Gå til innhold

Skolemassaker i Norge - vil det skje snart?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror nok også spr.målet heller er når det kommer til å skje, å ikke om det kommer til å skje.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=186036

Det inntrykket jeg har av denne nyheten er at det like godt kan være om noen tenåringsgutter som har det artig uten å mene noe seriøst med det. Jeg ville vente og se hvordan denne saken utvikler det før jeg stempler den som "potensiell skolemassakre".

Det er synd hvis vi skal bli så grepet av frykt av de skolemassakrene som har skjedd allerede at vi ikke kan dømme fornuftig i slike saker lenger.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Alt kan skje. men sannsynligheten for det er veldig liten. Dessuten er ikke våpen så lett tilgjengelig i Norge(heldigvis).

Beklager min gode herre, Norge flyter over med våpen.

Trust me. Jeg vet. :ph34r:

Igjennom min del av jobben, så har jeg oppleved begge sider av loven, og vet hva de kriminelle kan skaffe til veie.

Av naturlige årsaker har jeg taushetsplikt overfor de og politet som jeg har jobbet med. Slikt er det bare, om en vil beholde litt av sine kroppslemmer.

Det var en statistikk som fortalte at det var mer ulovlige våpen i Norge enn lovlige våpen. :roll:

Men vi håper ikke at det skjer, men det finnes mange mennesker som har opplevd smerte (Psyk), og andre typer arr. Noen av de kan være uheldige å "klikke" :ermm:

Men vi får hjelpe dem så godt vi kan.

Vennlig Hilsen

W_B

Det kommer nok en skolemassaker her i Norge. I Åsane, i Bergen, var jo det noen trussler mot skolen Edgard eller ha den het. Han la visst inn trussler til skolen via. YouTube.

Uansett blir hele verden påvirket av dette!

De som ligger langt nede og ikke har så mange venner kommer til å bli fryktet til slutt, og desutten får nok de med seg nyhene og etterhvert vil flere og flere tenke:

"LIVET SUGER! Alle jeg skjenner plager og mobber meg, og alt jeg er i stand til å gjøre er å skrive noen forbanna sider i bøker og være stille i timene! DETTE ER DET FAEN MEG SLUTT PÅ! NÅ SKAL SKOLEN FÅ BETALE DYRT!"

Med denne tankegangen, vil nok skole komme til å KANSKJE bli nektet/advart mot i nærmeste framtid.

Endret av ThaDuckMan
Lenke til kommentar
Det er vel litt naivt å tro at det aldri vil skje i Norge. Ungdom med store psykiske problemer finner man i alle land.

Så sant, så sant.

Altså; jeg skal være ærlig; en dag hvor jeg blir behandlet som dritt på skolen kom jeg til skade for å tenke på tanken, men det er nok bare hormonene. Jeg har jo det ganske greit på skolen. :)

Lenke til kommentar
Det er vel litt naivt å tro at det aldri vil skje i Norge. Ungdom med store psykiske problemer finner man i alle land.

Så sant, så sant.

Altså; jeg skal være ærlig; en dag hvor jeg blir behandlet som dritt på skolen kom jeg til skade for å tenke på tanken, men det er nok bare hormonene. Jeg har jo det ganske greit på skolen. :)

Hvis man er veldig nedfor en dag og sur på folk kan man kanskje tenke slike tanker, ja. Men det er en VELDIG lang vei derfra til å faktisk gå og skyte ned alle folka på skolen...

Lenke til kommentar
Må si meg enig med Wild Berries her. De som sier det er vanskelig å skaffe seg ett skytevåpen i Norge har ikke vært ute å opplevd mye eller møtt mye folk. Skulle tatt meg en halvtime fra jeg fikk beskjed om å skaffe ett skytevåpen til jeg hadde hatt det i neven. Er MYE enkelere enn mange tror.

Er blitt litt redd av utviklingen de siste årene. Når jeg var i tenårene å man kom i bråk, så var det en slosskamp, å ferdig med det. Nå går jo over halvparten av all ungdom rundt med kniv å diverse annet dritt. Litt krangling på byen kan ende opp med å bli knivstukket. Faen ikke bra.

Edit:

Nei jeg omgås ikke folk i kriminelle miljøer. Har en helt normal vennekrest. Men man finner fort ut hvor man skal gå for å skaffe seg det man trenger.

Takk for støtten, endelig enda en som vet hvordan den virkelige verden er.

Eller i Norge for den del.

Nå vanker vell de fleste av oss ikke i disse miljøene, men igjennom jobben min får en noen "kontakter" og info ifra de som håndhever Loven og de som bryter Loven.

Og jeg ser at mobbingen i Norge idag er blitt enda verre, enn den var tidligere. Det er mange flere unge mennesker som sliter seg igjennom en tung skoledag, hvorpå de blir tråkket på av alt og alle.

At de "flipper" er vell bare ett tidspunkt, og "alle" vil ha 15 minutter på TV, i beste sendetid....

Og jeg har snakket med mange unge mennesker, som tar til vettet, og søker hjelp, men om de får det, er en annen ting.... Og det er mange som ikke gjør det. (Søker hjelp).

Bare vent å se, det er ikke lenge til, og vi har allerede alle disse "you tube" trakkaserte menneskene rundt oss !!

Vennlig Hilsen

W_B

Endret av Wild Berries
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...