Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny Moped.. Et par alternativer :)


Anbefalte innlegg

TZR ser jo penere ut. Den nye 50ccm aprilian ser jo ut som den har kommet ut av en billig cornflakesboks. Så mye plastisk at det ikke ser ut.

 

Men 125ccm versjonen derimot, ser skikkelig pen ut.

8513655[/snapback]

 

Hmm , skal du tenke san er jo det mer plastik på TZR en RSen da . Siden TZRen har større kåper. Og kåpene til TZR er laget av plast ja, det trenger du ikke å påstå noe annet om. og siden kåpene til TZR stikker så grusomt ut er det større sjangser for kåpene får større skader ved fall

 

En som hadde et lite tryn på MP :)

post-97753-1178042801_thumb.jpg

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ting til, jeg har hørt mye i denne threaden om fjerning av plombe, turtall sperre, effekt annlegg og trimming annet.

 

Jeg vil at den skal gå ihvertfall 80, hvordan kan jeg gjøre dette billigst mulig? Fjerne plombene er ikke noe man trenger å kjøpe? Har en som sikkert kan gjøre det.

 

NEed answers :D

Lenke til kommentar

Nå gidder jeg ikke lese igjenom hele topicen. Men i de aller fleste sykler så ligger det en trakt i begynnelsen av potten. Denne er bare å skru ut. Du må også huske og bytte dyse til ca 10% høyere.

 

Ja, det er ulovlig å ha en moped som går fortere enn 45km/t. Hvis en forhandler gjør dette så kan de miste autoriteten sin, de har egentlig ikke lov. Men de gjør det for en tusing, for noe du kunne gjort selv.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Hør med butikken om de kan gjøre det for deg. Forhandleren jeg kjøpte av tok ut plombene for 1000,-.

8515810[/snapback]

Det er strengt tatt veldig ulovlig, og forhandleren vil få en stor smikk dersom han blir oppdaget. Men 1000,- da? Det var da forferdelig dyrt. :ermm: Mye billigere å ha sykkelen på service jo og bytte noen deler.

 

Dessuten så er vel fjerning av plomber noe man selv kan klare. Ligger flere guider rundt omkring også. :)

Lenke til kommentar

Sa ikke at det var eneste alternativ. Det var et tips. Forhandleren som gjorde det for meg får stadig pepper fra politiet for å ta ut plomber, men skjer aldri noe videre.

 

Og ja, det er dyrt. Har du noen som kan gjøre det for deg er det alternativ nummer 1.

Lenke til kommentar
forhanleren gjør ikke noe ulovelig med å fjerne blomber , det er ikke ulovelig å trimme vist du ikke kjører på vei ;)

8516435[/snapback]

Han kan forklare hvordan det skal gjøres, men ikke gjøre det. Det er jo fremdeles en moped da. Og hvor skal man kjøre da, hvis man ikke skal kjøre på veien? Vegtrafikkloven gjelder jo alle steder! :p

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
forhanleren gjør ikke noe ulovelig med å fjerne blomber , det er ikke ulovelig å trimme vist du ikke kjører på vei ;)

8516435[/snapback]

Han kan forklare hvordan det skal gjøres, men ikke gjøre det. Det er jo fremdeles en moped da. Og hvor skal man kjøre da, hvis man ikke skal kjøre på veien? Vegtrafikkloven gjelder jo alle steder! :p

8516479[/snapback]

 

Hvis mopeden ikke er registrert kan man kjøre gjøre hva faen man vil med peden.

- Jeg antar på lukket bane.

 

plombene kan man ta selv, ellers gjør jeg det for 800kr + 0,5L cola ? ( Pm :cool: )

 

Om forhandlere gjør det : Da privatperson som mopeden står på eier sykkelen har da eieren ansvaret for at sykkelen gjør 45km/t, om dette strekker seg over butikken, eller ei vet jeg ikke.

Endret av Hurt
Lenke til kommentar
Hvis mopeden ikke er registrert kan man kjøre gjøre hva faen man vil med peden.

- Jeg antar på lukket bane.

 

plombene kan man ta selv, ellers gjør jeg det for 800kr + 0,5L cola ? ( Pm :cool: )

 

Om forhandlere gjør det : Da privatperson som mopeden står på eier sykkelen har da eieren ansvaret for at sykkelen gjør 45km/t, om dette strekker seg over butikken, eller ei vet jeg ikke.

8516653[/snapback]

Faen man vil med den ja, men ikke kjøre. :p Er ikke bare å kjøre på lukket bane heller. Da må man ha lisens. Jeg veit ikka hvilke krav som settes til kjøretøyet..

 

Uansett så er det jo plomba i svanehalsen som er den viktigste plomberinga, og på de fleste sykler er dette bare ei trakt. Denne fjernes jo enkelt ved å skru ut tre bolter (noen er forseila, men ikke så veldig vanskelig å få av denne). De andre plombene utgjør jo ikke så stor effektøkning, men er ofte vanskligere å få fjernet. Skal man betale noen rundt 1000,- for dette, så kan man like godt kjøpe et effektanlegg. Man kan få brukte til mindre enn 1000 kr. :)

Lenke til kommentar

Sånn som jeg ser det så er TZR finest av dem to:) å den er jo hakke biliere. vist du skal ha trimmet sykkel så vile jeg godt innom www.mc-deler.no å sett på hva de har å tilby for de forsjellige syklene :thumbup:

Lenke til kommentar
Til trim vil jeg vertfall anbefale , speedoptions.no utrolig god service .

8519519[/snapback]

 

Nå der er vi enige. Fyren på speedoptions er utrolig grei, spurte han om dyser også sendte han med 4 forskjellige :)

 

Alikevel, skal du ha mopeden til å gjøre 80-90 speedomtere km/t så trenger du ikke mer enn å fjerne plomberinger som sagt. Da ser hele opplegget mer orginalt ut også, hvilket er en stooor fordel om du skulle bli tauet inn på noe annet enn tralla.

Lenke til kommentar
Egentlig er det bare tull med effektanlegg, kan bare ta plombene i orginalpotta, skifte sylinder og forgasser; så har du en kickass sykkel.

 

Går jo greit uplombert også da.  ;)

8519557[/snapback]

 

tull med effektanlegg ? det går bedre med effektanlegg en uplombert orginal anlegg da . sådetså ! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...