Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Marangoni dekk - erfaringer

Monna

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

De fleste dekk funker utmerket og kan sjelden skilles fra mer kjente dekkmerker som Continental/GoodYear etc. Men dette er på tørre veier!

På våt vei og sidegrep + støy faller billigmerker litt igjennom.

Har selv hatt Marngoni (eller hva det heter) på min gamle bil (Golf 2002) og ble negativt overasket over egenskapene på våt vei.

Men er man vant til regumierte eller brukte sommerdekk er nok Marangoni (eller hva det heter) bra.

Jeg kjører med Vredestein Ultrac i dag 235/35/19" og er veldig fornøyd med dem! Bortsett fra at de kanskje støyer litt mye, men det gjør jo lavprofildekk i den dimmen så jeg er ikke så overasket.

Mine neste dekk blir uansett Continental Sport Contact. De er dyyyre.. men bedre dekk finnes ikke etter min mening!

Lenke til kommentar
De fleste dekk funker utmerket og kan sjelden skilles fra mer kjente dekkmerker som Continental/GoodYear etc. Men dette er på tørre veier!

På våt vei og sidegrep + støy faller billigmerker litt igjennom.

Har selv hatt Marngoni (eller hva det heter) på min gamle bil (Golf 2002) og ble negativt overasket over egenskapene på våt vei.

Men er man vant til regumierte eller brukte sommerdekk er nok Marangoni (eller hva det heter) bra.

Jeg kjører med Vredestein Ultrac i dag 235/35/19" og er veldig fornøyd med dem! Bortsett fra at de kanskje støyer litt mye, men det gjør jo lavprofildekk i den dimmen så jeg er ikke så overasket.

Mine neste dekk blir uansett Continental Sport Contact. De er dyyyre.. men bedre dekk finnes ikke etter min mening!

8626116[/snapback]

Nå har jeg nettopp kjørt en sesong på Continental Sport Contact, samme dim som deg, og var meget misfornøyd, så nå har jeg gått tilbake til Vredestein Ultrac. Vredestein dekkene støyer kanskje en anelse mer enn Continental, men Continental dekkene var mer følsomme for sporing.

Lenke til kommentar

Vel... Continental sporer ikke noe mer enn Vredestein på min bil vertfall....

Men det har vel kanskje litt med bil/understell og gjøre også...

Uansett... til mitt bruk er det vertfall ingen dekk som slår Continental. De er som sagt litt dyre, men det er en grunn til at de vinner stort sett alle tester.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...