Stoltenberg Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Hoi! Jeg har et lite problem. surfing på web'en går treigt, mens nedlasting av torrents går kjapt. NEI, dette er IKKE når jeg laster ned samtidig Det går treigt å surfe UAVHENGIG om jeg laster ned torrents eller ikke. Det er derfor jeg er litt forvirret. Jeg er koblet på internett via en trådløs Linksys WRT54G som igjen er koblet til en SpeedTouch 5x6. Dette har ikke vært et problem tidligere. Jeg er heller ikke koblet til internett via en proxy. Det er bredbånd fra telenor. Jeg har ikke noen kontroll over routeroppsettet (det har landlord'en) Det går treigt i explorer, opera og firefox. Måten det går treigt på er at sidene tar lang tid å få en tilkobling til server, men når den endelig har fått kontakt, så går lastinga kjapt. Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 det er dns feil , sett manualt dns til 195.159.0.100 og 195.159.0.200 og da vil problemet bli borte. Lenke til kommentar
Stoltenberg Skrevet 30. april 2007 Forfatter Del Skrevet 30. april 2007 det er dns feil , sett manualt dns til 195.159.0.100 og 195.159.0.200 og da vil problemet bli borte. 8505703[/snapback] skal dette gjøres hos meg, linksys'en eller speedtouch'en? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Har du dette problemet etter å ha restartet routeren, eller oppstår det først etter å ha kjørt torrents e.l. en stund for deretter å bestå selv om p2p-klienten avsluttes? Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Enkleste løsning, napp ut strømmen på modem og ruter, vent 2 min, sett inn igjen - så bør problemet være "løst". Grunnen til problemet er at modemet ditt ikke klarer å håndtere alle tilkoblingene som torrentnedlasting krever. Modemet går med andre tom for tilkoblingsmuligheter, og vil slite med alt annet en de tilkoblinger du allerede har opprettet. Du vil med andre oppleve samme problem ved senere anledning om du fortsetter med torrent nedlasting. Torrent i det store og hele er noe skit sett fra en nettverksadmins øyne, om mulig, benytt FTP, Usenet eller tilsvarende. Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 det er dns feil , sett manualt dns til 195.159.0.100 og 195.159.0.200 og da vil problemet bli borte. 8505703[/snapback] skal dette gjøres hos meg, linksys'en eller speedtouch'en? 8505726[/snapback] på din pc. samme sted der du setter fast ip.(bare i bunnen står det fast dns) Lenke til kommentar
Stoltenberg Skrevet 30. april 2007 Forfatter Del Skrevet 30. april 2007 Har du dette problemet etter å ha restartet routeren, eller oppstår det først etter å ha kjørt torrents e.l. en stund for deretter å bestå selv om p2p-klienten avsluttes? 8505825[/snapback] det fungerer like dårlig etter en fersk reboot av både maskin, linksys og speedtouch Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Da var den ikke lenge nok av vil jeg tippe... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå