Gå til innhold

Tilbud på server, lurt?

Anbefalte innlegg

Det ble flyttet over innhold fra den gamle serveren. Den eneste oppgaven server maskinen har, er å dele fakturerings/ordre programmet til de 2 andre maskinene, samt backup av denne databasen.

8507247[/snapback]

Såfremt redegjørelsen over er fullstendig, så er jeg fremdeles ganske så overbevist om at vi snakker om alt for lang tid. Carnifex har selvsagt rett i at ting alltid tar mere tid enn man tror, men ærlig talt. Servere kan vel ganske enkelt ikke bli særlig mindre kompliserte enn dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Installasjon av OS og oppsett/oppkobling av server tar ikke mer enn 4 timer. Jeg tviler på at IBM er noe dårligere enn HP så de har nok egne CD'er for å installere OS slik at alle drivere kommer med. Annet enn å montere rack-skinne og strøm trenger man ikke gjøre for å starte OS install. Login-script burde bedriften ha hatt fra før, ellers så har alle oppegående konsulenter et standardscript så man enkelt modifiserer i løpet av få minutter for en kunde med 3 brukere!

I bunn og grunn, dette er snakk om en så liten installasjon. Dette var sånt vi gjorde i løpet av en dag når vi lærte oss alt sammen på IKT-driftsfag for ... 6 år siden og satt med P166 og brukte evigheter på å få ned drivere til ting.

Lenke til kommentar
Installasjon av OS og oppsett/oppkobling av server tar ikke mer enn 4 timer. Jeg tviler på at IBM er noe dårligere enn HP så de har nok egne CD'er for å installere OS slik at alle drivere kommer med. Annet enn å montere rack-skinne og strøm trenger man ikke gjøre for å starte OS install. Login-script burde bedriften ha hatt fra før, ellers så har alle oppegående konsulenter et standardscript så man enkelt modifiserer i løpet av få minutter for en kunde med 3 brukere!

I bunn og grunn, dette er snakk om en så liten installasjon. Dette var sånt vi gjorde i løpet av en dag når vi lærte oss alt sammen på IKT-driftsfag for ... 6 år siden og satt med P166 og brukte evigheter på å få ned drivere til ting.

8530654[/snapback]

Men dere lærte ikke på IKT-driftsfag å skrive faktura med gaffel? Du vet vel at det er DET som er det viktigste i det private IT-markedet i dag? :)

Hva du KAN og hva du GJØR er av mindre betydning. Det er hvor mye du fakturerer for i uka som betyr noe for arbeidsgiver i dag...

God arbeidsmoral og serviceytelse - det var i gamle dager det :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713
Satt dere med P166 for 6 år siden på IKT driftsfag? I 2001?

Hørtes ut som en rimelig kjip skole spør du meg.

8533621[/snapback]

Absolutt ikke uvanlig. Kjenner til flere skoler i Oslo og Akershusområdet som ikke prioriterer bedre maskinvare. Enkelte jobbet med NT4 lenge etter at 2000 ble lansert.

Lenke til kommentar
Satt dere med P166 for 6 år siden på IKT driftsfag? I 2001?

Hørtes ut som en rimelig kjip skole spør du meg.

Fortell gjerne hva som skjer i denne saken.

8533621[/snapback]

For å spore tråden helt av, så ja. Skolen hadde råd til å bygge en lab (som da var k6-3 450 med 64mb ram!!:p), når de da plutselig fant ut av vi også trengte maskiner for å lære oss ting så fikk vi P133 og P166-maskiner av den lokale banken elns.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...