Gå til innhold

Databladet Tekno /m musikkonkuransene

Skagen

Anbefalte innlegg

Hei.

I gamledager pleide jeg å lese et datablad kalt Tekno (som forsvant like før år 2000 tror jeg det var). Men i 1997 og 1998 (eller var det 1996 og 1997?) hadde de to musikkonkurranser som de kalte Tekno Music Competition hvor hobbymusikere sendte inn sine låter. Til hver konkurranse fulgte det med en lyd-CD med låtene til de som kom på topp 10, men i tillegg var det med en vanlig data-CD hvor alle innsendte bidrag fulgte med.

Så jeg lurer på om noen har data-CDen for den siste konkurransen de arrangerte som jeg mener var i 1998; den CDen som inneholdt alle .mp3, .xm, .it, .mod, osv, som var sendt inn.

Jeg har kastet bort et par timer nå på å google etter disse CDene, men er overraskende lite å finne bare generelt om bladet!

Dersom noen har data-CDen fra siste konkurransen og er villig til å dele den blir jeg veldig glad :)

Endret av skag1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Hei.

I gamledager pleide jeg å lese et datablad kalt Tekno (som forsvant like før år 2000 tror jeg det var). Men i 1997 og 1998 (eller var det 1996 og 1997?) hadde de to musikkonkurranser som de kalte Tekno Music Competition hvor hobbymusikere sendte inn sine låter. Til hver konkurranse fulgte det med en lyd-CD med låtene til de som kom på topp 10, men i tillegg var det med en vanlig data-CD hvor alle innsendte bidrag fulgte med.

Så jeg lurer på om noen har data-CDen for den siste konkurransen de arrangerte som jeg mener var i 1998; den CDen som inneholdt alle .mp3, .xm, .it, .mod, osv, som var sendt inn.

Jeg har kastet bort et par timer nå på å google etter disse CDene, men er overraskende lite å finne bare generelt om bladet!

Dersom noen har data-CDen fra siste konkurransen og er villig til å dele den blir jeg veldig glad :)

8502439[/snapback]

jeg må ha en eller ti eksemplarer av den CDen der.. jeg fikk jo slike ting i bunke vis siden jeg skrev i bladet.. hmm.. tenker på og sette meg ned og scanne alle bladenen jeg har (er desverre ikek alle :( ) og legge de ut på www.tekno.no hadde dette vert en god idee??

GZ

Lenke til kommentar

Jeg har kun CD'n. (Den med de 12 beste, fra '98)

Jeg var mer "into" elektronisk musikk før og nivået på den konkuransen var jaggu meg ikke lav. Mye bra musikk på de platene, tar frem den CD'n av og til.

Jeg og skulle ønske jeg hadde den Data-CD'n du snakker om, husker jeg hadde den og... men finner den ikke mer.

Forøvrig jævla synd at Tekno bladet gikk til helvete. Det var et fantastisk bra, og allsidig datablad som fokuserte på mange ting... men så begynte de å fokusere kun på spill, og derfra gikk det nedover.. =/

Lenke til kommentar
Jeg og skulle ønske jeg hadde den Data-CD'n du snakker om, husker jeg hadde den og... men finner den ikke mer.

8858157[/snapback]

Jeg leter også etter den data-CDen fra den siste konkurransen de hadde. Var utrolig mange gode låter der som kanskje var litt for spesielle for å bli med på den topp-10-musikk-CDen, men som jeg så gjerne skulle ha få fatt igjen. :(

Endret av skag1
Lenke til kommentar
Har den samme CD-en oppi hylla her et sted selv. Var det ikke Bjørn Lynne som hadde "vinnerlåta", tro? Definitivt CD-en som fikk meg til å åpne ørene for elektronisk musikk.

8878859[/snapback]

Bjørn hadde vinnerlåta i den første konkurransen. Husker ikke hvem som vant i den andre though, men jeg mener det var to svenske gutter eller noe :hmm:

Men legg gjerne ut hele den CDen med alle mod- og mp3-filene :innocent:

Cun sa jo dette tidligere:

Høres bare mer og mer spennende ut, det her. Noen må legge ut =P
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...
  • 7 måneder senere...
  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...