Krissern_ Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 (endret) Jeg har skaffet meg et Sapphire radeon x1950Pro kort med 512mb minne. Det har funka fett helt til nå i det siste hvor fps'en er lavere enn da kortet var nytt.... Det er nå litt over to uker gammelt. Er det alltid sånn at fps'en synker etter bare noen uker? EDIT: Jeg har prøvd å skru vifta på 100%, men det hjelper ikke noe særlig! Endret 30. april 2007 av Krissern_ Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 (endret) hmmm kansje du har tukla med noe eller du f.eks driver med noe som krever mer av skjermkortet:) edit: sørg for at du ikke kjører det i safe mode Endret 30. april 2007 av rulator Lenke til kommentar
Krissern_ Skrevet 30. april 2007 Forfatter Del Skrevet 30. april 2007 hmmm kansje du har tukla med noe eller du f.eks driver med noe som krever mer av skjermkortet:) edit: sørg for at du ikke kjører det i safe mode 8504195[/snapback] Jeg kjører ikke i safe mode og har ikke tukla med noe annet en vifte farten med atitray-tools... Kan det være at jeg har pentium 4 prosessor eller noe? Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 hmmm nja! hehe hva ligger fps-en på i hvilket spill Lenke til kommentar
Krissern_ Skrevet 30. april 2007 Forfatter Del Skrevet 30. april 2007 hmmm nja! hehe hva ligger fps-en på i hvilket spill 8504316[/snapback] Det er Age of Empires 3 det er snakk om nå... Når kortet var nytt kjørte det på rundt 60fps med alt på fullt. Nå har det gått ned til rundt 45 Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 kansje du driver med tyngre maps:P Lenke til kommentar
Krissern_ Skrevet 30. april 2007 Forfatter Del Skrevet 30. april 2007 kansje du driver med tyngre maps:P 8504660[/snapback] lol, nei... det er ikke det. Kan det være sommervarmen som gjør det? Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 sett 2 standard kabinett vifter mot skjermkortet så sjekker du om det blir bedre for at dette skal funke må du ta av side døra men vanligvis nei Lenke til kommentar
Krissern_ Skrevet 30. april 2007 Forfatter Del Skrevet 30. april 2007 sett 2 standard kabinett vifter mot skjermkortet så sjekker du om det blir bedre for at dette skal funke må du ta av side døra men vanligvis nei 8505456[/snapback] Dataen min er nok ikke det beste vifte systemet nei. Kan dette virkelig funke? Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 ikke vanligvis men verdt et forsøk hehe jeg vil beskrive problemet tyngre grafikk eller du har tukla med noe i ati tools eller aitools Lenke til kommentar
Krissern_ Skrevet 30. april 2007 Forfatter Del Skrevet 30. april 2007 ikke vanligvis men verdt et forsøk hehe jeg vil beskrive problemet tyngre grafikk eller du har tukla med noe i ati tools eller aitools 8507367[/snapback] Det må være det første for jeg innstalerte ikke atitraytools før etter at problemet oppstod Lenke til kommentar
Krissern_ Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 Har bestemt meg for å kjøpe en ny vifte. Men hvordan finner jeg den riktige størrelsen? Måler avstanden mellom skruehuldene? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) Har bestemt meg for å kjøpe en ny vifte. Men hvordan finner jeg den riktige størrelsen? Måler avstanden mellom skruehuldene? 8510618[/snapback] Du ser hos produsentene om den vil passe Enten går du for Zalman VF900-cu eller Artic cooling X2 eller X1 husker nemlig ikke hvilken av dem som er for ATI og hvilken av dem som er for nVidia Edit: Du har vel ikke prøvd med nye drivere og driver clean ? Endret 1. mai 2007 av The Ghost Lenke til kommentar
Krissern_ Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 Har bestemt meg for å kjøpe en ny vifte. Men hvordan finner jeg den riktige størrelsen? Måler avstanden mellom skruehuldene? 8510618[/snapback] Du ser hos produsentene om den vil passe Enten går du for Zalman VF900-cu eller Artic cooling X2 eller X1 husker nemlig ikke hvilken av dem som er for ATI og hvilken av dem som er for nVidia Edit: Du har vel ikke prøvd med nye drivere og driver clean ? 8510655[/snapback] Har de nyeste driverne... Nå mente jeg jo vifte til kabinettet da Har ikke så altfor mange fra før Men er det da bare å måle avstanden på skruehullene? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Ingenting som kjører i bakgrunnen? Å sette på ny vifte/flere vifter vil ikke forrandre noe med mindre du har på A.I overklokk eller noe. Sjekk i taskbar om det er noe som stjeler resurser. Lenke til kommentar
Krissern_ Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 Ingenting som kjører i bakgrunnen? Å sette på ny vifte/flere vifter vil ikke forrandre noe med mindre du har på A.I overklokk eller noe. Sjekk i taskbar om det er noe som stjeler resurser. 8512334[/snapback] bruker rundt 35%RAM og 1%CPU ved idle... så det er ikke dette Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Vel for noen månder siden da jeg skulle ha de driverne som var nyest da fikk jeg fra 11K i 3Dmark06 til 3k selv om det var de nyeste, brukte driver vlean og installerte driverne om igjen og jeg var tilbake til 11K Selv om du ikke la inn nye drivere da dette skjedde kan det godt hende det hjelper og det er jo ike mye jobb i det heller Lenke til kommentar
Krissern_ Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 Vel for noen månder siden da jeg skulle ha de driverne som var nyest da fikk jeg fra 11K i 3Dmark06 til 3k selv om det var de nyeste, brukte driver vlean og installerte driverne om igjen og jeg var tilbake til 11K Selv om du ikke la inn nye drivere da dette skjedde kan det godt hende det hjelper og det er jo ike mye jobb i det heller 8512949[/snapback] Det er jo umulig å få tak i driver clean uten å betale for det jo! Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Driver cleaner er gratis... 8513730[/snapback] Jepp bare søk på google Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå