TanglewoodD Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Aprillia og Tzr har forsåvidt like motorer - til 2006 mener jeg å huske det var , ellers bruker Aprillia "derbi" motor, eller Rabasa eller noe i den duren det egentlig heter. Motorene er like lett å trimme å tåler like mye. Skal man trimme må man bytte alt alikevel, samma faen om veiva er balansert til 14 000, det er lagrene ved råden det står om. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 - Jonas, du som fraråder andre til å ihvertfall ikke kjøre over 100km/t , du kjører ulovlig , visste du det ? 8509170[/snapback] Jeg holder ihvertfall fartsgrensene. Og det er ikke noe høyere tillatt fart i Norge enn 100 km/t, dessuten er konsekvensene mye større ved en fart på over 100 enn den er i 60-70... Hvorfor klage på meg når jeg ikke har gjort noenting med min, men anbefaler andre sykler fordi de er lettest å trimme? Dobbeltmoral her eller? Uansett, jeg holder meg til det de som har erfart dette har sagt... Kjører man som folk er det svært sjelden man blir tatt uansett.. Lenke til kommentar
femftifem Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Vil anbefale deg å investere i en Derbi GPR. Har hatt en i ca. et år nå og har nesten ikke hatt noen problemer. Motoren er slitesterk, og har en sterkere veiv og en sprekere girkasse enn AM6-motorene som sitter i Yamaha TZR og Aprilia RS. Plastikken på Derbi GPR er også av bedre kvalitet, og tåler litt mer. Vil også si at GPRen har et litt bedre utseende enn de to syklene. Kan også fortelle at min GPR går 110 på flaten med 14 drev fremme, og standard bak (52(?)), Metrakit effektanlegg, og omdysing. Så sykkelen går bedre enn de fleste med begrenset mengde trim og har bedre aks. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 (endret) Nei, tingen er at du ikke har gjort noenting med din, men det er fortsatt ditt ansvar om du blir tatt. sjelden å bli tatt ? Tror du snuten tar en enkelt kolonne som kjører gris ? kommer du forbi en kontroll, tar de inn deg også se. Nrjey : Skal vi kjøre omkamp ? 9500kr i trim kjøper man ikke dersom man kunne fått på et effektanlegg å klart den ca samme farten, gjør man vel ? hvis du leser de innleggene før kan du tydlig se hvordan man trenger den utrolig sterke veiva til derbi. Endret 30. april 2007 av Hurt Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 (endret) Nei, tingen er at du ikke har gjort noenting med din, men det er fortsatt ditt ansvar om du blir tatt. sjelden å bli tatt ? Tror du snuten tar en enkelt kolonne som kjører gris ? kommer du forbi en kontroll, tar de inn deg også se. 8509374[/snapback] Har ikke skjedd med meg ennå, og jeg har kjørt i 3 år nå.. Og det er litt rart at de jeg veit om som dette har skjedd med, bare har fått beskjed om å ta den med ned til forhandler så de kan få fiksa hastigheten på den. Politiet er ute etter å ta trafikksynderne, ikke de som holder 60-sona og kjører som folk.. Selv har jeg kjørt både foran og etter politiet i 60 og 70 soner, uten at de brydde seg.. Men jeg foreslår at trådstarter tar en titt på GPR! Og det måtte komme ja. Hurt er i gang med å starte en ny diskusjon.. Endret 30. april 2007 av >Jonas< Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Nei, tingen er at du ikke har gjort noenting med din, men det er fortsatt ditt ansvar om du blir tatt. sjelden å bli tatt ? Tror du snuten tar en enkelt kolonne som kjører gris ? kommer du forbi en kontroll, tar de inn deg også se. Nrjey : Skal vi kjøre omkamp ? 9500kr i trim kjøper man ikke dersom man kunne fått på et effektanlegg å klart den ca samme farten, gjør man vel ? hvis du leser de innleggene før kan du tydlig se hvordan man trenger den utrolig sterke veiva til derbi. 8509374[/snapback] At derbi GPR klarer 110 med effektanlegg , er en god mulighet da. en har selfølgelig ikke spess bunndrag. men 110 skal da være fult mulig på en god dag med lite bensin. Kåpe sykler har en fordel i forhold til Cross/sm når det kommer på aerodynamikken. så derfor vil jeg da si det er godt mulig. og orginal veiva til derbi er da en fordel vist du skal ha lette trimsylinder (Airsal T6 , Metrakit Handmade f.eks) . Vet at AM6 med klarer å ta de sylinderene ganske godt, men det er da vertfall en fordel å ha en veiv som tåler litt ekstra. Lenke til kommentar
Chris91 Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 Er kommet litt over til TZR'en, siden den ser litt bedre ut enn Aprilia'n, syns den ser litt liten ut nå i forhold. http://www.aprilia.com/modelli/road/modello.asp?id=71# vs http://www.fejo.nl/350/YamahaTzrGrijs05.jpg Hmmmmmm..... Dette er vanskelig, skal bestille ikveld eller imorgen.. og vet fortsatt ikke hvem Lenke til kommentar
Chris91 Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 Okejjjjj tror det blir til en TZR Noen tips hvor kjøpe? Bor i Buskerud, så Asker/Drammen/Sandvika osv hadde vært greit Eller i nærheten Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) Jeg har hatt på fult ProRace anlegg, ikke noe dempervatt og kjørt 115-120 i 50sona, jeg har herja, burna, hjula, burna på skole, burna på kjøpesenter, u name it, jeg har aldri blitt tatt inn til kontroll - vel og merke den siste da snuten kom forbi da jeg burna ^^ Ja, selvfølgelig klarer alt 110, ned en giga tunnel med hjemmelengsel og en 20cm dildo i anus og troen på gud i baklomma.. Men på sletta, aldri livet!! Kjørt GPR med effektpotter selv, klarte 85-90km/t, kjørte mot min egen jævla ped. Som sagt: skal du ha på trimsylinder må man bytte veiv alikvel, samma om den er balansert opp til 14.000, da det er nm som ødlegger, og lagrene går før veiva. Det er det som er med "ah, fucka veiva på maskin", det er ikke råden som går, det er veivlagra. Endret 1. mai 2007 av Hurt Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Kjøp en moped som er 20 år gammel, så kan du lovlig kjøre i 60 Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Det beste hadde kanskje vært å ikke kjøpe moped, vel og merke. Men, tzr og rs er jo begge pene sykler, spør hva DU syns er penest. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Men, tzr og rs er jo begge pene sykler, spør hva DU syns er penest. 8510901[/snapback] Yup, der har vi essensen i denne topicen. http://www.yamaha-motor.no/dealerlocator/index.jsp Bruk denne siden til og finne Yamaha forhandler nær deg. Bare skriv in postnummer så finner den de nærmeste. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Kjøp en moped som er 20 år gammel, så kan du lovlig kjøre i 60 8510745[/snapback] NEI alle mopeder som er eldre en 1993 kan lovlig klare 60 men DU har ikke lov å kjøre fortere en 45. du må holde deg til mopedfartsregla. men mopeden kan lovlig klare 60. de gjør min=) Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Kjøp en moped som er 20 år gammel, så kan du lovlig kjøre i 60 8510745[/snapback] NEI alle mopeder som er eldre en 1993 kan lovlig klare 60 men DU har ikke lov å kjøre fortere en 45. du må holde deg til mopedfartsregla. men mopeden kan lovlig klare 60. de gjør min=) 8513101[/snapback] Hvis du har en gammel moped som går i 60, følger man Norges fartsgrenser, man kan ligge i 60 i 60-sonen. Hva slags tull er det du babler om? Siden mopedene ble laget før 96, har de lov til å kjøre i 60 - fordi det var dette som gjaldt på den tiden. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) Kjøp en moped som er 20 år gammel, så kan du lovlig kjøre i 60 8510745[/snapback] NEI alle mopeder som er eldre en 1993 kan lovlig klare 60 men DU har ikke lov å kjøre fortere en 45. du må holde deg til mopedfartsregla. men mopeden kan lovlig klare 60. de gjør min=) 8513101[/snapback] Hvis du har en gammel moped som går i 60, følger man Norges fartsgrenser, man kan ligge i 60 i 60-sonen. Hva slags tull er det du babler om? Siden mopedene ble laget før 96, har de lov til å kjøre i 60 - fordi det var dette som gjaldt på den tiden. 8513434[/snapback] Da gjelder vel det for de som kjørte på den tiden og da, og ikke de som tar mopedlappen i dag. Står ganske tydelig i regelverket at man ikke har lov til å kjøre fortere enn 45.. Ikke umulig at mopedene har lov til å gå i 60, men de som tar mopedlappen etter at grensa ble satt ned har nok ikke lov til å kjøre over 45. Da er det feil i reglelverket i så fall.. Endret 1. mai 2007 av >Jonas< Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Neinei, det er der du tar feil. Hvis jeg tar lappen i dag, kan jeg kjøre en gammel moped til en fart av 60. Spiller ingen rolle. Har en kompis som har sjekket dette. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Neinei, det er der du tar feil. Hvis jeg tar lappen i dag, kan jeg kjøre en gammel moped til en fart av 60. Spiller ingen rolle. Har en kompis som har sjekket dette. 8513575[/snapback] Det har jeg og Menne, rart det står feil i forskriftene da.. Lenke til kommentar
Chris91 Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) Laget en liten bilde "kollesksjon" av de to sett opp mot hverandre syns jeg TZR'en ser trinnet deiligere ut enn RS'en går nok for den.. Tusen takk for link hos forhandler, kjøper vel hos Asker MC senter eller noe =) Edit: Resize'et bildet for å ikke messe opp layouten Endret 1. mai 2007 av Chris91 Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 TZR ser jo penere ut. Den nye 50ccm aprilian ser jo ut som den har kommet ut av en billig cornflakesboks. Så mye plastisk at det ikke ser ut. Men 125ccm versjonen derimot, ser skikkelig pen ut. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Neinei, det er der du tar feil. Hvis jeg tar lappen i dag, kan jeg kjøre en gammel moped til en fart av 60. Spiller ingen rolle. Har en kompis som har sjekket dette. 8513575[/snapback] sjekket det jeg og. stemmer. men er ikke 60 er 57:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå