Evil-Duck Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) TZR ser jo penere ut. Den nye 50ccm aprilian ser jo ut som den har kommet ut av en billig cornflakesboks. Så mye plastisk at det ikke ser ut. Men 125ccm versjonen derimot, ser skikkelig pen ut. 8513655[/snapback] Hmm , skal du tenke san er jo det mer plastik på TZR en RSen da . Siden TZRen har større kåper. Og kåpene til TZR er laget av plast ja, det trenger du ikke å påstå noe annet om. og siden kåpene til TZR stikker så grusomt ut er det større sjangser for kåpene får større skader ved fall En som hadde et lite tryn på MP Endret 1. mai 2007 av Evil-Duck Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) Ja, er da en grunn til at det faktisk er kåper. Beskytter en del, å det ment for luftmotstand. Noe sted må jo skadene komme også. Endret 1. mai 2007 av Hurt Lenke til kommentar
Chris91 Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 En ting til, jeg har hørt mye i denne threaden om fjerning av plombe, turtall sperre, effekt annlegg og trimming annet. Jeg vil at den skal gå ihvertfall 80, hvordan kan jeg gjøre dette billigst mulig? Fjerne plombene er ikke noe man trenger å kjøpe? Har en som sikkert kan gjøre det. NEed answers Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Hør med butikken om de kan gjøre det for deg. Forhandleren jeg kjøpte av tok ut plombene for 1000,-. Lenke til kommentar
Chris91 Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 1. Er det ikke ulovlig? 2. Har en fyr som fikser alt mulig på mc'er, er det noe han trenger eller tar butikkene penger bare for å fjerne noe? Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 1. Ulovlig i aller høyeste grad. 2. Neida, trenges ikke noe. De tar betalt for jobben. Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Eneste man trenger når man fjerner plomberingen eller setter på effektanlegg er å bytte til en større dyse. Ny dyse koster ikke mere enn 20kr. Lenke til kommentar
kimmen12 Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Nå gidder jeg ikke lese igjenom hele topicen. Men i de aller fleste sykler så ligger det en trakt i begynnelsen av potten. Denne er bare å skru ut. Du må også huske og bytte dyse til ca 10% høyere. Ja, det er ulovlig å ha en moped som går fortere enn 45km/t. Hvis en forhandler gjør dette så kan de miste autoriteten sin, de har egentlig ikke lov. Men de gjør det for en tusing, for noe du kunne gjort selv. Lykke til. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Hør med butikken om de kan gjøre det for deg. Forhandleren jeg kjøpte av tok ut plombene for 1000,-. 8515810[/snapback] Det er strengt tatt veldig ulovlig, og forhandleren vil få en stor smikk dersom han blir oppdaget. Men 1000,- da? Det var da forferdelig dyrt. Mye billigere å ha sykkelen på service jo og bytte noen deler. Dessuten så er vel fjerning av plomber noe man selv kan klare. Ligger flere guider rundt omkring også. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 forhanleren gjør ikke noe ulovelig med å fjerne blomber , det er ikke ulovelig å trimme vist du ikke kjører på vei Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Sa ikke at det var eneste alternativ. Det var et tips. Forhandleren som gjorde det for meg får stadig pepper fra politiet for å ta ut plomber, men skjer aldri noe videre. Og ja, det er dyrt. Har du noen som kan gjøre det for deg er det alternativ nummer 1. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) forhanleren gjør ikke noe ulovelig med å fjerne blomber , det er ikke ulovelig å trimme vist du ikke kjører på vei 8516435[/snapback] Han kan forklare hvordan det skal gjøres, men ikke gjøre det. Det er jo fremdeles en moped da. Og hvor skal man kjøre da, hvis man ikke skal kjøre på veien? Vegtrafikkloven gjelder jo alle steder! Endret 1. mai 2007 av >Jonas< Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) forhanleren gjør ikke noe ulovelig med å fjerne blomber , det er ikke ulovelig å trimme vist du ikke kjører på vei 8516435[/snapback] Han kan forklare hvordan det skal gjøres, men ikke gjøre det. Det er jo fremdeles en moped da. Og hvor skal man kjøre da, hvis man ikke skal kjøre på veien? Vegtrafikkloven gjelder jo alle steder! 8516479[/snapback] Hvis mopeden ikke er registrert kan man kjøre gjøre hva faen man vil med peden. - Jeg antar på lukket bane. plombene kan man ta selv, ellers gjør jeg det for 800kr + 0,5L cola ? ( Pm ) Om forhandlere gjør det : Da privatperson som mopeden står på eier sykkelen har da eieren ansvaret for at sykkelen gjør 45km/t, om dette strekker seg over butikken, eller ei vet jeg ikke. Endret 1. mai 2007 av Hurt Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Hvis mopeden ikke er registrert kan man kjøre gjøre hva faen man vil med peden.- Jeg antar på lukket bane. plombene kan man ta selv, ellers gjør jeg det for 800kr + 0,5L cola ? ( Pm ) Om forhandlere gjør det : Da privatperson som mopeden står på eier sykkelen har da eieren ansvaret for at sykkelen gjør 45km/t, om dette strekker seg over butikken, eller ei vet jeg ikke. 8516653[/snapback] Faen man vil med den ja, men ikke kjøre. Er ikke bare å kjøre på lukket bane heller. Da må man ha lisens. Jeg veit ikka hvilke krav som settes til kjøretøyet.. Uansett så er det jo plomba i svanehalsen som er den viktigste plomberinga, og på de fleste sykler er dette bare ei trakt. Denne fjernes jo enkelt ved å skru ut tre bolter (noen er forseila, men ikke så veldig vanskelig å få av denne). De andre plombene utgjør jo ikke så stor effektøkning, men er ofte vanskligere å få fjernet. Skal man betale noen rundt 1000,- for dette, så kan man like godt kjøpe et effektanlegg. Man kan få brukte til mindre enn 1000 kr. Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Mange effektanlegg kommer med plombering også. Ikke alle men mange. Lenke til kommentar
rihk Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Sånn som jeg ser det så er TZR finest av dem to:) å den er jo hakke biliere. vist du skal ha trimmet sykkel så vile jeg godt innom www.mc-deler.no å sett på hva de har å tilby for de forsjellige syklene Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Til trim vil jeg vertfall anbefale , speedoptions.no utrolig god service . Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Til trim vil jeg vertfall anbefale , speedoptions.no utrolig god service . 8519519[/snapback] Nå der er vi enige. Fyren på speedoptions er utrolig grei, spurte han om dyser også sendte han med 4 forskjellige Alikevel, skal du ha mopeden til å gjøre 80-90 speedomtere km/t så trenger du ikke mer enn å fjerne plomberinger som sagt. Da ser hele opplegget mer orginalt ut også, hvilket er en stooor fordel om du skulle bli tauet inn på noe annet enn tralla. Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Egentlig er det bare tull med effektanlegg, kan bare ta plombene i orginalpotta, skifte sylinder og forgasser; så har du en kickass sykkel. Går jo greit uplombert også da. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Egentlig er det bare tull med effektanlegg, kan bare ta plombene i orginalpotta, skifte sylinder og forgasser; så har du en kickass sykkel. Går jo greit uplombert også da. 8519557[/snapback] tull med effektanlegg ? det går bedre med effektanlegg en uplombert orginal anlegg da . sådetså ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå