Gå til innhold

6680, kun hvit skjerm.. SW feil?


J@9

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har kjøpt en defekt nokia 6680 (selger hadde selv kjøpt den sånn, men regnet med at det var SW feil), mest fordi dama trenger deksel og kanskje kamera foran.

Men, tenkte jeg skulle prøve å ordne denne.

Problemet er at når man slår den på blir displayet bare hvitt, ikke noe skjer.. så det tyder på software feil.

Har prøvd å formatere den ved å trykke ned "*","3" og "svar knapp" mens man slår den på, men ser ikke ut som om dette går, for det forblir hvit skjerm da også. Har prøvd å la den ligge i 5-6 min etter at jeg har holdt den kombinasjonen i 30-40 sek, noe som burde vært nok.

 

Men, finnes det noen programmer som jeg kan bruke for å formatere den?

Har kun vanlig data kabel som jeg vet passer til denne, men pc-suite gjenkjenner den ikke, får beskjed om "Kjenner ikke igjen USB-enhet".

og software er i orden, for jeg har hatt 2 andre 6680'r tilkoblet før.

Og mobilen bare lyser, den vil ikke skru seg av, så jeg må ta ut batteriet.

 

Men som sagt, er det noen programmer som kan formatere denne via data kablen?

Eller skal jeg bare bruke den som dele mobil? evt dynke den i elektro rens bare for å sjekke om det hjelper?

 

Takker for svar =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den er nok ikke der lengre :p hehe

kjøpt defekt, kun mobil og batteri, så jeg har verken eske eller kvittering.

 

MEn merkelig nok har den itt tegn til liv nå.. nokia logen kommer og går som den selv vil, men virker som om den ikke vil starte opp orntlig.. så, jeg får demonterer den igjen og se etter løse deler.

Lenke til kommentar

Etter å ha demontert den flere ganger nå, og satt den sammen så funker den nesten helt.. løsningen for meg ble å fjerne den ene skruen som holder displayet, når denne sitter i så klikker den kjør, og uten den så funker den.. men har gjort noe feil når jeg satte den sammen så kamera bak fungerer ikke.

Skal demontere den igjen for å se om jeg får fiksa det.

Men først skal jeg oppdatere firmware, for den som følger med er no telenor greier.. regner med at det forsvinner etter ei oppdatering fra nokia.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...