Dane Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Hei, jeg håller på å lage j2me spill.. og till denne trenger jeg en webservice som jeg kan mate inn ett navn og en high-score fra spillet. noen som har noen tips å hvordan det kan gjöres enklest? mobilen kan nok bare ta imot Strings. så jeg hadde först en klasse, som lagret highscore og navn, og så hadde jeg en klasse som skapte instanser av den i en vektor. men siden den er i en vektor, så må jeg kunne få over det til String istedet.. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
___ Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Å lage en web-service for dette er overkill. Noen tips: Lag en enkel servlet som returnerer highscore-lista i f.eks. dette formatet: player_a;1000 player_b;500 player_c;250 I servleten lagrer du highscore-lista i en HashMap. Denne HashMap'en kan du legge i servlet-context. Koden som genererer responsen må selvfølgelig sortere lista slik at høyeste poengsum kommer først. I J2ME-applikasjonen må du da tolke svaret du får fra servleten. Du bør også lage kode som persisterer highscore-lista når servleten stopper, og som laster den inn igjen når servleten starter. Hilsen Werner Lenke til kommentar
Dane Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 Ja, det er kanskje overkill.. men det er ett krav til prosjektet, jeg har aldrig laget en servlet för.. hvor begynner jeg? Lenke til kommentar
gunnard Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Vet ikke om jeg helt forstod problemstillingen, men hvis du vil ha en enkel måte å ta vare på informasjon på kan du lage et Perl/CGI-skript og sende dataene fra Java-programmet via POST på samme måte som med HTML-forms.. Det er iallfall ikke vanskelig, og det er heller ikke vanskelig å bruke Java til å lese fra hosten (funker iallfall fint i SE).. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå