Gå til innhold

PC skal snart vekk, men til hvilken pris?

Anbefalte innlegg

Snart feriepenger og snart ny PC. Får prøve å selge den jeg bruker nå og kunne trenge litt assistanse med hvilken pris jeg skal sette. Config som følger:

CoolerMaster Centurion (nytt kabinett, skal bruke det gamle)

ASUS P4P800 (er det Deluxe tro? Husker ikke...)

Intel P4 Northwood 3.0GHz

4x 512MB TwinMOS PC3200

3Ware Escalade 7810 8-port ATA RAID PCI

4x Samsung 120GB ATA

Adaptec 19160 SCSI controller

1x Quantum 18GB SCSI drive

DVD brenner

DVD-ROM

FDD

Enermax 530W

Gainward GeForce 7800GS+ BLISS

IBM P26 21" 1600x1200@85Hz

HP OfficeJet G85

Creative Inspire 5100 5.1 surround system

Creative SB Audigy

Logitech trådløs optisk mus + trådløst tastatur

Linksys Wireless-G Broadband Router

Alt dette skal inn i Centurion kabinettet (ok, ikke skjermen, printeren, etc selvsagt :D ) og selges som en ferdig PC.

Forslag til pris?

Endret av Agrippa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg var kanskje litt uklar.....  Alt det ovenstående skal flyttes fra det nåværende Lian-Li kabinettet mitt og inn i det nye, for så å selges som en komplett PC.  Salg av enkeltkomponenter blir alt for mye pes.

8506970[/snapback]

hehe du var nok litt uklar ja:)

Lenke til kommentar
Er den SCSIdisken 15k RPM?

Tror du vil klare å få inn en 6-7k på denne maskina. IDEkontrolleren er vel óg av den bedre sorten.

----

@rulator: Nei, det kan ikke være LCD da de ikke går på over 75Hz ;)

8507168[/snapback]

var visst litt korttenkt der gitt:P

hehe

Lenke til kommentar
skjermer er lcd?

8507106[/snapback]

Niks, det er nok en CRT gitt.

WOW - dette var en kul maskin for 3-4 år siden :thumbup: ! I dag er nok 5-6 tusen en realistisk pris :hmm:.

8507142[/snapback]

Det var en ganske kul ting på den tiden ja. :D Egentlig holder den fremdeles til alt unntatt det råeste av dagens spill - der må CPU/GPU comboen gi tapt dessverre. Ikke for det, den gir meg Oblivion i 1680x1050 med god flyt ved medium>high settings .

Er den SCSIdisken 15k RPM?

IDEkontrolleren er vel óg av den bedre sorten.

8507168[/snapback]

10k rpm er jeg redd. Kjappere enn en Raptor da..... ;)

3Waren er trolig det beste du får av PCI IDE kontrollere. Ca. 9000 ny fra statene for 3 år siden eller så. Null problemer, stabil som grunnfjell. Til forskjell fra en innebygd kontroller....

Lenke til kommentar

Hva med å muligens selge kontrolleren løst? Du vil antagelig få mye mer for den fra en enkelt kjøper enn fra en person som er ute etter en full pakke. De som vil ha en såpass rå kontroller vil sjelden ha en printer med på kjøpet ;)

Lenke til kommentar

CoolerMaster Centurion (ny)- 350,-

ASUS P4P800 - 150,-

Intel P4 Northwood 3.0GHz - 300,-

4x 512MB TwinMOS PC3200 - 600,-

3Ware Escalade 7810 8-port ATA RAID PCI - ?

4x Samsung 120GB ATA - 150 x 4 = 600

Adaptec 19160 SCSI controller - ?

1x Quantum 18GB SCSI drive - ?

DVD brenner - 150,-

DVD-ROM - 100

FDD

Enermax 530W - 300,-

Gainward GeForce 7800GS+ BLISS - 750,-

IBM P26 21" 1600x1200@85Hz - 300,-

HP OfficeJet G85 - ?

Creative Inspire 5100 5.1 surround system - 300 (jeg fikk tak i et slikt selv brukt for 100,-)

Creative SB Audigy - 100,-

Logitech trådløs optisk mus + trådløst tastatur - 150,-

Linksys Wireless-G Broadband Router - 300,-

Sånn ca. 4450,- + scsi og raid greiene (hvilken jeg tror er uinteressant for de fleste, men men). Brukte printere er også litt vanskelig å selge.

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

Omtrent samme priser jeg har notert meg selv, med unntak av skjermkortet. Bare 750,- for et av de beste AGP kortene som fremdeles er å få per i dag?

clvn: du har selvsagt rett ang. printer'n etc, men den kommer mer eller mindre bare gratis med på kjøpet.... Jeg kan selvsagt selge 3Ware'n løst, men hvor mange er interessert i en ATA RAID kontroller i dag? Adaptec'en går nok greiere, men helst vil jeg kvitte meg med alt i en fei.

Endret av Agrippa
Lenke til kommentar

"et av de beste". ;) Ellers er dette versjonen uten reduserte pipelines etc, så forskjellen opp til 1950Pro er ikke særlig stor. Men bevares, jeg vet egentlig ikke hva de koster i dag så du har gjerne rett.

Endret av Agrippa
Lenke til kommentar

Se der ja, det var et litt mindre deprimerende forslag. :grin: Kortet kostet vel noe over 4 laken nytt, men var selvsagt heftig overpriset som alle nye ting. Siden det var/er en limited edition og forlengst er vekk, så er det vanskelig å finne en pris på det i dag, men jeg ser at et vanlig 7800GS 512MB med dårligere specs går for rundt 2300,-. I såfall burde jeg vel kunne anslå 50% eller litt mer i alle fall. Rent ytelsesmessing har jeg vanskelig for å se at en 1950Pro skulle kunne banke det så veldig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...