Agrippa Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Det ble flyttet over innhold fra den gamle serveren. Den eneste oppgaven server maskinen har, er å dele fakturerings/ordre programmet til de 2 andre maskinene, samt backup av denne databasen. 8507247[/snapback] Såfremt redegjørelsen over er fullstendig, så er jeg fremdeles ganske så overbevist om at vi snakker om alt for lang tid. Carnifex har selvsagt rett i at ting alltid tar mere tid enn man tror, men ærlig talt. Servere kan vel ganske enkelt ikke bli særlig mindre kompliserte enn dette? Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Dele fakturaprogrammet? Er den installert som terminalserver? Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Installasjon av OS og oppsett/oppkobling av server tar ikke mer enn 4 timer. Jeg tviler på at IBM er noe dårligere enn HP så de har nok egne CD'er for å installere OS slik at alle drivere kommer med. Annet enn å montere rack-skinne og strøm trenger man ikke gjøre for å starte OS install. Login-script burde bedriften ha hatt fra før, ellers så har alle oppegående konsulenter et standardscript så man enkelt modifiserer i løpet av få minutter for en kunde med 3 brukere! I bunn og grunn, dette er snakk om en så liten installasjon. Dette var sånt vi gjorde i løpet av en dag når vi lærte oss alt sammen på IKT-driftsfag for ... 6 år siden og satt med P166 og brukte evigheter på å få ned drivere til ting. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Installasjon av OS og oppsett/oppkobling av server tar ikke mer enn 4 timer. Jeg tviler på at IBM er noe dårligere enn HP så de har nok egne CD'er for å installere OS slik at alle drivere kommer med. Annet enn å montere rack-skinne og strøm trenger man ikke gjøre for å starte OS install. Login-script burde bedriften ha hatt fra før, ellers så har alle oppegående konsulenter et standardscript så man enkelt modifiserer i løpet av få minutter for en kunde med 3 brukere! I bunn og grunn, dette er snakk om en så liten installasjon. Dette var sånt vi gjorde i løpet av en dag når vi lærte oss alt sammen på IKT-driftsfag for ... 6 år siden og satt med P166 og brukte evigheter på å få ned drivere til ting. 8530654[/snapback] Men dere lærte ikke på IKT-driftsfag å skrive faktura med gaffel? Du vet vel at det er DET som er det viktigste i det private IT-markedet i dag? Hva du KAN og hva du GJØR er av mindre betydning. Det er hvor mye du fakturerer for i uka som betyr noe for arbeidsgiver i dag... God arbeidsmoral og serviceytelse - det var i gamle dager det Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Satt dere med P166 for 6 år siden på IKT driftsfag? I 2001? Hørtes ut som en rimelig kjip skole spør du meg. Fortell gjerne hva som skjer i denne saken. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Satt dere med P166 for 6 år siden på IKT driftsfag? I 2001? Hørtes ut som en rimelig kjip skole spør du meg. 8533621[/snapback] Absolutt ikke uvanlig. Kjenner til flere skoler i Oslo og Akershusområdet som ikke prioriterer bedre maskinvare. Enkelte jobbet med NT4 lenge etter at 2000 ble lansert. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Satt dere med P166 for 6 år siden på IKT driftsfag? I 2001? Hørtes ut som en rimelig kjip skole spør du meg. Fortell gjerne hva som skjer i denne saken. 8533621[/snapback] For å spore tråden helt av, så ja. Skolen hadde råd til å bygge en lab (som da var k6-3 450 med 64mb ram!!), når de da plutselig fant ut av vi også trengte maskiner for å lære oss ting så fikk vi P133 og P166-maskiner av den lokale banken elns. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå