Hayer Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 [/code]Hei! Finner (som vanlig) ikke syntaks feilen min! Noe hjelp å få? her er scriptet: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor <?php $tbl_name = "clan_matches"; mysql_connect("locAAAost", "pekdddddddddeland_", "psssssss3")or die("Cannot connect to news server!"); mysql_select_db("pederslekeland_")or die("Cannot select database!"); $sql = "SELECT * FROM $tbl_name"; $result = mysql_query($sql); while ($rows = mysql_fetch_array($result)) { echo "<p>$rows['lag1'] ( $rows['res1'] )"; echo " vs "; echo "$rows['lag2'] ( $rows['res2'] )"; echo "<br>$rows['map']</p>"; } mysql_close(); ?> Får feilen Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Parse error: syntax error, unexpected T_ENCAPSED_AND_WHITESPACE, expecting T_STRING or T_VARIABLE or T_NUM_STRING in /customers/pederslekeland.com/pederslekeland.com/httpd.www/CLAN/match/match_vis.php on line 11 Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Jeg er ikke helt sikker, men tror det er fordi du skrev echo "<p>$rows['lag1']</p>"; og sånn. Det skulle vel heller vært echo "<p>" . $rows['lag1'] . "</p>"; Test den her og se om du får noen feilmeldinger: <?php $tbl_name = "clan_matches"; mysql_connect("locAAAost", "pekdddddddddeland_", "psssssss3")or die("Cannot connect to news server!"); mysql_select_db("pederslekeland_")or die("Cannot select database!"); $sql = "SELECT * FROM $tbl_name"; $result = mysql_query($sql); while ($rows = mysql_fetch_array($result)) { echo "<p>" . $rows['lag1'] . " ( " . $rows['res1'] . " )"; echo " vs "; echo $rows['lag2'] . " ( " . $rows['res2'] . " )"; echo "<br>" . $rows['map'] . "</p>"; } mysql_close(); ?> Som jeg sa så er jeg ikke sikker, men prøv den Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 (endret) koden Anders-Moen har skrevet skal nok virke. Ellers tror jeg du kan lese bittelitt her, post #4, av [email protected] Hvis du ikke orker klikke på linken: [4 Dec 2002 7:03pm UTC] [email protected] Btw, this happens when you do: print "a foo $bar['blah'] eh"; Don't do that. You can do either: print "a foo {$bar['blah']} eh"; print "a foo $bar[blah] eh"; print "a foo " . $bar['blah'] . " eh"; But when outside of strings always quote your keys: print $bar[blah]; // bad print $bar['blah']; // good Unless of course you defined blah as a constant earlier. Anyway I'm making a faq out of this question and marking as a doc bug because this question comes up a lot especially since 4.1.0 (autoglobals) and 4.2.0 (register_globals default change). Endret 30. april 2007 av Slettet+142 Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 (endret) Skal og kunne skrive linjen som dette: echo "<p>{$rows['lag1']}</p>"; Endret 4. mai 2007 av mhbakke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå