Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny Moped.. Et par alternativer :)


Anbefalte innlegg

>Jonas<: For å bare si det, du kommer til å få bot. Grensen er 45km/t. Og du har nesten doblet den ''orginalt''

 

Skal love deg at biltilsynet driter en lang en i om den er sånn fra butikken, fordi de har regler og forholde seg til. Det er greit med 60km/t, men 75km/t da blir det bot. Tro meg!

8506703[/snapback]

De jeg har snakket med av fagfolk og forhandlere sier at dersom jeg skulle bli tatt på rulla, og det ikke er gjort noe med den, så vil jeg bli sendt ned til forhandler slik at de skal få den til å gå 45. Dee jeg kjøpte den hadde de vært borti dette, men når de fikk inn en slik så gadd de ikke å gjøre noe med det, siden den jo er orginal, og de mente det var helt idiotisk at mopeder skal gå så farlig sagte. Og skal man plombere en plombert moped igjen? Jaja.. :p

 

Kjenner forresten ei med scooter også. Den gikk bare fortere og fortere, og hu ble stoppa. Da gikk den vel i 60. Hu ble sendt tilbake til forhandler, og der fiksa de den. Etter en liten stund gikk den like fort igjen.. :p

 

Og legg merke til at det heter at det er ulovlig å endre mopedens konstruktive hastighet. Jeg har da ikke gjort noe som helst.. Derbi vet dere :whistle:

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis dette er tilfelle, regner jeg med at kvaliteten på plomben din og vennina di er av rimelig dårlig kvalitet, ergo den brennes bort.

 

Det går ann å plombere mopeden din kraftigere vet du. Eller bare skaffe en bedre plombe, men for all del, ingen syns det er gøy å kjøre i 45. :)

 

Det står, mer konstruktiv hastighet enn 45 ^^

Endret av Thewiz
Lenke til kommentar
og ellers ser jeg egetnlig lite vits å diskutere dette , ettersom jeg sier det samme i hvær tråd å blir hvær gank slaktet av Dere AM6 fæns.

8505338[/snapback]

 

Det er ikke en svakhet før det blir et problem i mine øyne. Kjører jeg rundt med bøyd ramme? Neh, er det da et problem?

 

Og som for den siste kommentaren, har det ikke falt deg inn at det kanskje er en grunn til at vi "AM6 fæns" svarer på inleggene dine? Vi gjør det nå i siviliserte former, skjønner egentelig ikke problemet med det. Jeg synes dog det blir feil og innbille de som spør om råd at dette er ting værdt å legge vekt på ved valg av moped. Det er hva jeg prøver å få fram her.

8505370[/snapback]

 

 

Ikke jeg vertfall ;) (Gud som jeg gruer meg til Hurt , thewiz og den gjengen kommser :cry: )

8505469[/snapback]

 

 

Jeg skjærte en trimsylinder.

 

Legg merke til at jeg skrev "Ved vanlig kjøring" det vil si, ikke på 13,000 omdr. ned en bratt bakke. Det er uansett idioti.

 

Synst derimot å påstå at noe som er dårligere er like bra som noe som er bedre er tåpelig

Slutt og gru deg, here i am.

 

 

 

8505838[/snapback]

 

Nå er det mer en en skrue som skiller disse 2 mopedene. RSen har blant annet en Veiv som er balansert til 14 000 omdreininger, og den på TZR er balansert til 12 000. RSen har en helt annen sylinder (hardchrome) , et annet girsystem ++ Og at jeg sier at du får mest for penga når du kjøper en RS er jo et faktum. Og jeg ser ikke noe gærnt i å si det heller . Bare aksepter det og slutt å krangl , vær så snild !

 

edit : for å si noe var jeg å leverte sykkelen min på førstegangs service og spurte forhandleren om litt forskjellig om denne veiva til derbi , han sa selv at Veiva på GPRen min var balansert på 14 K. Så nå har vertfall jeg fått det bekrefta av noen med peiling.

8505932[/snapback]

 

Det at veiva er balansert til 14000, hva faen har det å si ?

Tror du at du klarer å dra orginalen din til det ?

Tror du ikke veiva tar kvelden om du så putter på en trim sylinder ?

Har ikke høyere kompresjon noe å si mot skader på veiva ?

 

Greit at den er balansert, men man får da ikke bruk for det, samma med clutchen!

skal man kjøre trim, så må man uansett moped bytte clutch og veiv og lager, det kan vel ikke du uttale deg om engang, da du ikke har noe trim om jeg har forstått rett ?

 

Ang. girkassa, lær og gir.

 

Alt som går over 45 km/t og er 50cc blir bøtelagt med 4250,- elns. Skal dog sies at jeg har kjørt både uplombert og med trimsylinder i snart 2 år nå uten å ha blitt halet inn av politiet.

 

Tar du plombene gjør en TZR rundt 80-90 på speedomteret. Vet ikke hvordan det er med RS.

8504685[/snapback]

Ehh, javel? Da må speedometeret til TZR'en gå veldig feil. Kameraten min sin TZR gjør ca 75 uplombert og med bytta, passende dyse..

 

Selv syns jeg RS og GPR er de to fineste. Jeg er helt enig med Evil-Duck også. Til samme prisen, og hvis man står i tvil om hvilken sykkel man hadde valgt fordi man syns de er like fine, hadde jeg klart gått for den beste, som i dette tilfellet er RS, eller GPR (selv om ikke trådstarter har nevnt denne). RS har som sagt kraftigere ramme, motor, veiv, girkasse etc..

 

8506164[/snapback]

 

 

Tzr sitt speedometer går 15km/t feil. Du får ikke bruk for noe av det du nevnte, hvis du ikke trimmer.

 

Thats it, slutt med den tåplige diskusjonen for de som ikke har trimma eller skrudd noe, å slutt for faen å les rundt på mopedportalen og på google da, det er heller erfaring som teller framfor en gjøk på mopedportalen som uttaler seg på ting han ikke har hatt.

 

Når det er sagt er det også feil av meg å kritisere eller i hele tatt si hvordan derbi er , da jeg faktisk ikke er hatt Derbi, å på en annen side, da burde dere også være stille.

 

Jonas : Jeg orker faen ikke noe mer piss om at den Derbien din gjør 75 eller hva du sier den gjør orginalt, på en rett slette med gps så tror jeg, men ellers så skjer det ikke. Naboen har en splitter ny derbi X-race selv.

Endret av Hurt
Lenke til kommentar
Hvis dette er tilfelle, regner jeg med at kvaliteten på plomben din og vennina di er av rimelig dårlig kvalitet, ergo den brennes bort.

 

Det går ann å plombere mopeden din kraftigere vet du. Eller bare skaffe en bedre plombe, men for all del, ingen syns det er gøy å kjøre i 45.  :)

 

Det står, mer konstruktiv hastighet enn 45 ^^

8506771[/snapback]

Endring av mopedens konstruktive hastighet er forbudt! Men anyway, jeg har ikke gjort noe for at den skal gå noe bedre, så jeg stoler på at forhandlere og de som har erfart dette har rett.. Speedometeret er forresten målt opp mot andre biler og sykler, så det stemmer. Og Thewiz, har du kjørt Derbi? X-Race/X-Treme har dessuten en annen plombering enn de dyrere modellene, samt AM6 syklene. Så nei, det røret som sinker eksosen min er der fortsatt.. :p

 

Og angående diskusjonen, jeg vet nå ikke helt hvem som begynte å diskutere rundt Evil-Duck sitt innlegg jeg.. :roll:

 

Så nå får vi la diskusjonen gå videre uten off-topic poster og krangler..

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
Hvis dette er tilfelle, regner jeg med at kvaliteten på plomben din og vennina di er av rimelig dårlig kvalitet, ergo den brennes bort.

 

Det går ann å plombere mopeden din kraftigere vet du. Eller bare skaffe en bedre plombe, men for all del, ingen syns det er gøy å kjøre i 45.  :)

 

Det står, mer konstruktiv hastighet enn 45 ^^

8506771[/snapback]

Endring av mopedens konstruktive hastighet er forbudt! Men anyway, jeg har ikke gjort noe for at den skal gå noe bedre, så jeg stoler på at forhandlere og de som har erfart dette har rett.. Speedometeret er forresten målt opp mot andre biler og sykler, så det stemmer. Og Thewiz, har du kjørt Derbi? X-Race/X-Treme har dessuten en annen plombering enn de dyrere modellene, samt AM6 syklene. Så nei, det røret som sinker eksosen min er der fortsatt.. :p

 

Og angående diskusjonen, jeg vet nå ikke helt hvem som begynte å diskutere rundt Evil-Duck sitt innlegg jeg.. :roll:

 

Så nå får vi la diskusjonen gå videre uten off-topic poster og krangler..

