Gå til innhold

Foto: "Hjelp lille meg"

Anbefalte innlegg

Ja, jeg poster mitt første fotobilde her. Fikk ideen for et par uker siden, men hadde ikke tid å gjennomføre før i helgen. Ideen var sikkert brukt tidligere. Men dette bildet er et selvportrett siden jeg ikke hadde en modell, hehe.

Jeg var ikke sikker ang. beskjæring, og har ennå ikke fargekorrigert (vet ikke om det trengs). Men håper at noen likte bildet.

post-76486-1177923311_thumb.jpg

Bildet er tatt med Canon 350D. To forskjellige objektiver pga jeg tok to bilder og smeltet dem sammen med Photoshop. Hendene og flasken tok jeg med EF 35mm F4.0 og "lille meg" tok jeg med EF-S 18-55mm F3.5-5.6 pga vidvinkel.

Endret av melwasul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Likte både ideen og gjennomføringen. Nå har ikke jeg sett originalen, så beskjæringen kan jeg ikke si noe på, men alt i alt syntes jeg det er et knall bilde. Som oftest maser jeg alltid på kontrast i bilder der jeg mener det mangler, men dette bildet gjorde seg faktisk veldig, veldig bra i den formen det var, lite også skyggeleggingen.

Hvilken belysning har du brukt? :)

Lenke til kommentar

Jeg synes bildet generelt sett var for mørkt. Kanskje en lysere bakgrunn hadde gjort seg? Hvis du ville ha motivet belyst fra siden, kunne det kanskje vært greit å ha litt lys fra oven eller venstre også, for å gjøre skyggene litt lysere. Hånden til venstre er en anelse stor og stjeler oppmerksomhet. Støvet på flasken var litt irriterende, og jeg synes det i grunn var litt ulogisk med valg av suttekork fremfor konvensjonell skrukork.

Lenke til kommentar

Hei, har ikke hatt tid til å svare før nå, hehe. Men ang beskjæring, så har jeg ikke gjort det på bildet, for jeg visste ikke hvor mye skulle bort. Kanskje litt på sidene?

Hvilken belysning har du brukt? :)

Hmm, brukte et videolys (ekstra dings til videokameraet mitt), en nattlampe og en vanlig lampe. Var ikke lett å "styre" som de ordentlige lysene.

Jeg tror at bildet hadde vært enda mer virkningsfullt om du bare hadde tatt bilde av flaska med gutten i. Hendene blir bare et forstyrrende element.

Kanskje forstyrrende, men jeg ville at man skulle se at personen er liten. Dvs en kjempe som holder ham. Hvis han var alene med flasken, ville man kanskje tro at kun flasken som er stor. Mister kanskje litt av illusjonen ;)

Jeg synes bildet generelt sett var for mørkt. Kanskje en lysere bakgrunn hadde gjort seg? Hvis du ville ha motivet belyst fra siden, kunne det kanskje vært greit å ha litt lys fra oven eller venstre også, for å gjøre skyggene litt lysere. Hånden til venstre er en anelse stor og stjeler oppmerksomhet. Støvet på flasken var litt irriterende, og jeg synes det i grunn var litt ulogisk med valg av suttekork fremfor konvensjonell skrukork.

Jeg syns ikke at bildet ble for mørkt? Men jeg ville at man skal fokusere på personen og hendene, ikke bakgrunnen, så var det meningen å gjøre bakgrunnen mørkt.

Jeg kan være enig med at den venstre hånden ble for stor og dominerende, men jeg har ingen flaske mellom 0.5 flaske og en 1.5 flaske, så blir det nok vanskelig. Men jeg kan selvsagt manipulere størrelsen på hånden. Men "støvet" på flasken er da luftbobler (som er nok ikke så synlig med det forminsket bildet), så syntes jeg at de bør være der. Alt for å vise at det er vann i flasken ;)

Jeg skjønner at det er ulogisk å velge suttekork fremfor skrukork, men tanken bak dette var egentlig at kjempen skulle drikke opp flasken (med lille personen i). Men så ble det noe annet på sluttresultatet. Kanskje jeg tar et nytt bilde med en annen flaske senere, hvis jeg finner noe bedre.

edit:

Glemte å takke for kommentarene. Bildet er ment som en av arbeidsprøvene jeg tenkte å sende til høyskolen jeg søkte på ;)

Endret av melwasul
Lenke til kommentar

Flott ide, og heftig bilde. Du kunne kanskje ha vært tjent med å ta et høydebilde? Den venstre handa di er litt uskarp, så denne kunne du ha fått like skarp som flaska.

Men dette er en av de bedre ideene til et bilde jeg har sett her på en stund. Artig å se noen som tenker nytt og kreativt. Kudos.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...