spøkelse Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Fattern har fått 6000 kr i bot for å kjøre ATV i skauen. Hvis han ikke vedtar truer politet med rettsak! Det er lov til å kjøpe ATV men det er ikke lov til å bruke den slik den er ment å brukes. Hvor er logikken? Lenke til kommentar
Stavmikser Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Det er vel ikke lov fordi en ATV ødelegger alt den kjører over, derfor er det bare lov til å kjøre på veil, eller spesielle stier elns. Lenke til kommentar
Martindani Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Er vel beregna at man skal kjøre med den på bane, altså lukket område. Er jo også en del ATV'er man kan få registrert. Vet ikke om det er en slik en dere har men. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 For å kjøre i utmark må man søke om tillatelse til det. Hvis jeg ikke tar feil er det komunen det skal søkes til, og det er en fordel og ha en god grunn til det (f. eks. bygge arbeid o.l.). Lenke til kommentar
agvg Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Det er lov til å kjøpe ATV men det er ikke lov til å bruke den slik den er ment å brukes. Hvor er logikken? 8503146[/snapback] Var det din fars skog da? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Hørt om at ATV kjørere har ødelagt så mange skispor om vinteren at de enkelte steder måtte parkere preppe bilene for sesongen. Har også endt i masseslagsmål langt inni skauen mot ATV førere. Skremmer vette av folk og ødelegger alt av turstier o.l. Dette blir sett strengt på så det er nok bare og betale Kunne sikkert fått mer smekk på pung enn det der tror jeg Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2007 Det er lov til å kjøpe ATV men det er ikke lov til å bruke den slik den er ment å brukes. Hvor er logikken? 8503146[/snapback] Var det din fars skog da? 8646741[/snapback] Ja. Han har vedtatt bota nå. Bevisene var overveldende, ingen vits i å nekte. Det vil si at hjulsporene var tydelige. Lenke til kommentar
blizz Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Kjipt å se at dere fikk bot Men det stemmer, for å ferdes i utmark med atv, eller motorkjøretøy generellt, kreves det dispensasjon ifra kommunen, så søknadskjema kan dere sikkert få hos dem, eller kanskje kommunen dere bor i har en nettside hvor det finnes.. Grunnlag kan for eksempel være for å frakte folk eller ting til hytte eventuelt. Endret 21. mai 2007 av blizz Lenke til kommentar
Loled Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Jeg har vel låv å kjøre på privat skog, som er innegjæret å det går ikke folk i skogen? Har svarte skilt på ATV'en + det er nytte transport. Er det lov? Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Når det er hans skog har han vel lov? Lenke til kommentar
blizz Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Jeg har vel låv å kjøre på privat skog, som er innegjæret å det går ikke folk i skogen? Har svarte skilt på ATV'en + det er nytte transport.Er det lov? 8771782[/snapback] Når det er hans skog har han vel lov? 8771885[/snapback] Det som betyr noe her ifølge regelverket er om området du avt skal kjøre i regnes som utmark eller innmark. Om det regnes som utmark, så må du søke dispensasjon ifra kommunen, selv om det er du som er grunneier området. Er det innmark, så kan du kjøre der med tillatelse ifra grunneier. Lenke til kommentar
MadsFN Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 innmark, er jordet utforbi huset mitt innmark? jeg kjører en liten puc rundt på jordet og har satt en liten "varsel pinne" i veien som "blokkerer" sånn at området er lukket... er dette ulovlig? Lenke til kommentar
blizz Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 innmark, er jordet utforbi huset mitt innmark? jeg kjører en liten puc rundt på jordet og har satt en liten "varsel pinne" i veien som "blokkerer" sånn at området er lukket... er dette ulovlig? 8789815[/snapback] Om det er et jorde, så går jeg sterkt ut ifra at det regnes som innmark ja. Du kan jo lese i friluftsloven og sjekke selv, så er du på den sikre siden. Om det regnes som innmark, så vil du kunne kjøre der om du har tillatelse ifra grunneier Er ærlig talt ikke sikker på hva en puc er, og naturlig nok heller ikke hvilke regler som gjelder for kjøring med puc Du kan sikkert sjekke i veitrafikkloven om du skulle være usikker på dette Link til friluftsloven: http://www.jusstorget.no/article.asp?Key=2&FagKey=5 Lenke til kommentar
Espenevo Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Logikken, når du først er inne på den, er vel heller at det er smart å tenke på bruken før man kjøper? Lenke til kommentar
blizz Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Logikken, når du først er inne på den, er vel heller at det er smart å tenke på bruken før man kjøper? 8828507[/snapback] Helt klart verdt å tenke over i forkant ja =) Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Blir som å kjøpe en bil som går i 200km/t. Selv om det er mulig å kjøre så fort, vil det ikke si at det er lov! Lenke til kommentar
kjellmorrell Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 hvor mange kubikk er atv en? Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Kan man ikke kjøre atv på eget område? Må min kamerat som da har atv og bruker den på gården søke kommunen om å kjøre atv på sin egen går? Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Hvis den er registrert som.. Hva som helst er det lov. Lenke til kommentar
andreasiversen Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Er vel meninga å kjøre på bane, men rettsak er kanskje litt drøyt!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå