Gå til innhold

Skolemassaker i Norge - vil det skje snart?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg bumper denne av den enkle grunn at dette akkurat har skjedd i finland.

da kan man jo spørre seg igjen, vil det skje i norge? når og hvor?

Det kan selvfølgelig skje i Norge, akkurat som at det kan skje i ethvert annet land. Om det er sannsynlig kan jo diskuteres, men det vil ikke overraske meg om det hender i Norge. Vi har ganske lett tilgjengelige våpen, vi har folk i psykisk ubalanse og vi har skoler. Lett.

Det første stedet vill nokk skje ioslo.. eh av en neger. Skal ikke se bort ifra det.

Men helt sjuuukt at det skjedde i finland av en hvit person lo4lo4lo4.. kjipt at det ikke var en svarting:/ da hadde det nokk vært på alle sider;OO

Jeg håper dette var et forsøk på humor.

Jeg var borti en på ungdomsskolen som hadde alle disse tendensene og truet faktisk med å komme tilbake og skyte en kar med berettaen sin etter ett lite sammenstøt på skolen.i Skjedde forøvrig aldri noe, men det hjalp vel litt at karen hadde noen venner.

Ja, det finnes endel sånne historier som offentligheten (kanskje heldigvis) aldri får vite om.

Men sånn seriøst så mente jeg med det jeg sa, at det vil være en neger som vil være den første som åpner ild. Men sjukt at en HVIT person kunne gå amok.. Trudde det var sånna som han som gikk amok i ohio eller hva nå det heter det stedet.

Okei, jeg lar egentlig tvilen komme deg til gode, men HVIS dette skulle være seriøst, så må jeg be deg ta en titt på hva som sitter i norske fengsler av NORDMENN, så får du deg en reality check.

Hvorfor er det alltid så viktig for avisene å skrive at "han var en einstøing" De skriver jo dette uansett. Sikker på at de hadde gjort det samme om han beviselig hadde hatt masse venner.

Det går jo ofte igjen, da. Synes ikke det er så rart. Hvordan vet du at de skriver det "uansett"? Kanskje det gjelder i de fleste tilfellene?

Lenke til kommentar

hvem er det som gidder det? trenger bare se på tv.. Alle vet jo at de fleste som sittter i fengsel er negere? TVn er beviset, Har de vært noe positivt omtale om innvandrere? nei bare negative. DRAP, VOLD++

Media vettu.. Vinkler alltid til det negativet v innvandrene og det er det som er det positivet

så kan folk se hvem de EGENTLIG er

Lenke til kommentar

Laffe:

90% av verdens dokumenterte seriemordere er hvite. 90% av alle disse forstyrrede unge som går amok på skoler er hvite.

Også tror du at den første school shootingen i norge blir utført av en av våre nye landsmenn? Wake up and smell the coffee.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
I Norge dopes vel alle med selv det minste avvik ned med noen piller.

Problemet er at slike som denne finnen og andre med tilsvarende fixe ideér ikke selv skjønner de er behandlingstrengende i form av piller/psykolog, ergo kommer de ikke i kontakt med helsevesenet.

Denne fyr'n hadde det åpenbart ikke vondt med seg selv, tvertimot;

"Hat.. Jeg er så full av det, og elsker det. Det er det eneste jeg virkelig elsker, skriver den 18 år gamle mannen på YouTube-siden."

Endret av Mekanicus
Lenke til kommentar

Må si meg enig med Wild Berries her. De som sier det er vanskelig å skaffe seg ett skytevåpen i Norge har ikke vært ute å opplevd mye eller møtt mye folk. Skulle tatt meg en halvtime fra jeg fikk beskjed om å skaffe ett skytevåpen til jeg hadde hatt det i neven. Er MYE enkelere enn mange tror.

Er blitt litt redd av utviklingen de siste årene. Når jeg var i tenårene å man kom i bråk, så var det en slosskamp, å ferdig med det. Nå går jo over halvparten av all ungdom rundt med kniv å diverse annet dritt. Litt krangling på byen kan ende opp med å bli knivstukket. Faen ikke bra.

Edit:

Nei jeg omgås ikke folk i kriminelle miljøer. Har en helt normal vennekrest. Men man finner fort ut hvor man skal gå for å skaffe seg det man trenger.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
hvem er det som gidder det? trenger bare se på tv.. Alle vet jo at de fleste som sittter i fengsel er negere? TVn er beviset, Har de vært noe positivt omtale om innvandrere? nei bare negative. DRAP, VOLD++

Media vettu.. Vinkler alltid til det negativet v innvandrene og det er det som er det positivet

så kan folk se hvem de EGENTLIG er

Jeg mener å huske at alle som har begått skolemassakrer i Amerika de siste åra IKKE var negere. Negere er som oftest i kriminelle miljøer og er [stereotyp]sjeldent psykisk syke på den måten at man dreper for det.[/stereotyp] Som noen andre sa, 90% av seriemordere er hvite.

Lenke til kommentar
Nei jeg omgås ikke folk i kriminelle miljøer. Har en helt normal vennekrest. Men man finner fort ut hvor man skal gå for å skaffe seg det man trenger.[/i]

Hvor da? :D

Her jeg bor? Tja vet nå hvem jeg skal spørre for å få tak i våpen, eller dop for den saks skyld. At jeg ikke går sammen med folk som har sånt, betyr ikke at jeg ikke vet hvem de er?

Hvis ikke du vet hvem noen av slike folk er i ditt nærmiljø, vil jeg si du har levd ett veldig skjermet liv.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Vis man har lyst til å unngå en skolemassaker i Norge i nærmeste framtid, burde pressen slutte å gi så mye oppmerksomhet til morderen ( i andre skollemasakere ) og heller gi mer oppmerksomhet til offrene. det virker som om pressen nesten gjør morderen til en anti-helt, og når andre personer som er på kanten til å tippe. Ser hvor mye oppmerksomhet de får ved sin død, vis de bare drar med seg flere personer i den. Virker det fristende for dem også, dette er bare min mening. Men de samme reglene om publisering av selvmord i pressen burde gjelde ved disse massakrene

Lenke til kommentar

Nå oppererer de etter vær varsom plakaten her også, bare at de ikke regner med at smitteeffekten skal kunne være like stor som ved evt mye omtale om selvmord.

Jeg mener det blir feil å ikke skrive om det, både skole skytingene og selvmord, da det ikke hjelper å tie om problemet. Dvs, nå er ikke selve skytingen eller selvmord problemet, men resultatene av andre problemer. Problemer folk flest gjerne ikke vil snakke om i dagens samfunn, er skremmende hvor mye som fortsatt er tabu. Man burde fokusere mer på det å fange opp de som sliter, og gi de en behandling utenom det å stappe de fulle av piller og tro det løser alt.

Men spør du politikerne i norge, får du sikkert svar at vi er verdens beste land å bo i, der ingen faller utenom systemet, så dette kan ikke skje her...

Lenke til kommentar
Ut ifra dette kan det være rimlig å anta at det er skolekulturen i Nord amerika som hovedsaklig er årsaken til at folk går wacko med våpen.

Skolekulturen i Europa(eller ihverfall i Norge) ligner ikke litt på den amerikanske en gang.

Det du sier her er så langt unna sannheten som overhode mulig. Jeg har gått på skole både i Norge og i USA, og jeg må ærlig talt innrømme at det er ganske overraskende at slikt faktisk skjer i USA og ikke her til lands.

Blir en person mobbet i Norge er det ingenting som blir gjort? Mulig at mobberne blir snakket til av lærerene, men allikevel blir det hele ikke tatt seriøst. De norske skolene avler såkalte "tapere" og "sosiale avvik", rett å slett fordi de ikke bryr seg om mobberofferene.

Derimot i USA så er hele kulturen inkluderende mot alle, innvandrere, "rednecks" eller nerder. Greit nok at de vanker i forskjellige miljøer, men allikevel blir de ikke mobbet. Skjer det mobbing i USA så vil både administrasjonen og politiet ta hånd om dette med en gang, i motsettning til hva som vil skje i Norge.

Og til alle dere som mener det er så lett å skaffe våpen i USA; det er faktisk ikke det!

Skal en person (18 og oppover) skaffe seg et form for våpen, må han gå igjennom legetester, psykiske tester, ha rent rulleblad og bevise at han er i stand til å ha våpnet på et trygt sted hvor bare han kan få tak i det (det finnes selvsagt unntak).

Det skal nevnes at de fleste våpene som blir brukt er såkalte "ulovlige" våpen, noe som er like lett å skaffe i Norge hvis man kjenner til det rette miljøet (noe du også må gjøre i USA).

I Norge derimot kan jeg lettere skaffe meg våpentillatelse på rifle enn jeg kan i USA.

Så tror jeg dette kommer til å skje i Norge innen noen år? Ja, helt klart!

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...