roholmst Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Hallo. Jeg har en bærbar Fujitsu Siemens Amilio M1425 med en Intel Pentium M 745 1,8 GHz som jeg tror har problemer. Har tidligere redigert film på maskinen, men nå mister den halvparten av frames når jeg skal hente inn klipp. Jeg har hatt en krasj men har kjørt recovery for ca en måned siden. Har god kapasitet på harddisk, ca 60 giga ledig samt internminne på 1024 mb. Ting tyder på at prosessor ikke lenger klarer å behandle data, har registrerer en arbeidstemperatur på ca 75 grader og at viften "tenner" så snart jeg bare surfer på nett. Jeg har også stoppet mange oppstartprogrammer. Har kanskje varmen knekket prosessoren, kan det være nok med mer kjøling eller bør prossesor skiftes. HVordan sjekker jeg tilstanden ved bruk av PC Wizard: Type : Intel Pentium M Internal Specification : Intel® Pentium® M processor 1.80GHz Model Number : 745 (estimated) Codename : Dothan Revision : B1 Technology : 0.09µ CPU ID : 6.D.6 CPU IDEx : 6.D.6 Brand ID : 16 Socket/Slot : CPU 1 Upgrade interface : Socket 423 Supported Speed : 1800 MHz (or more) Supported Voltage : 3.3V Processor : Intel Pentium M 745 Frequency : 1800 MHz Support : mPGA-479M Cache L1 : 64 KB Cache L2 : 2048 KB Voltage : 0.938 V Processor Temperature : 75 °C FPU Coprocessor : Present Processor activity : : 83% Processor : Intel Pentium M 745 Frequency : 1800 MHz - (current : 600.03 MHz) Support : mPGA-479M Cache L1 : 64 KB Cache L2 : 2048 KB Voltage : 0.938 V Processor Temperature : 75 °C FPU Coprocessor : Present Processor activity : : 45% Hvordan finner jeg ut om prosessor bør skiftes, og han jeg evt oppgradere denne bærbare med en heftigere prosessor? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Processor activity : : 45% Hva er det som tar de 45% her ? Lenke til kommentar
Ztaeyn Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Du kan vurdere og sjekke om vifterillene har mye støv i seg og, om det er lett å åpne for å sjekke dette. Søstern sin forrige laptop gikk lett for varm og krasjet, helt til jeg fikk vekk 1 cm med pels på rillene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå