Danielsan2000 Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Jeg undrede mig over om det er ulovligt i Norge at vandre rundt i en ordentlig brændert midt om natten, eller om man kan blive arresteret for det. Findes der morgen værtshuse i Norge? Her I Danmark har vi steder som åbner når diskotekerne/barerne lukker, disse steder åbner kl. 5 om morgenen og danskerne kalder det for "den sidste chance" .. . Sidste spørgsmål jeg har er om andre nordmænd, dem som er ædru, ser ned på fulde mennesker .. det gør vi jo ikke så meget i Danmark, fulde folk er jo bare fulde ... det er jo det weekenderne er til. Jeg spørger fordi jeg måske skal til Oslo næste måned og vil nødig modsætte mig vanlig norsk skikke. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Hvis du er fullstendig på tur kan det hende de henger deg til tørk i fyllearresten til dagen etter, noe som ikke akkurat er den billigste suiten i byen. Ellers er nok vi nordmenn fullstendig ubrukelige til å drikke, så overstadig beruselse er vel heller regelen enn unntaket. Så lenge man oppfører seg ordentlig og ikke er til fare for egen eller andres helbred får man være i fred. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Jeg undrede mig over om det er ulovligt i Norge at vandre rundt i en ordentlig brændert midt om natten, eller om man kan blive arresteret for det.Du blir vel ikke arrestert for det, med mindre det er tydelig at du ikke kan ta vare på deg selv og er helt ubrukelig. Har du blitt så full er glattcelle et alternativ, ja. Findes der morgen værtshuse i Norge? Her I Danmark har vi steder som åbner når diskotekerne/barerne lukker, disse steder åbner kl. 5 om morgenen og danskerne kalder det for "den sidste chance" .. .Tja, visse steder i de største byene har nok oppe nokså lenge, men vi har ingen tradisjon for vertshus slik du tenker på det, så det blir mer som 7 Eleven og slike steder. Sidste spørgsmål jeg har er om andre nordmænd, dem som er ædru, ser ned på fulde mennesker .. det gør vi jo ikke så meget i Danmark, fulde folk er jo bare fulde ... det er jo det weekenderne er til.Kommer helt an på hvem du spør. Jeg ser for det meste ikke ned på fulle mennesker når jeg selv er edru og går forbi dem på gata, men om de oppfører seg som idioter kan det nok hende jeg himler med øynene og tenker mine tanker. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Det er også ekstra liv i Oslo by, frem til 18. Mai. Det er pga Russen (Avgangs elever fra VGS skole). Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Her i byen stenger utestedene klokka tre ... Etter det er det nach hjemme hos noen om man vil fortsette festen. Lenke til kommentar
Danielsan2000 Skrevet 30. april 2007 Forfatter Del Skrevet 30. april 2007 Det overrasker mig at høre at det koster penge at blive fængslet for fuldskab, det har jeg prøvet 2 gange i Danmark i mit lange liv .. men det er ganske gratis her. Man får bare ikke lov til at gå før klokken 12 .. jeg prøvede det sidste nytår. Det sker kun hvis man drikker sig så fuld at man ikke registrerer noget og vandrer formålsløst rundt ... ikke noget at prale af. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Havner ikke på glattcellen så lett. Kan fint drikke deg shitfaced uten å bli arrestert. Jeg går ofte full rundt i byn, og om folk ser ned på meg? Neida, gå så fint, så. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) Ble visst kjørt hjem av politiet i går, så de tar vare på fulle nordmenn... >.< Endret 1. mai 2007 av Bruktbilen Lenke til kommentar
mr. Bjerre Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Det du må være obs på er at i Norge er det ikke lov å drikke offentlig, så hvis politiet ser deg drikkende på gaten, risikerer du en klekkelig bot. Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Tja. Avhengig av person til person spør du meg. Mitt syn er at; Er du grei mot politiet, er de grei mot deg. Enkelt og greit. Jeg har drukket offentlig. Politiet har sittet i bilen sin. En mann kom ut og kom bort til meg å spurte venligt om jeg kunne sette fra meg Ølen min. Jeg gjor det, han klappet meg på skulderen å sa: Det er bra det er litt respekt fulle folk her i Bergen. Kos deg videre sa han og smilte hyggeligt, og gikk videre. Stikk i motsettning til en venn av meg. Som ser rimelig rævva ut. Han var bra kakket og. Politiet kom bort til han og spurte om han kunne sette fra seg drikken sin. Han sa ganske frekt at han skulle drikke opp. De tauet han inn, og han fikk bot på ett eller annet. Så. Så lenge du er hyggelig mot dem, er de hyggelig mot deg Easy go. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå