Blib Skrevet 24. desember 2002 Del Skrevet 24. desember 2002 Etter BIOS har kjørt igjennom sine prosedyrer i startup, før WinXP begynner sin loading, har jeg et 30 sekunders lang pause, hvor det bare er en svart skjerm. That's it. Specs: Asus A7V133 512 SD RAM Tordenfugl 1333@1400 Matrox Milennium G400 (Samme problem med Geeforce2 Pro og Geeforce 2 MX) Pioneer DVD A06S Slot In Audigy Player Vanlig nettverkskort Hvordan fikse? Edit: Også, når jeg bytter til min brenner, en HP Cd-Writer Plus, så går ike denne svarte skjermen vekk. Da bare stopper den der... Hvorfor? Lenke til kommentar
svennrune Skrevet 24. desember 2002 Del Skrevet 24. desember 2002 Forsøk å reinstallere. Dersom dette ikke fungerer ville jeg tatt en tur på "google" og søkt etter ett prog som heter "Goldmem" Dette sjekker om det er minnet ditt som er feilen din. Dette programmet lager selv en bootbar diskett som du bare skal boote fra. Fungerer ikke dette er det sansyneligvis bare en bios update eller HK/CPU feil. Lenke til kommentar
-HugiN Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 Du skriver ikke noe om HD her... Det som kan være problemet er at hvis du har EN HD og er av merket Wester Digital så må du sette denn på CABLE SELECT...!!!...!!! Lenke til kommentar
Blib Skrevet 25. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2002 Du skriver ikke noe om HD her...Det som kan være problemet er at hvis du har EN HD og er av merket Wester Digital så må du sette denn på CABLE SELECT...!!!...!!! Å? Hvorfor det? HAr nemlig dette... Det kan lage såpass store problemer altså? Har hatt en WD i lange tider nå som har stått på Dual Slave og den har klart seg veldig bra... Lenke til kommentar
-HugiN Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 Det kan skape såppass problemere ja. Kompis av meg på byåsen kjøpte pc å jeg bygget den sammen for han. Først satt jeg opp HD'n slik som den sto, cabel select... Så satt jeg inn en til hd midlertidig, å da satte jeg om WD'n til master... Så tok jeg ut den andre HD'n og så gjorde jeg ikke noe mere med WD'n... Så etter ett par restart kom problemet med lang svart skjerm... Prøvde det meste gjorde vi men fant ikke ut av det... Et par dager dro han ned på inkomplett data å da så de problemet med en gang.. Men geekene der ville så absolutt se på pc'n hannes for den var så bra Så det tok noen timer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå