Gå til innhold

klokking av core 2 duo e6600

Anbefalte innlegg

Heisann :p

jeg hadde tenkt meg å klokke min Intel core 2 duo e6600 CPU.

jeg har ikke skiftet vifta så da sitter jeg med standardvifta...

noen som har noen bra tips, programmer og komme med?

Første gang jeg klokekr så setter pris på tips og slikt..

Mvh

Sigmund

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror du kan presse den ca 600-800 mhz før det blir for høy temperatur.

Stop når det nærmer seg 65C ved full load!!

-

En liten guide på hvordan du skal clocke er at du skrur opp FSB i BIOS. Denne setter du opp med 10 FSB av gangen, gjenta dette helt til den ikke booter.

Når du nå har resatt BIOSen (og selvfølgelig skrivd opp forrige FSB og Vcore verdi). Så kan du øke Vcore med ETT hakk, ikke noe mer. Så prøver du å boote igjenn. og repeterer dette helt til du når 50-55C i BIOS, da burde du stoppe og prøve å boote til Windows.

Lykke til :thumbup:

Endret av Nets
Lenke til kommentar
Heisann :p

jeg hadde tenkt meg å klokke min Intel core 2 duo e6600 CPU.

jeg har ikke skiftet vifta så da sitter jeg med standardvifta...

noen som har noen bra tips, programmer og komme med?

Første gang jeg klokekr så setter pris på tips og slikt..

Mvh

Sigmund

8503641[/snapback]

For å si det enkelt, denne prosessoren kjører du rett på 3Ghz. Du setter bare fsb til 1333Mhz (4x333) Vil faktisk tro at du kan kjøre ned vcore. Min E6600 kjører dette på 1,25v dvs 0,1v under stock core. Vil du øke over dette så må du nok kjøre opp volt litt, både på cpu og northbridge. Kunne vært en ide hvis du fortalte hvilket hovedkort du har.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke å være så forsiktig med FSB'en av gangen før du kommer opp på rundt 3GHz som tidligere nevnt her, dette skulle ikke være noe problem for deg, noe som selvfølgelig også kommer an på hvilket hovedkort du har.

Har selv kjørt min E6600 opp på 3.4GHz, uten å øke på vcore, med temperaturer rundt 35 grader idle (stock vifte).

Endret av Limstift
Lenke til kommentar

Jeg fikk anbefalt den kjøleren fra Stoolman, holdt på å kjøpe den av han, men gikk for en ny vannblokk, Apogee GT i stedet. Noctua-kjøleren er god, og du vil få fine temperaturer og ikke minst, vil kunne klokke den ganske bra med det utstyret.

Hvilket stepping er det? Står på selve prosessoren.

Lenke til kommentar
Jeg fikk anbefalt den kjøleren fra Stoolman, holdt på å kjøpe den av han, men gikk for en ny vannblokk, Apogee GT i stedet. Noctua-kjøleren er god, og du vil få fine temperaturer og ikke minst, vil kunne klokke den ganske bra med det utstyret.

Hvilket stepping er det? Står på selve prosessoren.

8572223[/snapback]

Hva er en bra eller dårlig steping ? Jeg har 6 ifølge CPU-Z

Lenke til kommentar
Du må se på den teksten somstår på selve cpu'en, ikke i et program.

Du må andre ord ta av kjøleren og se på IHS'en, metall-lokket som dekker cpu.

8572679[/snapback]

Joa, men er ikke keen på å ta på ny pasta og tulle rundt med slangene inne i kabinettet.

Men hva er bra stepping? Høy/lav?

Lenke til kommentar
Du må se på den teksten somstår på selve cpu'en, ikke i et program.

Du må andre ord ta av kjøleren og se på IHS'en, metall-lokket som dekker cpu.

8572679[/snapback]

Joa, men er ikke keen på å ta på ny pasta og tulle rundt med slangene inne i kabinettet.

Men hva er bra stepping? Høy/lav?

8574564[/snapback]

Som regel så klokker de nyeste ukene dårligst. L631A er mitt tilfelle. Dette vil da si at den er lagd i uke 31. Etter uke 35 begynner det å dale. Min er ikke så sykt overklokkings gull chipp, men klarer 3400MHz på 1.39V. Det er greit nok for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...