Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har falt litt av hele CPU og Hovudkort kjøret.

Dual Core er selvsagt det nye, men lurer litt på hvordan det er og sette dette sammen? Er det som før? Eller er det 2 CPUer? :hmm:

Lurer også på om noen kunne tenkt seg og gi meg ett bra hovudkort (800-1000 kr) og en bra prossessor som passer sammen, helst på Netshop.no eller PSdata.no. Ettersom jeg ikke helt finner ut hvilket som passer til hva.

Takker!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er verdt og ta en kikk på socket AM2en til AMD også. Er vell litt rykter om at socketen til Intel (775) er på vei ut visst jeg ikke tar helt feil. I tillegg er de fleste AM2 prosessorene av 2 kjerner, dvs dual core...

Endret av Teac
Lenke til kommentar
Det er verdt og ta en kikk på socket AM2en til AMD også. Er vell litt rykter om at socketen til Intel (775) er på vei ut visst jeg ikke tar helt feil. I tillegg er de fleste AM2 prosessorene av 2 kjerner,  dvs dual core...

8507190[/snapback]

Sier du det? ? Visste ikke at 775 skulle ut allerede har du noe mer info/linker etc? :hmm:

Asus P5 serien har et godt rykte

F.eks: https://prisguiden.no/product.php?productId=58671

HW.no har også testet (P5N32-E SLI "Plus") som vant testen (under):

http://www.hardware.no/tester/hovedkort/tr...rce_600/37163/1

Prosessorene i C2D serien duger godt! Bare å velge en etter hvor mye du vil svi av på litt ekstra frekvens. E6600 er populær, "koster fra rundt 1800", E6320 "starter på rundt 1350" som Larsg linker til under gir nok big bang for the buck!

Endret av ElderScrollsinisten
Lenke til kommentar
Det er verdt og ta en kikk på socket AM2en til AMD også. Er vell litt rykter om at socketen til Intel (775) er på vei ut visst jeg ikke tar helt feil. I tillegg er de fleste AM2 prosessorene av 2 kjerner,  dvs dual core...

8507190[/snapback]

Hvor har du det fra at socket 775 er på vei ut?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
stakkars fyr han skriver jo hvis jeg ikke tar helt feil. han tar vel helt feil enkelt og greit :cool:

8507547[/snapback]

Kan godt hende han ikke tar feil, jeg mener også og ha hørt at lga775 er på vei til og fases ut, riktignok er det flere måneder til, men likevel. lga775 har tross alt vært på markedet en god stund, hvis ikke hukommelsen min svikter totalt så kom vel de aller første hovedkortene med lga775 for et par år siden?

Lenke til kommentar

Prøvde og lete frem artikkelen jeg leste det i. Som sagt kan det være at jeg tar feil men det er ikke usannsynlig. Socket 775 begynner og dra på årene og sånn som Pentium og socket 478 rolig døde ut kan det også skje med 775..

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar
for å ikke glemme at 939 døde:P

8507937[/snapback]

Stemmer det. Nå husker jeg hvor jeg fant den artikelen som 775s

eventuelle død.

Prisene på prosessorene har sunket drastiskt i det siste og spesielt Intels Socket 775. Det kan kanskje tyde på at en bedre og raskere socket er rundt hjørne.

Det var jo skrevet tideligere i uka om at GDDR3 ram var laget og derfor trengs det vell et nytt hovedkort og socket i samme slengen. Prisraset kan selfølgelig også skylles den veldig svake dollar kursen som tidligere har hatt en stor innvirkning på hardware prisene.

Lenke til kommentar
for å ikke glemme at 939 døde:P

8507937[/snapback]

Stemmer det. Nå husker jeg hvor jeg fant den artikelen som 775s

eventuelle død.

Prisene på prosessorene har sunket drastiskt i det siste og spesielt Intels Socket 775. Det kan kanskje tyde på at en bedre og raskere socket er rundt hjørne.

Det var jo skrevet tideligere i uka om at GDDR3 ram var laget og derfor trengs det vell et nytt hovedkort og socket i samme slengen. Prisraset kan selfølgelig også skylles den veldig svake dollar kursen som tidligere har hatt en stor innvirkning på hardware prisene.

8508005[/snapback]

Du blander ikke sammen med lanseringen av bearlake chipsettet fra Intel da? Det støtter jo DDR3 og skal erstatte x975 og 965P chipsettene fra Intel, men dette er nye chipset og ikke en ny sokkel.

Lenke til kommentar
Unødvendig quoting samt dårlig bruk av emnefeltet blir sett på som upasselig, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer. Overdreven bruk av såkalt SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn, forkortelser osv. skal unngås. Emnefeltet skal beskrive innholdet i tråden. Eksempel: Problem med TV-ut på Radeon 9800. Dårlig bruk av emnefelt medfører stengning av tråden.
Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.

Tråden har et dårlig emnefelt og er derfor blitt stengt. Vennligst les utdraget over fra retningslinjene og netiketten angående dette.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...