Gå til innhold

Er millitærets tilbud om bærbar bra?

Swifty

Anbefalte innlegg

når man oppretter ett enkeltmannsforetak (ble det ikke nevnt tidligere at milrab er ett enkeltmannsforetak?) blir man, som navnet antyder, som enkeltperson personlig ansvarlig for alle økonomiske forpliktesler firmaet måtte ha. Dermed minsker man ikke sin personlige risiko.

Dersom man oppretter ett aksjeselskap er saken en litt annen, men det stilles ulike krav til dette som gjør at det ikke er bare bare å opprette ett aksjeselskap for å minske sin egen risiko, som du kaller det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Resten får dere vurdere selv om dere vil handle hos Milrab.no. Jeg fraråder dette firmaet så lenge det ikke har org.nr -> som alle bedriftene som selger varer må ha, pga oppgaveplikter som mva og avgifter o.l.

Ser firmaet har nå lagt inn org.nr på kontakt-siden. Så det er litt bedre nå enn tidligere!!

Lenke til kommentar

Om man er organisert som et enkeltmannsforetak eller akjseselskap spiller ingen trille for firmaets plikt til å registrere seg. Så lenge man driver med merverdiavgiftspliktig tjenesteyting eller -salg, må man uansett registrere seg og få tildelt et mva-nummer (organisasjonsnummer). Milrab må derfor ha vært registrert i Brønnøysundregisteret lenge. Under hvilket navn firmaet står registrert er noe annet.

Lenke til kommentar
Om man er organisert som et enkeltmannsforetak eller akjseselskap spiller ingen trille for firmaets plikt til å registrere seg. Så lenge man driver med merverdiavgiftspliktig tjenesteyting eller -salg, må man uansett registrere seg og få tildelt et mva-nummer (organisasjonsnummer). Milrab må derfor ha vært registrert i Brønnøysundregisteret lenge. Under hvilket navn firmaet står registrert er noe annet.

8517856[/snapback]

Jepp. Helt riktig som du sier, jon_o. Viktig for oss forbrukere at vi har nok informasjon om webbutikker i tilfelle vi lurer hvem som driver dem og ønsker å handle med. Jeg måtte først finne via WHOIS-søking og fant ut av det. "Hvem andre" kunne ha klart dersom det var ingen org.nr på sider til webbutikker?

For min del er denne saken nå ute av verden.

Lenke til kommentar
Dersom man oppretter ett aksjeselskap er saken en litt annen, men det stilles ulike krav til dette som gjør at det ikke er bare bare å opprette ett aksjeselskap for å minske sin egen risiko, som du kaller det.

8515343[/snapback]

Hvem som helst (gidder ikke krangle med om de sære tilfellene) kan starte et AS. Eneste kravet er egenkapitalen man skal skyte inn, er vel på kr. 100 000.- om jeg ikke husker helt feil. Går sjappa dukken er det småpenger, og derfor er AS en ideell selskapsform. Hva svir mest: Kr. 100 000.- i mulig tap eller personlig konkurs? Velg selv.

Lenke til kommentar

har ikke sagt at ikke hvem som helst kan opprette det, men det jeg mener med krav er blant annet det du nevner om å skyte inn en egenkapital på 100 000, det gjør at ganske mange, for eksempel meg, ikke kan opprette ett aksjeselskap uten videre... og om jeg låner 100 000 for å starte det opp, og så taper disse pengene når AS'et går konkurs, så er det rimelig synonymt med en personlig konkurs for min del...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...