Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Fungere ikke KUN i min egen leilighet?!

Anbefalte innlegg

Jepp, nå har jeg hvertfall funnet ut at teorien om nettverkskortet stemmer. Takk for det! Deaktivterte kortet og maskina funker, men jeg vil jo helst på nett.. :yes:

Så next, jeg er som tidligere nevnt på en noe blondinemessig stadium hva maskin-innmat angår.. Finne nye drivere til nettverkskortet, kan man altså rette på problemet bare med å laste ned ny driver? ER det safe å gjøre? (til og med av meg hehe?)

Eller som noen også skrev:

"I såfall er mest sannsylig problemet at du eller noen andre har en trådløs router som benytter draft-n i stede for b/g, eller kjører det samtidig. Har du da et trådløst nettverkskort som ikke støtter draft-n vil maskinen gå i lås umiddelbart når den prøver å få kontakt med nettverket"

--> draft'n og BG er gresk for meg. Hvordan kan man se at en router gjør det der? Og det kan jo være i hvilken som helst leilighet. Vet ikke om det er noen suksess om jeg henger opp lapp i gangen, bør vel uansett ha forstått hva jeg spør etter om jeg gjør det, så hvis noen kan utdype denne router-greia på med en ikke-IT terminologi? :hmm:

Kan det være andre ting?

Vet ikke hvor populært det blir om jeg sjekker routerne til alle i blokka heller hehe.. Men jeg er hvertfall kommet et stykke videre, og trenger ikke strålebehandling i det minste. Thanx!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hey... det med draft-n-router teorien er jo GENIAL! Hvis dette stemmer så forbanner jeg herved alle som ikke har kunnet vente med routerkjøp før standarden var ferdig! :)

Dette er jo en bug (såklart, hvis det er dette som faktisk er tilfellet) som MÅ MÅ OG ATTER MÅ rettes i den ferdige standarden, ellers så riskirer man jo å drepe en hel masse noder hvis man setter opp en 802.11n router i området (man kan likså gjerne koble en antenne til en mikrobølgeovn)!

Blir spenndene og se om dette er tilfellet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...