8506873[/snapback]

 

Ja, og den konstruktive hastigheten skal ikke overstige 45 km/t. Play it by ear.

Derbi har en annen plombering enn de dyrere modellene? GPR koster like mye som RS ny.

 

Og nei, jeg har ikke kjørt Derbi før. Men lover er lover.

Lenke til kommentar
Ja, og den konstruktive hastigheten skal ikke overstige 45 km/t. Play it by ear.

Derbi har en annen plombering enn de dyrere modellene? GPR koster like mye som RS ny.

 

Og nei, jeg har ikke kjørt Derbi før. Men lover er lover.

8506989[/snapback]

Saken er at jeg ikke har endret den. Og X-Race og X-Treme er de billigste modellene til Derbi, og de har annerledes plombering og 1,3 HK mer enn Derbi's dyrere modeller og sykler med AM6 motor!

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
Og at jeg sier at du får mest for penga når du kjøper en RS er jo et faktum. Og jeg ser ikke noe gærnt i å si det heller .  Bare aksepter det og slutt å krangl ,  vær så snild !

8505932[/snapback]

 

La meg se om jeg forsto deg riktig - Jeg skal akseptere noe som i din virklighet er sant, for å være snill? Neppe.

 

Jeg orker ikke gjenta meg selv flere ganger, du har allerede bestemt deg for et svar og det er tilsynelatende lite jeg kan gjøre med det.

Lenke til kommentar
Alt som går over 45 km/t og er 50cc blir bøtelagt med 4250,- elns. Skal dog sies at jeg har kjørt både uplombert og med trimsylinder i snart 2 år nå uten å ha blitt halet inn av politiet.

 

Tar du plombene gjør en TZR rundt 80-90 på speedomteret. Vet ikke hvordan det er med RS.

8504685[/snapback]

 

Må nokk si noe har nå. mopeden kan klare over 45 hvis den er orginal. loven sier at det ikke er lov å forandre hastigheten på den. Altså den skal være orginal. blir du tatt på en tralle så tilattes som regel opp til 60.

 

men man har ikke lov å kjøre fortere en 45:P

Lenke til kommentar
Og at jeg sier at du får mest for penga når du kjøper en RS er jo et faktum. Og jeg ser ikke noe gærnt i å si det heller .  Bare aksepter det og slutt å krangl ,  vær så snild !

8505932[/snapback]

 

La meg se om jeg forsto deg riktig - Jeg skal akseptere noe som i din virklighet er sant, for å være snill? Neppe.

 

Jeg orker ikke gjenta meg selv flere ganger, du har allerede bestemt deg for et svar og det er tilsynelatende lite jeg kan gjøre med det.

8507395[/snapback]

RS har kraftigere konstruksjon, samt at den er billigere (går ut i fra at det som er sagt tidligere i denne tråden stemmer), noe som gjør at man får mer for penga. Det er vel slik det er, og både i din og min og Evil-Duck sin virkelighet. Hvorfor krangle om det?

Lenke til kommentar
'Herre... Gjorde jeg? Jeg simpelthen svarte min mening om saken.

 

Og igjen, d i s k u s j o n.

8507732[/snapback]

 

Muligens det startet som en diskusjon oss imellom men det har nå vertfall utviklet seg til en krangel uten like.

8507764[/snapback]

 

Er jo så absolutt ikke noe som helst rart da du går rundt og fremmer derbi iforhold til alle ander merker. Slikt irriterer. Til tider er det som om du faktisk ikke vil endre synet, selvom du får fakta på bordet også - Men sånn er det kanskje for deg -> meg/oss også ?

 

Alle har da rett til å ytre seg, men personkrenkelse er da ikke lov så det burde de bli slutt på.

 

Kjøp deg skuter, har verken Am6 eller Derbi - Like greit

 

ekwathne : hadde et meget godt svar : Man har selv ansvar for at moppa si gjør 45km/t - Jonas, du som fraråder andre til å ihvertfall ikke kjøre over 100km/t , du kjører ulovlig , visste du det ?

Endret av Hurt
Lenke til kommentar

Hehe ja dette tok litt av =P

 

Hørte med min motor expert og han sa at Aprilian var lettest å trimme, men gutta mine vil at jeg skal ta TZR'en for den ser fetest ut tydeligvis:P og blir litt gøy å eie Honda CBR'ene til de andre (lett motorsykkel) vi får se =O fortsatt åpen for tips.. får ikek bestemt meg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...