knutby Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Jeg traff en bil en vakker dag men min mors bil. Den som ble truffet har skader for ca. 2000.. nesten ingen ting. Vår bil 2-5000.(kan fikses selv) Jeg kontaktet den andre eieren og avtalte reperasjon. Etter å ha ventet over en uke(Motparten har adresse og nummer) så måtte jeg reise til Afghanistan. Så min løsning var å gi min mor 6500kr(Det jeg hadde da) for å betale for sakene når de kontaktet oss. Nå 2 månder etter, har hun fortsatt ikke hørt noe så det ser ut som at de ikke gadd å bry seg siden det kun var minimale kosmetiske skader på en stygg bil. Vår bil skulle til å bli fikset men istedet så kjøpte hun ny siden den vi hadde var uansett nedrustet og hun orket ikke reparere den. Det som er "ille" er at når jeg sendte mail om hvordan det gikk til med betaling og alt sammen så sa hun at pengene hadde gått med "til det vanlige" Jeg har ingen anelse hva det vanlige er, men hun har uansett brukt opp alt sammen. Ny bil eller noe lignende. Er det riktig av meg å be om å få pengene igjen. Tenker da mest på det som skulle gå til den andre bilen... (Alle bilene det er snakk om er gamle drittbiler) Lenke til kommentar
Jonulf Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Jeg synes du burde be om pengene tilbake. Du hadde jo på en måte øremerket de til reparasjon av biler og når det ikke skjedde skal de ikke brukes på noe annet. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Jonulf har rett. Slemt av din mor, å bruke sin sønns penger på ny bil, uten å gi de tilbake. Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Tenk på all melka du har sugd gratis ut av puppen hennes. Men nei, hu skylder deg nok de penga ja.. Penger gror ikke på trær heller.. Lenke til kommentar
Anonym2007 Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Du ga hun penger til reparasjonen, hun brukte de på noe annet. Uforsvarlig av henne. Hun er skyldig deg penger. Uansett om hun er moren din så burde du kreve pengene. Lenke til kommentar
knutby Skrevet 30. april 2007 Forfatter Del Skrevet 30. april 2007 *sende torpedo* Får nokk løst det opp når jeg kommer hjem... håper jeg. Lenke til kommentar
hds Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Kjøpte mor bil fordi hun hadde lyst på ny eller fordi du "ødla" den gamle? Er mor fornuftig og svarer ærlig på spørsmålet, så burde du vite svaret selv. Blir som å kreve tilbake pengene hvis du har knust et vindu fordi det ble kjøpt nytt vindu. Kan hende mor har erget seg over bilen, og dette var siste strået før det skulle bli ny innkjøp av bil. De pengene som skulle gå til den andre bilen, har du rett og slett krav på vil jeg si. Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 De kronene er da ikke rare summen etter et halvår / 4 mnd eller hvor lange kontigenter dere har i ISAF HQ, da. Du må jo se litt på dette med skjønn, men om jeg hadde vært i samme situasjon hadde jeg ikke brydd meg stort om de pengene. Det er ikke få kroner mor har brukt på meg opp gjennom årene uansett Du kan jo evt nulle ut "lånet" som julegave? Men nå skal det sies at jeg har klart å kaste bort ganske mange av kronene jeg la til side siden jeg kom hjem i januar, da Lenke til kommentar
Jan Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Jonulf har rett. Slemt av din mor, å bruke sin sønns penger på ny bil, uten å gi de tilbake. 8504144[/snapback] Hun har sikkert gitt endel til sønnen sin før den tid. Om hun brukte det til det vanlige så kan det godt hende at hun trengte dem. Trådstarter får kanskje midler fra hjemmet når han er i beit. Gi og ta er vel ganske så elementært i voksen alder? Lenke til kommentar
knutby Skrevet 30. april 2007 Forfatter Del Skrevet 30. april 2007 (endret) Gaver kan man gi til sin mor ja, men ikke slike. Her tenker jeg først og fremst på pengene som skulle gått til den andre bilen. Det er det jeg irriterer meg for... Skaden var forresten venstre forskjerm og speil. Annen tråd: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=757505&hl= Bare for å nevne det. Var på glatt føre i Moelv(Hedmark) hvor jeg oppdaget en bil stående nederst i svingen. Den hadde stanset midt i veien. Og det var store brøytekanter overalt. Jeg tuter som en gal siden jeg har ikke sjangs til å stoppe bare glir mot bilen sakte. Når jeg ser at det ikke er noen mulighet så kjører jeg inn i snøfonden mellom den andre bilen og veikanten. Sneia den med venstrekanten på bilen vår slik at det kom en liten bulk samt speilet forsvant. Fant ut at hun hadde stanset midt i veien for hun trodde den motgående brøytebilen var i hennes feil. (Jeg hadde alleredet kommet meg ut av bilen og stod å pratet med henne, DA først kjørte brøytebilen roligt forbi. Med andre ord den kjørte ikke fort eller faretruende. Men i norge så har vi jo slik lov som sier at man ALLTID skal ha nok bremselengde. Så på papiret har jeg skylda, men hun er jammen kald om hun hadde krevd penger. Endret 30. april 2007 av Loffelur Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå