Axys Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 (endret) Jeg har sitti og lekt litt med tanken om å skape egne lyder på pc og kanskje produsere egen mp3 sound, men trenger en program og gjerne gratis... Noen som kan foreslå noe sånt? Takk Endret 30. april 2007 av Axys Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 fruity loops hehe vanskelig program det hvis du aldri har rørt det før men blir vel samtidlig noe av det enklere Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Cubase er noe, har aldri forstått det though. Lenke til kommentar
Axys Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 Takker folkens Hakke peil sjøl, men nå har jeg noe å gå etter Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Ingen av programmene nevnt er gratis da, men koster noen tusenlapper dersom du skal kjøpe. Hvis jeg skal anbefale et program så er det uten tvil Propellerheads Reason 3.0 ganske enkelt p.g.a det svært lettforståelige og intuitive brukergrensesnittet i forhold til veldig mange andre virtuelle studiopakker jeg har prøvd. Men også dette programmet koster noen tusen. Skal du ha gratis musikkprogram tror jeg nesten du må se til trackere. Ulempen er at disse programmene hører til dataalderens urtid både på lydkvalitet, funksjonalitet, osv. (med unntak av de mer avanserte trackerne som kan benytte VSTi). Trackere vil jeg absolutt ikke anbefale. Lenke til kommentar
Novek Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Et enkelt program for redigering/opptak av musikk er Adobe Audition. Det har lett brukergrensesnitt, masse effekter og gode redigeringsmuligheter. Du finner også noen enkle guider til dette programmet på lagemusikk.com. Et kanskje mer avansert program er Cubase, som du kan finne guider på hjemmestudio.net. Sonar er også et avansert og profersjonelt program. Her har jeg desverre ikke noen guider å foreslå. Disse tre er nok de jeg ville fåreslå om du skulle spille inn noe. For techno musikk, og kun produsert på data vet jeg ikke helt. Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Vil bare opplyse om at Propellerhead Reason ikke er noe mikseprogram, men en såkalt sequencer. Man kan lage veldig bra musikk ved hjelp av Reason, men det spørs også en god del på hvilken stil du skal lage. Jeg tror for øvrig ikke du finner noen gratis-programmer med god kvalitet, men sjekk ut åpen kildekode-programmer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå