreeDV? Gratisversjonen av Avid, et profesjonelt program som brukes blant annet hos NRK og TV2.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Må oppgi adresse og alt der, og det vil jeg helst ikke gjøre med mindre jeg er ute etter å kjøpe noe. Vil ikke få uventede regninger i posten  ;)

8510065[/snapback]

Du får ingen regning i posten for gratisprogrammer :) Har selv gjort det, er helt trygt.

Lenke til kommentar
Jeg skal legge inn noen QuickTime-filmer i moviemaker, men filformatet støttes ikke. Jeg vet at det imidlertid finnes programmer som kan konvertere filmene til andre format, men jeg har ikke funnet noe som passer for disse filmene. Kanskje noen her vet om noe?
http://papajohn.org/MM2-Importing-Video-MOV.html
Ellers så skal jeg redigere litt på en film, og lurer i den sammenheng på hvordan man får filmen til å gå fortere, og gjerne litt "hakkete". Denne effekten vises gjerne ofte på introer eller korte innslag. Tror dette skal gå tålig fint i MM.
Du kan ikkje få filmen til å gå fortare eller seinare i WMM. Det einaste du kan gjere er å kutte bort annakvar frame eller noko slikt, noko som tek lang tid og er upraktisk.
Må oppgi adresse og alt der, og det vil jeg helst ikke gjøre med mindre jeg er ute etter å kjøpe noe. Vil ikke få uventede regninger i posten  ;)
Har gjort det eg ogso, utan problem. Om du framleis er skeptisk, fyll inn noko svada. Endret av Torbjørn T.
Lenke til kommentar

Da laster jeg ned :) Er det mulig å gjøre filmen litt hakkete og raskere her da? Eventuellt hvordan? Så noe greier på tv en gang, Rachel Ray show tror jeg det var, og der brukte de den effekten helt i begynnelsen.

Lenke til kommentar

Det går da an å få den til å go fortere og saktere i MM! Under effekter er det "langsomere, halvparten" og "raskere,dobbel" men de er så upresise, :roll: hakkete? nei da får du gjøre som torbjørn her viser til. Kutt vekk småbiter.. Likr Vegas MYE MYE bedre. MM er så Udugelig (med stor U)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...