Christian86 Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 jeg sitter på tilbud fra urgalaxy, og der står det at en kan få 3 års internasjonal garanti mot et tillegg i prisen. Dette gjelder for obejktiver og kameraer, og jeg grubler. Hva anbefales? Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Kontakt firmaet i Norge først, uansett, og hør om de mener de kan ta service på det... Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 30. april 2007 Forfatter Del Skrevet 30. april 2007 Urgalaxy sier £29 only for 3 Years Worldwide Warranty card, so that UK/EU customers may service it at their local Nikon service centers in case of need. thanks Nikon Norge sier at for kameraet sin del må det være fra EU for at det skal kunne repareres i Norge, alt annet går ikke. Hva angikk objektivene så skulle det være internasjonalt, så der var det ikke noe problem. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Vel, Norge er ikke med i EU men følger EØS-regler ergo, det Urgalaxy sier i quoten din er at den ikke dekkes i Sveits, Norge eller Island. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 30. april 2007 Forfatter Del Skrevet 30. april 2007 (endret) Vel, Norge er ikke med i EU men følger EØS-regler ergo, det Urgalaxy sier i quoten din er at den ikke dekkes i Sveits, Norge eller Island. 8504275[/snapback] merkelig nok sa han hos Nikon at var det en EU modell så var det ikke noe problem. Men det betyr bare at jeg dropper kamera og kjøper obejktivene derfra Endret 30. april 2007 av Christian86 Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Hm, da vet jeg ikke. EU-modell har jo flere og flere begynt å bruke som betegnelse for modeller som er gitt ut i Europa, medlem av EU eller ikke. Betegnelsen er litt misvisende sånn sett. Elektronikk i Norge er jo, etter det jeg har efart, nesten like billig i Norge som resten av verden (kanskje utenom Øst-Asia). Christian, du vet jo selv at det er verdt å betale liiitt ekstra for utmerket norske -kjøpslover Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 30. april 2007 Forfatter Del Skrevet 30. april 2007 Hm, da vet jeg ikke. EU-modell har jo flere og flere begynt å bruke som betegnelse for modeller som er gitt ut i Europa, medlem av EU eller ikke. Betegnelsen er litt misvisende sånn sett. Elektronikk i Norge er jo, etter det jeg har efart, nesten like billig i Norge som resten av verden (kanskje utenom Øst-Asia). Christian, du vet jo selv at det er verdt å betale liiitt ekstra for utmerket norske -kjøpslover 8504342[/snapback] ikke så lenge jeg er bedrifts fotograf, da kan jeg få noen store problemer med fotoutstyr uansett fordi det er en naturlig del av næringen min. Kalkylen som ligger tilgrunn taler anerledes uansett men stort sett dør mobilene mine fordi ingen gjør jobben skikkelig, har enda å ha et kamera som trenger service unntatt Mju'en. Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Elektronikk i Norge er jo, etter det jeg har efart, nesten like billig i Norge som resten av verden (kanskje utenom Øst-Asia). Christian, du vet jo selv at det er verdt å betale liiitt ekstra for utmerket norske -kjøpslover 8504342[/snapback] Blant annet Hong Kong/USA ligger betydelig under norske priser, men i forhold til Eu ligger vi godt an.. Urgalaxy er en god nettbutikk forøvrig. Har kjøpt blant blitz og objektiv der uten problemer Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 30. april 2007 Forfatter Del Skrevet 30. april 2007 Elektronikk i Norge er jo, etter det jeg har efart, nesten like billig i Norge som resten av verden (kanskje utenom Øst-Asia). Christian, du vet jo selv at det er verdt å betale liiitt ekstra for utmerket norske -kjøpslover 8504342[/snapback] Blant annet Hong Kong/USA ligger betydelig under norske priser, men i forhold til Eu ligger vi godt an.. Urgalaxy er en god nettbutikk forøvrig. Har kjøpt blant blitz og objektiv der uten problemer 8504431[/snapback] med den lave dollarkursen og frakt så kommer jeg godt unna på 70-200 og 12-24 som jeg har lyst på. Kamera kan vente, for jeg har D2h som er utmerket. Har gode minner om hvordan folk legger merke til hastigheten på kameraet Lenke til kommentar
swanky Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Urgalaxy selger garantiordninger fra Mack, jeg har kjøpt objektiv derfra med slik garanti. Har brukt den en gang, da tok jeg kontakt med Mack, fikk et servicenummer og sendte objektivet til Tyskland for reperasjon. Kom tilbake etter ca. 10 dager. Med tanke på at jeg betaler en slikk og ingenting for 7 års garanti på objektivene, så er det vel verdt det. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 30. april 2007 Forfatter Del Skrevet 30. april 2007 Urgalaxy selger garantiordninger fra Mack, jeg har kjøpt objektiv derfra med slik garanti. Har brukt den en gang, da tok jeg kontakt med Mack, fikk et servicenummer og sendte objektivet til Tyskland for reperasjon. Kom tilbake etter ca. 10 dager. Med tanke på at jeg betaler en slikk og ingenting for 7 års garanti på objektivene, så er det vel verdt det. 8504710[/snapback] aha, avventer svar fra urgalaxy om dette nå. D200 koster med dagens kronekurs ca 8000 kr, og om jeg må betale moms blir det ikke så ille. (han skrev som svar til en e-post hvor jeg spurte om forsikring på pakken, at de sender nytt om det gamle forsvinner, selv om prisen var satt lavere) Lenke til kommentar
swanky Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Ehem, hvordan skal jeg si det...? Moms vil ikke bli et problem, de har "løst" det problemet på en elegant måte Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 30. april 2007 Forfatter Del Skrevet 30. april 2007 Ehem, hvordan skal jeg si det...? Moms vil ikke bli et problem, de har "løst" det problemet på en elegant måte 8505596[/snapback] vet hehe, så skal kjøpe 70-200 vr og D200 snart syns synd på meg selv etter jobben... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå