Skagen Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 (endret) Hei. I gamledager pleide jeg å lese et datablad kalt Tekno (som forsvant like før år 2000 tror jeg det var). Men i 1997 og 1998 (eller var det 1996 og 1997?) hadde de to musikkonkurranser som de kalte Tekno Music Competition hvor hobbymusikere sendte inn sine låter. Til hver konkurranse fulgte det med en lyd-CD med låtene til de som kom på topp 10, men i tillegg var det med en vanlig data-CD hvor alle innsendte bidrag fulgte med. Så jeg lurer på om noen har data-CDen for den siste konkurransen de arrangerte som jeg mener var i 1998; den CDen som inneholdt alle .mp3, .xm, .it, .mod, osv, som var sendt inn. Jeg har kastet bort et par timer nå på å google etter disse CDene, men er overraskende lite å finne bare generelt om bladet! Dersom noen har data-CDen fra siste konkurransen og er villig til å dele den blir jeg veldig glad Endret 30. april 2007 av skag1 Lenke til kommentar
grapsorz Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Hei.I gamledager pleide jeg å lese et datablad kalt Tekno (som forsvant like før år 2000 tror jeg det var). Men i 1997 og 1998 (eller var det 1996 og 1997?) hadde de to musikkonkurranser som de kalte Tekno Music Competition hvor hobbymusikere sendte inn sine låter. Til hver konkurranse fulgte det med en lyd-CD med låtene til de som kom på topp 10, men i tillegg var det med en vanlig data-CD hvor alle innsendte bidrag fulgte med. Så jeg lurer på om noen har data-CDen for den siste konkurransen de arrangerte som jeg mener var i 1998; den CDen som inneholdt alle .mp3, .xm, .it, .mod, osv, som var sendt inn. Jeg har kastet bort et par timer nå på å google etter disse CDene, men er overraskende lite å finne bare generelt om bladet! Dersom noen har data-CDen fra siste konkurransen og er villig til å dele den blir jeg veldig glad 8502439[/snapback] jeg må ha en eller ti eksemplarer av den CDen der.. jeg fikk jo slike ting i bunke vis siden jeg skrev i bladet.. hmm.. tenker på og sette meg ned og scanne alle bladenen jeg har (er desverre ikek alle ) og legge de ut på www.tekno.no hadde dette vert en god idee?? GZ Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Jeg syns du kan få til å legge ut alle bidragene og eventuelt linke til dem her. Alltid hyggelig å høre hjemmelagd musikk Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Jeg har kun CD'n. (Den med de 12 beste, fra '98) Jeg var mer "into" elektronisk musikk før og nivået på den konkuransen var jaggu meg ikke lav. Mye bra musikk på de platene, tar frem den CD'n av og til. Jeg og skulle ønske jeg hadde den Data-CD'n du snakker om, husker jeg hadde den og... men finner den ikke mer. Forøvrig jævla synd at Tekno bladet gikk til helvete. Det var et fantastisk bra, og allsidig datablad som fokuserte på mange ting... men så begynte de å fokusere kun på spill, og derfra gikk det nedover.. =/ Lenke til kommentar
MRN Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Jeg måtte bare Det er en annen lignende tråd her. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2007 (endret) Jeg og skulle ønske jeg hadde den Data-CD'n du snakker om, husker jeg hadde den og... men finner den ikke mer. 8858157[/snapback] Jeg leter også etter den data-CDen fra den siste konkurransen de hadde. Var utrolig mange gode låter der som kanskje var litt for spesielle for å bli med på den topp-10-musikk-CDen, men som jeg så gjerne skulle ha få fatt igjen. Endret 14. juni 2007 av skag1 Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Høres bare mer og mer spennende ut, det her. Noen må legge ut =P Lenke til kommentar
laim_com Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) Har nettopp tatt et dårlig bilde av en cd, tror det kanskje er rett? Sjekk vedlegg for bilde. (Håper det funker... ) Edit: Er det lov å legge cden ut til nedlasting? Copyright? Endret 17. juni 2007 av laim_com Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Har den samme CD-en oppi hylla her et sted selv. Var det ikke Bjørn Lynne som hadde "vinnerlåta", tro? Definitivt CD-en som fikk meg til å åpne ørene for elektronisk musikk. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2007 Har den samme CD-en oppi hylla her et sted selv. Var det ikke Bjørn Lynne som hadde "vinnerlåta", tro? Definitivt CD-en som fikk meg til å åpne ørene for elektronisk musikk. 8878859[/snapback] Bjørn hadde vinnerlåta i den første konkurransen. Husker ikke hvem som vant i den andre though, men jeg mener det var to svenske gutter eller noe Men legg gjerne ut hele den CDen med alle mod- og mp3-filene Cun sa jo dette tidligere: Høres bare mer og mer spennende ut, det her. Noen må legge ut =P Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Er det ingen som kan legge ut denne? Har serverplass hvis det er problemet. Jeg leter etter en demolåt som jeg tror var på den første muisikkonkuranse cd'n. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Skulle gjerne også ha hatt den der. Har den andre plata, men den første er borte. Lenke til kommentar
CiViX74 Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Husker at jeg var featured på en slik Tekno-cover-CD en gang på slutten av nittitallet... Kalte meg for CiViX og hadde rundt 10 sanger eller noe sånt på en Tekno-CD (mp3-format). Mange av disse CiViX-sangene mine ligger for øvrig ute her: http://slickerball.com/#civix Lenke til kommentar
Neptyr Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Hvordan ble det med dette? Jeg kunne veldig gjerne tenkt meg disse platene Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Det beste stedet for å finne slike låter er på http://modarchive.org/ Men ikke glem at folk fortsatt lager låter i it, s3m, xm, mod formater fortsatt(jeg er blant de). Lenke til kommentar
Axalon Skrevet 11. mai 2013 Del Skrevet 11. mai 2013 Kanskje litt seint ute, men jeg har CDen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå