Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Fungere ikke KUN i min egen leilighet?!

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har ikke peiling på data annet enn vanlig bruk og trenger kyndig assistanse..

Laptop'en min funker ikke i blokka der jeg bor, hva kan være feil? Kan magnetisme eller andre "lignende" faktorer gjøre at den ikke funker?

Får ikke startet windows, den går rett på en feil mld hvor det står "starter dumping av fysisk minne". Jeg kan restarte den etterpå i sikkerhetsmodus, og får da tilgang til dokumentene, men det er jo håpløst å jobbe sånn, + at jeg ikke har noe nettverk.

Dette er kun i blokka der jeg bor, den funker overalt ellers (og hver gang etter at jeg har kræsjet maskina, og den funker igjen så står det msg "maskinen er gjenopprettet etter alvorlig systemfeil) Har funnet ut at det må være noe med blokka der jeg bor (på Grunerløkkka!) for har testet ved å starte pcn utenfor døra og da funker den helt fint, men så fort jeg går inn døra blir skjermen svart og det står kun denne feilmeldingen.

Er det noen som har vært borti lignende og vet hva det kan være, evt om jeg kan gjøre noe eller må jeg flytte for å kunne bruke laptop'en min?? (Dell latitude 500)

stine

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får ikke mere hjelp ved å være stor i kjeften..

Har desverre ikke hørt om et slikt fenomen..

Blokka di må vær lagt av magnet hvis det i tilfelle skulle vært det..

Mikrobølgeovner er en mulighet.. men da må den være på innsiden av luka .. ;)

Lenke til kommentar
Hei, jeg har ikke peiling på data annet enn vanlig bruk og trenger kyndig assistanse..

Laptop'en min funker ikke i blokka der jeg bor, hva kan være feil? Kan magnetisme eller andre "lignende" faktorer gjøre at den ikke funker?

Får ikke startet windows, den går rett på en feil mld hvor det står "starter dumping av fysisk minne". Jeg kan restarte den etterpå i sikkerhetsmodus, og får da tilgang til dokumentene, men det er jo håpløst å jobbe sånn, + at jeg ikke har noe nettverk.

Dette er kun i blokka der jeg bor, den funker overalt ellers (og hver gang etter at jeg har kræsjet maskina, og den funker igjen så står det msg "maskinen er gjenopprettet etter alvorlig systemfeil)  Har funnet ut at det må være noe med blokka der jeg bor (på Grunerløkkka!) for har testet ved å starte pcn utenfor døra og da funker den helt fint, men så fort jeg går inn døra blir skjermen svart og det står kun denne feilmeldingen.

Er det noen som har vært borti lignende og vet hva det kan være, evt om jeg kan gjøre noe eller må jeg flytte for å kunne bruke laptop'en min?? (Dell latitude 500)

stine

8503900[/snapback]

Veldig merkelig problem dette her.

Du lukker vel ikke bare laptoppen igjen fra utsida av blokka di, slik at den går i dvalemodus og når du dermed går inn i leiligheten henger maskinen seg opp fordi den mister kontakt med WLAN?

Prøv å slå pc-en helt av og på, kanskje også slå av automatisk tilkobling til det trådløse nettet, siden det kan være dette som henger opp pc-en.

Lenke til kommentar

Er ikke stor i kjeften, bare seriøs.

Har den forøvrig sjelden i mikroen.

Dessuten slutter den å funke når jeg går inn døra i selve blokka også, ikke bare min leilighet. Forsøkte i går ved å skru på den utenfor, og ta den med inn når den stod på, og den kapitulerer med en gang jeg er innenfør døren til tross for at den er helt fin og oppe på trådløst internett rett utenfor.

Noen tipset meg om magnetisme, men det må jo være noe voldsomt..

Marius E, fikk du samme type feilmelding?

Jeg får evt. forsøke med en annen laptop, for å kunne utelukke at det ikke bare er min pc. .

weird.

takk for svar anyway!

Lenke til kommentar

Du lukker vel ikke bare laptoppen igjen fra utsida av blokka di, slik at den går i dvalemodus og når du dermed går inn i leiligheten henger maskinen seg opp fordi den mister kontakt med WLAN?

Prøv å slå pc-en helt av og på, kanskje også slå av automatisk tilkobling til det trådløse nettet, siden det kan være dette som henger opp pc-en.

Nei, problemet starter lenge før den overhodet kan tenkes å koble seg til trådløst nett... Får ikke startet opp windows engang, jeg bare skrur på pcn og deretter får jeg feilmelding om med "starter dumping av fysisk minne". Som sagt, jeg synes det er sprøtt, og i går testet jeg ved å ha den på idet jeg gikk inn døra, og med en gang går den i svart . .

Lenke til kommentar
Er det en enorm trafo inni blokka eller noe uisolerte kabler som kommer inn? Hvordan er det i naboblokka?

8504219[/snapback]

Hm, trafo vet jeg ikke. Er en stor og gammel bygård, som tidligere har vært brukt til eldresenter eller noe tror jeg. . Jeg vet ikke hva slags effekt ulike strøm-greier kan ha på en laptop.. Vet at de i kjelleren har en en sånn fukttørker som går konstant da det er oppdaget fukt i kjelleren. Har et par ledninger som stikker ut til lamper som bare er tapet, men det har vel ingenting å si?? Jeg har ikke peiling på slik.

Trodde kanskje først det var meningen den ikke skulle funke slik at jeg ble kvitt senebetennelsen i armen etter for mye pc-jobbing, men nå som den er bedre begynner dette å bli rimelig irriterende. Sikkert like lett å flytte!

Lenke til kommentar

dette høres jo bare helt sykt ut o0

Men en nærliggende trafo kan kanskje være noe å sjekke ut. Har en her på kontoret som har opplevd noe det flere ganger når pc'en er nær en større trafo!

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Enkelte innlegg er blitt redigert grunnet overdreven eller feil bruk av quotefunksjon. Vær vennlig å passe på å quote det du svarer på og ikke mer enn det. I utgangspunktet skal man ikke quote mer enn maks to innlegg bakover. Dette for å gjøre det mest mulig oversiktlig. Ved quoting av veldig mye tekst, eller om bruker finner det nødvendig å quote flere innlegg bakover så oppfordres man til å bruke skjul funksjonen.

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Seriøøøøøøøst :) Dette hørtes ikke sant ut engang! Om det nå skulle stemme bør du få deg sjekket på kreftavdelingen på rikshospitalet med én gang... Jeg tror det skal være rimelig kraftig stråling for at datamaskinen skal slå seg av bare av at du går inn i et hus eller blokk. Jeg mener, hvis strålingen er så kraftig i hele blokka så er det noe som ikke stemmer! Enten det eller noen som tuller med deg.

Lenke til kommentar

Hack and Mess up 3 sier jeg bare. Executer en fil på offerets maskin, så kan man tulle i hytt og pine med den.

Søk etter svchost.exe på maskinen din.. Finner du den andre plasser enn windows/system32/, så har du nok blitt kødda med. Eller så kødder nok du med oss.

Skal en ganske kraftig trafo til og slå ut en maskin, og uansett ville denne trafoen også slått ut maskinen når du var rett utenfor.

Lenke til kommentar

Det første som slo meg var at det kunne være luftgjennomstrømmingen i PC-en: at du sto oppreist når du sjekket pc-en utendørs og at du satt nede med PC-en på bordet f.eks. innendørs. Dette er nok ikke aktuelt når du forteller at du faktisk gikk inn inngangsdøren bærende på laptopen... Meget merkelig er det.

Er det vegg-til-vegg-tepper i huset? Det kan vel være statisk elektrisitet som gjør utslaget?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...