Gå til innhold

Defekt Nokia 6280?

Anbefalte innlegg

Tok en firmware oppdatering til min Nokia 6280, under sluttfasen mistet den all kontakt med PC'en og det er ikke noe liv i den overhodet. Får ikke skrudd den på, absolutt null liv. Siden det ikke er garanti idag på den lengere, men jeg har fortsatt 4 år's reklamasjon på denne, kan jeg kreve ny? Vil tro at inmaten er helt defekt og ikke kan repareres, men hva vet jeg. Håper noen kan hjelpe meg fort, og takker for all hjelp på forhånd!

~ Mortis360

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Telefonen din er ikke defekt inni, den vil bare ikke på fordi den ikke ble ferdig med å legge inn firmwaren.

Ta den med til nærmeste Nokia Service Center så burde de greie å fikse den. Kan ikke koste mye siden det kun er snakk om å legge inn firmwaren på den igjen.

Garantiperioden på Nokia telefoner er 2 år.

Ellers så har du en annen mulighet. Søkte litt på google og det skal visst være mulig å gjøre en såkalt: "Dead Usb Flash". Altså flashe mobilen dersom den er helt dau etter en mislykket flash. Nå har jeg ikke så mye info på dette, men du kan jo søke på google etter "6280 dead usb flash".

Edit:

Funnet i FAQ'en til Nokia Software Updater:

"40. Telefonen "døde" under en oppdatering. Hva bør jeg gjøre?

Ta telefonen med til nærmeste Nokia-servicebutikk. Hvis telefonen er dekket av garantien, vil Nokia reparere telefonen i henhold til de vanlige garantibestemmelsene og vilkårene. Hvis telefonen ikke er dekket av garantien, er Nokia ikke ansvarlig for eventuelle tap, som angitt i programvareavtalen for sluttbrukere."

Endret av AeroX
Lenke til kommentar

Gå til butikken du kjøpte den i og forklar problemet.

De kan sende inn telefonen for deg og er dette noe som dekkes av garantien/reklamasjonen koster det ingenting.

Du har 2 års garanti og 2 års reklamasjon. (det er ikke 5 års reklamasjon på telefoner. Saken er ikke avsluttet i rettssystemet.)

Lenke til kommentar
Kan jeg f.eks gå til det nærmeste "Nokia Service Center" her i Drammen og få de til å få ordna problemet uten og henvende meg til Siba?

~ Mortis360

8502755[/snapback]

Vet ikke hva dere har i Drammen, men Telekiosken tar neppe imot mobilen din.

Har du kjøpt den hos Siba er det dit eller til serviceverksted du burde henvende deg. Noen butikker sender den allikevel inn for deg mot noen kroner. (300-400 kr. kanskje!?)

Lenke til kommentar
Kan jeg f.eks gå til det nærmeste "Nokia Service Center" her i Drammen og få de til å få ordna problemet uten og henvende meg til Siba?

~ Mortis360

8502755[/snapback]

Vet ikke hva dere har i Drammen, men Telekiosken tar neppe imot mobilen din.

Har du kjøpt den hos Siba er det dit eller til serviceverksted du burde henvende deg. Noen butikker sender den allikevel inn for deg mot noen kroner. (300-400 kr. kanskje!?)

8502784[/snapback]

Ifølge Nokia så skal Telehuset ha Nokia Sericesenter her, regner med at det ikke skal være noe problem da.

~ Mortis360

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...