Gå til innhold

Er millitærets tilbud om bærbar bra?

Swifty

Anbefalte innlegg

Vet et det er et tildbud om å kjøpe bærbar via milllitære for di av oss som er inne til første gangstjeneste.(Regner jo med at det er noe landsdekkende)

Men fikk aldri studert tilbudet. (Usikker på om jeg klarer å få tak i en pc da )

Men spørsmålet mitt er i grunnen bare om det er noe bra tilbud det har? (tenker da bare på pris)

Vurderer litt jeg bare skal kjøpe meg en billig brukt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Nå tar du vel egentlig over en annen persons tråd, men jeg hadde vurdert Asus V1Jp, en maskin jeg sitter på nå.

Lenke til kommentar
ASUS G1 eller Dell XPS M1710  ??

Bruker den mest te WOW, FM og film...Og kanskje te andre litt store spill i framtiden..

Hva bør eg velge?

8508967[/snapback]

Den store forskjellen mellom disse to, er skjermkortet. XPS M1710 leveres med Nvidia 7900gs, 7900gtx og 7950gtx. Selv det svakeste av disse, 7900gs, er mye kraftigere enn Nvidia 7700 i Asus G1. 7700 gir ca. 4200 marks i 3dMark05, mens 7900gs gir 6300 mark.

Begge maskinene vil fint kjøre de spillene du nevner. Men M1710 er langt mer fremtidsrettet med tanke på kommende spill enn hva G1 er.

Asus G1 selges for i underkant av kr. 15.000,-. XPS M1710 med 7900gs får du for kr. 15.250,-. JPå bakgrunn av ovennevnte vil jeg konkludere med at M1710 er et bedre kjøp enn G1 dersom man er opptatt av spill.

Asus V1Jp leveres med ATI x1700 som yter på linje med Nvidia go 7700 i Asus G1. Asus V1Jp koster likevel mere enn XPS M1710.

Edit: Om du er prisbevisst, kan du konfigurere en i9400 med Nvidia 7900gs til 13.700,-. Da fpr du mye pc for pengene.

Endret av jon_o
Lenke til kommentar
ASUS G1 eller Dell XPS M1710  ??

Bruker den mest te WOW, FM og film...Og kanskje te andre litt store spill i framtiden..

Hva bør eg velge?

8508967[/snapback]

Den store forskjellen mellom disse to, er skjermkortet. XPS M1710 leveres med Nvidia 7900gs, 7900gtx og 7950gtx. Selv det svakeste av disse, 7900gs, er mye kraftigere enn Nvidia 7700 i Asus G1. 7700 gir ca. 4200 marks i 3dMark05, mens 7900gs gir 6300 mark.

Begge maskinene vil fint kjøre de spillene du nevner. Men M1710 er langt mer fremtidsrettet med tanke på kommende spill enn hva G1 er.

Asus G1 selges for i underkant av kr. 15.000,-. XPS M1710 med 7900gs får du for kr. 15.250,-. JPå bakgrunn av ovennevnte vil jeg konkludere med at M1710 er et bedre kjøp enn G1 dersom man er opptatt av spill.

Asus V1Jp leveres med ATI x1700 som yter på linje med Nvidia go 7700 i Asus G1. Asus V1Jp koster likevel mere enn XPS M1710.

Edit: Om du er prisbevisst, kan du konfigurere en i9400 med Nvidia 7900gs til 13.700,-. Da fpr du mye pc for pengene.

8510407[/snapback]

men på xps me den prisen er det bare 1 GB ram

Lenke til kommentar

Ja, det er riktig. Nå tror jeg nok 1 GB vil holde for de aller fleste. Jeg kjøpte XPS M1710 for ett år siden og hadde inntil nylig kun 1GB ram.

Om du ringer Dell kan du be om få maskinen levert med kun 1 brikke a 1024MB. Så kan du kjøpe en ny brikke på nettet til ca. kr. 600,- dersom behovet for 2Gb oppstår.

Dell i9400 som jeg nevnte var konfigurert med 2GB ram.

Lenke til kommentar

Jeg stusser litt veldig på Milrab-virksomheten. Ser at mange :dribble: etter bra bærbar pc hos dem. Leste om Milrab-butikken og de har bra pc og sjekket litt om Milrab. Veldig lite info som er pålitelig for min del.

Altså jeg sjekket "Om oss" -> "Kontakt oss" hvor de opplyser om virksomheten med tlf-nr og adressen. Sjekket disse opplysningene og kom til en privat person og (ikke så overrasket) bolig-område. Sjekket også adressen og det er bare privatpersoner som bor der.

Så for min del lukter det lunte! :hmm:

Endret av jojo1717
Lenke til kommentar

Har undersøkt litt mer rundt dette.

"Militærrabatten (heretter Milrab) startet på Luftforsvarets Skolesenter Kjevik i 2005 som en enkel rabattordning på bærbare PC-er for soldater og befal. Etter avtalen ble utarbeidet og falt fort til smak både lokalt og blant besøkende til leiren. For at personell på andre leirer også skulle få mulighet til å benytte seg av."

Utifra WHOIS-søking av www.milrab.no, klipper jeg noen opplysninger ut og limmer her:

Created: 2005-12-27

Last updated: 2006-04-07

Organization Name..........: HJELP247.COM (navn på person)

Organization Number........: 987718870

Videre på Brønnøysundregisteret:

Organisasjonsform: Enkeltpersonforetak

Ser at firma Milrab krever all handlinger skal foregå på forhåndsbetaling.

I alt i alt er det en enkeltpersonforetak som driver med Milrab som gir "antagelig" god tilbud på bærbare pc'er.

I følge Brreg.no har ingen opplysninger om Milrab-firmaet og dermed har det ingen organisasjonsnr.. Dermed tviler jeg på at de har forbindelser med militæret i det hele tatt, da det norske forsvaret vil ha seriøse firmaer med org.nr.

Googlet på milrab. I følge Medlemsfordeler for BFO-medlemmer ser jeg at de bruker Milrab -> gode tilbud på datautstyr.

Her finner jeg et viktig informasjon: Oppdatert pr: 01.07.04!!

De som har den nå, har rett og slett bare overtatt domenenavnet og selger pc'en.

Resten får dere vurdere selv om dere vil handle hos Milrab.no. Jeg fraråder dette firmaet så lenge det ikke har org.nr -> som alle bedriftene som selger varer må ha, pga oppgaveplikter som mva og avgifter o.l.

Lenke til kommentar
Har undersøkt litt mer rundt dette.

"Militærrabatten (heretter Milrab) startet på Luftforsvarets Skolesenter Kjevik i 2005 som en enkel rabattordning på bærbare PC-er for soldater og befal. Etter avtalen ble utarbeidet og falt fort til smak både lokalt og blant besøkende til leiren. For at personell på andre leirer også skulle få mulighet til å benytte seg av."

Utifra WHOIS-søking av www.milrab.no, klipper jeg noen opplysninger ut og limmer her:

Created:        2005-12-27

Last updated:    2006-04-07

Organization Name..........: HJELP247.COM (navn på person)

Organization Number........: 987718870

Videre på Brønnøysundregisteret:

Organisasjonsform: Enkeltpersonforetak

Ser at firma Milrab krever all handlinger skal foregå på forhåndsbetaling.

I alt i alt er det en enkeltpersonforetak som driver med Milrab som gir "antagelig" god tilbud på bærbare pc'er.

I følge Brreg.no har ingen opplysninger om Milrab-firmaet og dermed har det ingen organisasjonsnr.. Dermed tviler jeg på at de har forbindelser med militæret i det hele tatt, da det norske forsvaret vil ha seriøse firmaer med org.nr.

Googlet på milrab. I følge Medlemsfordeler for BFO-medlemmer ser jeg at de bruker Milrab -> gode tilbud på datautstyr.

Her finner jeg et viktig informasjon: Oppdatert pr:  01.07.04!!

De som har den nå, har rett og slett bare overtatt domenenavnet og selger pc'en.

Resten får dere vurdere selv om dere vil handle hos Milrab.no. Jeg fraråder dette firmaet så lenge det ikke har org.nr -> som alle bedriftene som selger varer må ha, pga oppgaveplikter som mva og avgifter o.l.

8511272[/snapback]

Fikk mail fra dem og da tilba de 2 månders utsettelse på betaling

Lenke til kommentar
Jeg fraråder dette firmaet så lenge det ikke har org.nr -> som alle bedriftene som selger varer må ha, pga oppgaveplikter som mva og avgifter o.l.

8511272[/snapback]

Kan det ikke være smart å handle her fordi de ikke er firma da? Da kan man gå på selger personlig og ikke bli møtt av et konkursbo som likevel alltid er tomt? Man oppretter jo selskaper nettopp for å minske sin egen personlige risiko!

Feks, sender du PCen din tilbake og ikke får penger tilbake kan du ta bilen hans!

Endret av svas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...