Gå til innhold

OCZ SLI PC 8500.. Rett og slett Sinnsykt!

stoolman

Anbefalte innlegg

Som vanlig har jeg en relativt negativ tilnærming til navngiving av minnemoduler.. Og når OCZ kaller sine moduler SLI, så tenker jeg ... jaja.. nok et markedsføringstriks... Sjeldent har jeg tatt så feil..

Jeg testet disse først på et Asus P5W64 Pro kort, og da stoppet de på 1189 Mhz ca 4-4-4-7 2,45V

I går derimot testet jeg de på Asus P5N32.E SLI 680I kort.. og da var det plutselig andre boller... Husk at dette er på 1T instillinger...

ocz10001t.jpg

Og som om dette ikke var nok..

oczddr11001t.jpg

Til slutt senket jeg Trc til 18 og har et 3D mark stabilt system som greier 1038Mhz 1T på minnet...

Dette er godsaker... Og ikke nok med det.. de er heller ikke spesielt dyre..

Har man et 650 eller 680 basert system slipper man å lete etter hva man skal kjøpe..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virkelig imponerende resultat på de brikkene Stoolman.

Synes også det er skummelt stor forskjell på 975 kontra 680 chipsettet. Skulle nesten tro SLI sertifiseringen av minnebrikkene hadde noe å si :p

Men hvordan ble ytelsen med den minnehastigheten??

Hvis du har mulighet og fyrer opp riggen igjen kunne det vært interessant å sett feks ytelsen 1T kontra 2T og feks 4-4-4-10 1T kontra 5-5-5-15 2T.

Lenke til kommentar

Nice stoolman :D Har tenkt på å kjøpe disse i en god stund nå, men er ikke sikker på om forskjellen på 500 kr (Fra BallistiX PC5300 CL3 med D9GMH) er verdt det. BAllistix brikkene klarer jo fint 1100 Mhz også, men på 5-5-5-15. Jeg er jo ikke en verdensklassebencher, så trenger ikke helt dette :D

Men er klart det er fristende da, når man ser på de resulatene du har fått til, men egentlig skulle jeg ikke tvilt på det, siden de er sertifisert til 1066Mhz 5-5-5-15-1T på 2.1 volt :p

Har du testet hva maks klokk er med 3-3-3-1-1T er? Tror det er bra å kjøre SuperPi med 3-3-3-1 og over 900 Mhz. Det er det OPB og 2.plassen i SuperPi rankingen har gjort. Hadde ikke blitt så veldig overrasket om de klarte Cas 3 på 1000 Mhz :p

Lenke til kommentar

Hei hvor mye volt til minnet bruker du?

680i har noe rar volt kontroll til minnet.

Kjørte mine d9gmh brikker 2.2v 5.5.5.15 2t 1200mzh

680i kan kjøre høyere mzh med mindre volt.

Det som er rart med 2.4v på 680i kan det ødlegge minnet.

Noe som mange dominator brukere har oppdaget.

Han her var ikke så heldig he he.

Quote:

Just a note to all those involved with using the Dominator memory with high voltages. The Asus Striker Extreme likes to eat memory. I went through four pairs of the Dominator PC2-6400C3D [email protected] in three weeks before I figured it out. I then switched to the PC2-8500C5D [email protected] and have been running this for about four days. All that I can say is that I RMA'd the mobo, the ram, and I was about to RMA the power supply and 8800GTXs (2) before I decided to change to the Corsair recommended memory for this board. Another thing is that when you run 4gigs of this stuff, you will probably have to downclock your frequency and relax your timings just a bit to get it to work without errors. So far I have been lucky with my new memory, I have been running 4gigs@1066Mhz with timing/voltage [email protected] for two days and no errors so far.

One more thing of note, I know that some of the Nvidia drivers are crap (they produce a large amount of TDR (timeout detection and recovery) errors. Even with the newest drivers, you will get these errors if your memory is the least bit unstable.

If you have your memory voltage set above 2.2V I highly recommend lowering it. I hope that this doesn't sound to preachy. I'm just trying to help, and I hope this does.

Evga har jo denne posten.

http://evga.com/community/messageboard/top...?TOPIC_ID=31115

Noe tanker om dette stoolman?

En utrolig score på 1T :thumbup:

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...