Somatic Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Heisann...har et pussig problem her. Hoverkortet driver og messer med huet mitt. Har E6600 i et P5B-E kort. Har nå en overklokk på 3.28 GHz (410x8) v/1.4Vcore som passerer prime95 (12 timer). Minnet er dominator 8500 i 4:5 (1025) v 2.2V 5-5-5-15 Det som er pussig er at når jeg ber om restart enten fra Windows eller fra biosen, så nekter den å gjøre dette, men blir bare hengende svartskjermet uten aktivitet. Jeg må fysisk trykke startknappen for å slå av og på. Drar jeg FSB'en ned forbi ~350 slutter problemet, men systemet er jo stabilt som pokker ifølge testene ved 410 (har fått det stabilt langt over og, men likte ikke tempene økt vcore gav)! Noen som vet hva problemet kan skyldes? Lenke til kommentar
Olanru Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 klokk ned du...trur det ville være best...hvordan cpu kjøler har du? Jeg antar at minnet også spiller en rolle her:) Skaff deg dominator airflow fan så kan du utelukke overheting på minnet. Lenke til kommentar
Somatic Skrevet 30. april 2007 Forfatter Del Skrevet 30. april 2007 klokk ned du...trur det ville være best...hvordan cpu kjøler har du? Jeg antar at minnet også spiller en rolle her:) Skaff deg dominator airflow fan så kan du utelukke overheting på minnet. 8502771[/snapback] Heisann Skruff, Har en Zalman CNPS 9500 LED...som funker fint. Ved 1.4 Vcore holder den 37 idle-52 load. Minnekjøling skulle teoretisk sett ikke være et problem siden de har disse fine kjøleribbene og er i et vel-ventilert område. I tillegg er de specet for 1066 Mhz, 5-5-5-15 ved 2.2 volt. Ikke var de spesielt varme å ta på etter shutdown heller (med strømmen plugget ut selvsagt). E6600 og p5b-e skulle greit klare disse instillingene. Jeg har en liten anelse at kortets algoritmer for autojustering av andre frekvenser og spenninger driver og kludrer. Jeg har PCI og PCIE frekvens på autoinstilling samt FSB, NB og SB spenninger. Burde kanskje også si at alle ekstra-snacks for CPU er slått av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå