Ganjaman Skrevet 24. desember 2002 Del Skrevet 24. desember 2002 Som nevnt fikk jeg meg en ny CPU til jul (xp 2400+). Jeg satte denne inn i PC-en og da jeg skulle skru på kom den på, men slo seg av etter to sekunder! Ingen skjerm eller noe. Heller ingen pipelyder. Sjekket om jeg hadde knust kjernen, men neida den var intakt. Prøvde å sette inni den gamle CPU-en, men det samme skjedde. PC-en går på, vifter går rundt, HD-er på og så slår alt seg av igjen. Testet å boote HK uten CPU, og det funket. Er det socketen som kan ha tatt dagen? Trenger hjelp fort! Takk for alle svar på forhånd! Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 24. desember 2002 Del Skrevet 24. desember 2002 sjekk at hovedkort er satt opp riktig, enkelte hovedkort har 1 eller flere jumpere som sikkert står på 200 FSB, den må sikkert settes på 266 FSB, skal stå om dette i manual til hovedkort. hvist ikke, finn nummeret på hovedkortet (feks A7V8X) og gå på google Lenke til kommentar
striky Skrevet 24. desember 2002 Del Skrevet 24. desember 2002 hvis du tok ut RAM'en når du satte inn den nye cpu'en, så prøv å press den hardere ned i sloten. Kan være det som er problemet. Hvis ikke, sjekk jumper-settings. Lenke til kommentar
oddivato Skrevet 24. desember 2002 Del Skrevet 24. desember 2002 Hadde det samme problemet og det var Kjøleren (vifta) som ikke var satt på skikkelig. Lenke til kommentar
svennrune Skrevet 24. desember 2002 Del Skrevet 24. desember 2002 Heisann... Leste igjennom problemet ditt, og må ærlig si at problemet her er ikke vanskelig å finne. Maskinen din støtter ikke så kraftig CPU, (ihvertfall ikke BIOS) Da denne originalt kun blir levert med støtte opp til 2100+. Det som sansyneligvis har skjedd her er at du blir nødt til å flashe biosen din på nytt. Ny bios fil finner du på www.abit.com.tw Det du kanskje kan forsøke først er å resete bios(Gjør dette med den gamle CPU'en din innstallert), referer til "clear CMOS" i manualen. Ta gjerne ut bios batteriet når du gjør dette. Koble også fra strømkabelen mellom PSU (strømforsyning) og HK(hovedkort). Dersom dette ikke fungerer annbefaler jeg deg å sende inn hovedkortet ditt og skrive att du gjerne vil bytte til ett annet merke, da du synest abit er noe skit. Eksempel A7V333-X eller A7N8X fra ASUS. 8) Til lykke med julegaven din !! Lenke til kommentar
svennrune Skrevet 24. desember 2002 Del Skrevet 24. desember 2002 Heisann. (Igjen) Ser her att du fikk bilde en liten stund før maskina di døde? Sjekk rundt CPU kjernen etter små "Perler". Dersom du finner noen slike er det store sjangser for at du har svidd CPU'en. Send da inn disse til din Hardware leverandør. Normalt skal du få garanti på slikt. Dersom du ikke finner ut feilen er det nok best dersom du sender inn alle "Brød" delene dine. CPU, HK, MINNE. Lenke til kommentar
KriZZ Skrevet 24. desember 2002 Del Skrevet 24. desember 2002 Sjekk Skjermkort, Ram og Jumpere. Prøv også og sette i din gammle CPU og Reset bios og boot opp og last ned ny bios og oppdater den. Lenke til kommentar
Ganjaman Skrevet 25. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2002 Takk for alle svar. Har kommet så langt at den ikke slår seg av lenger når jeg starter den. Har sjekket CPU-en flere ganger, og den er helt fin. Var faktisk kjøleren som ikke satt skikkelig på (måtte gå tilbake til den gamle kjøleren da den nye bare ikke ville funke med noen av CPU-ene). Det som skjer nå er at jeg får svart skjerm, ikke noe annet. Ingen pipelyder eller noe. Har flashet biosen for en stund siden, men kan prøve på nytt. Lenke til kommentar
Ganjaman Skrevet 25. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2002 Fant endelig svaret på problemet. Så etter ny bios og fant at jeg hadde den nyeste. Men uansett, det som var problemet var at HK-et ikke støtter 0.13μ AMD høyere enn 2000+. Så det blir nok nytt HK på fredag. Takk for all hjelp :wink: Lenke til kommentar
Ganjaman Skrevet 25. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2002 Var visst ikke det endelige svar. Satte i den gamle CPU-en og det samme skjer. Den starter opp, men ingen skjerm. Heller ingen pipelyder. Begynner å bli plagsom nå som jeg har skrudd og skrudd. Noen som vet hva det muligens kan være? Lenke til kommentar
oddivato Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 Prøv og nullstill Biosen Hvis du ikke allerede har gjort det. Lenke til kommentar
Ganjaman Skrevet 25. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2002 Har prøvd alt nå, omtrent iallfall. Får fremdeles bare svart skjerm. Har prøvd med et annet skjermkort som jeg vet funker, men det samme skjer med det. Er åpen for andre forslag. Lenke til kommentar
oddivato Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 Er du nå så sikker på at skjermen din ikke har tatt kvelden Lenke til kommentar
Ganjaman Skrevet 25. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2002 Jepp, jeg er helt sikker på at det ikke er skjermen. Dessuten testet jeg på en annen skjerm som jeg brukte på en annen maskin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå