r2d290 Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 hvordan får jeg ubuntu til å sjekke filsystemet da? Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Den dialogen skal ikke komme opp hvis du har fått IFS til å montere den skikkelig i G: Og du skal for all del ikke få windows til å formattere den. Legg inn en fil på den i Ubuntu. Da vet du at det allerede er formattert. Hvis du ikke får tilgang fra Windows da, er det noe feil med oppsettet ditt i Windows. Hvis du kan ta en skjermdump av IFS instillingene dine isteden for format-dialogen til windows så hadde det hjulpet mye mer. Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) Legg inn en fil på den i Ubuntu. Da vet du at det allerede er formattert. Hvis du ikke får tilgang fra Windows da hva mener du med dette? Den dialogen skal ikke komme opp hvis du har fått IFS til å montere den skikkelig i G: hvordan får jeg IFS til å montere da? Hvis du kan ta en skjermdump av IFS instillingene dine isteden for format-dialogen til windows så hadde det hjulpet mye mer. hva mener du :S hvordan gjør jeg hva? skjermdump? IFS instillingene? edit: når jeg setter hardisken inn i linux-desktop, kommer disken opp, men jeg kan ikke høyreklikke, og trykke ny mappe. Hvorfor? Endret 1. mai 2007 av r2d290 Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) Legg inn en fil på den i Ubuntu. Da vet du at det allerede er formattert. Hvis du ikke får tilgang fra Windows da 1. hva mener du med dette? Den dialogen skal ikke komme opp hvis du har fått IFS til å montere den skikkelig i G: 2. hvordan får jeg IFS til å montere da? Hvis du kan ta en skjermdump av IFS instillingene dine isteden for format-dialogen til windows så hadde det hjulpet mye mer. 3. hva mener du :S hvordan gjør jeg hva? skjermdump? IFS instillingene? 8514802[/snapback] 1. Vet ikke hvordan jeg skal si det mer tydelig egentlig: Kopier en fil inn på harddisken mens du kjører GNU/Linux / Ubuntu. Hvis filen kommer seg inn på disken vet du at den allerede er formattert, og da trenger du ikke å tenke mer på formattering. 2. Det står en liste der som du velger stasjonsbokstav i. Se skjermbildet tidligere i tråden eller FAQ'en til fs-driver.org 3. Skjermdump er norsk for screenshot. Dvs du lagrer et bilde av det som vises på skjermen og laster det opp på Internet f.eks. her: http://bildr.no og poster lenken i tråden. Endret 1. mai 2007 av HavarN Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 1. da ble det litt klarere Har laget tre foldere i serverversonen som heter hei, heihei og hadet... disse har kommet opp i linux desktop. Det ligger også en folder som heter lost+found. 2. Hvis den er "skikkelig montert" hvis jeg velger bokstaven (G) fra lista, og den kommer opp i min datamaskin, og at jeg ikke får den formateringsbeskjeden hvis hardisken ikke er koplet i, men istede en "disk not found" beskjed, tyder vel det på at den er "skikkelig motert"? 3. gjør det i morra, når jeg har startet windows. må avslutte nå... Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Den er skikkelig montert når du kommer inn på den med Windows Explorer og ser filen som du kopierte inn da du var i GNU/Linux. Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2007 Men så det store spm... hva er det da som gjør at jeg ikke kan åpne den? Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Start IFS fra kontroll panel og velg disken slik: Da skal den med en gang bli tilgjengelig og fungere i windows utforsker. Jeg har sjekket det nå og du trenger ikke å restarte først. Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 4. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2007 Jaja, da vet jeg hvertfall at jeg gjør det riktig... kan det ha noe med at det er ext3 istedefor 2? Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 (endret) Tvilsomt, for det fungerer med ext3 her hos meg iallefall. Forskjellen på ext3 og ext2 er bare en funksjon kalt journaling. ext3, kan monteres som om det var ext2. Forskjellen blir bare at journaling ikke benyttes. Endret 4. mai 2007 av HavarN Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2007 jeg prøvde på en annen datamaskin også, og fikk samme beskjed:S uansett så er det ikke så veldig farlig, da jeg uansett hadde tenkt til å bruke den som serverdisk på 6.06 dataen... har dere noen fine guider for hvordan jeg får opp ext3 disken fra linux, inn på min datamaskin som en "harddisk", (helst med selvvalgte rettigheter) som jeg kan skrive, lese og bruke (helst med selvvalgte rettigheter for hver bruker, da det er flere brukere som bruker dataen) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå