Gå til innhold

Trenger hjelp til å plukke ut DDR2 RAM

Anbefalte innlegg

Jeg har nå kjøpt meg vannkjøling og gode greier, eneste er at RAMen i systemet ikke klarer å følge med tror jeg.

Jeg klarer å kjøre CPU opp til 4ghz stabilt på en ca 53C, men får ikke RAMen til å følge med på lasset når jeg booter inn i Windows.

Brikkene jeg har nå er:

Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 2048MB PC5400

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312023

312023.jpg

Tenkte da å oppgradere til noen brikker som tåler litt mer volt (tror jeg trenger det), og som tåler høyre hastighet - noe alla PC6400 eller PC8000.

Trenger erfaringer og anbefalinger! :thumbup:

Endret av Nets
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kansje jeg skapå for Geil brikkene da ?

Vurderte også de Crucial balistiX brikkene , de så gode ut

8508709[/snapback]

De brikkene har valgt er temmelig gode. Du kan sikkert tjene litt på å tweake innstillingene dine fremfor å gyve løs på ny ram. På en annen side er jo ram så billig at du faktisk kan tjene på brikkene om et liten stund.

Lenke til kommentar

Men jeg merker jo at det er ramen som ikke vil mere da. Selve CPUn klarer jeg jo som sagt å presse opp til 4ghz, med stabil temp på ca 50-55.

For er nemlig slik at den vil ikke boote til BIOS med mindre jeg gir brikkene 2.1V, og de er jo bare beregna for 1.9V (med 4ghz clock).

Lenke til kommentar
Kjører 5-6-5-15-6-42 timings nå, eneste som er stabilt :(

8519252[/snapback]

Hva kjører du minnet på da? (MHz)

8528356[/snapback]

Ved den clocken jeg har det nå så kjører jeg dem på ca 880 mhz tror jeg , har ikke sjekka nøyaktig i BIOS.

Lenke til kommentar
Kjører 5-6-5-15-6-42 timings nå, eneste som er stabilt :(

8519252[/snapback]

Hva kjører du minnet på da? (MHz)

8528356[/snapback]

Ved den clocken jeg har det nå så kjører jeg dem på ca 880 mhz tror jeg , har ikke sjekka nøyaktig i BIOS.

8531455[/snapback]

Se i CPU-Z.. Men du kan bare kjøre på 2.1V, skader ikke det.. Men kjenner du at brikkene blir spesielt varme(å ta på) kan du bare legge en 8cm vifte over..

Lenke til kommentar

Har allerede en 92mm vifte over dem, tar ingen sjanser ;) kjører dem på 2.05 volt nå stabilt, de bli ustabile på 2.1 :S

EDIT:

Clocken var på 820 ikke 880 :p

Endret av Nets
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...