Drillo Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 (endret) Jeg er ute etter litt inspirasjon! Skriv hva du studerer/har studert, og hva du evt jobber som nå. Kunne tenke meg en utdanning som gir varierte jobbmuligheter. Er glad i realfag, og er interessert i vitenskap. Digger BBCs dokumentarer (om f eks biologi/evolusjon, nevrovitenskap, universet, arkeologi, tidligere sivilisasjoner...). Er ikke så glad i å snakke i forsamlinger, men er flink til å jobbe i team når jeg brenner for noe. Jobber også bra alene og er selvstendig. Datakunnskapene er svært begrenset. Programmering og slikt har jeg aldri drevet på med. Tips til utdanning? (Vil helst studere i Trondheim) Endret 30. april 2007 av Drillo Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 (endret) Vel, jeg studerer for tiden til bachlor i geografi ved NTNU, mer spesifikt naturgeografien som går på geomorfologi. I tillegg har jeg tenkt å ta en del emner i GIS - Geografiske Informasjonssystemer som er et relativt nytt men etterspurt fagfelt. Siden du liker realfag kan kanskje geologi være noe for deg? Geologi er læren om Jorda, dens sammensetning, oppbygging og utvikling fra dannelsen for 4.6 milliarder år siden og fram til i dag. Dette omfatter studier av mineraler, bergarter, fossiler og løsmasser, samt de fysiske, kjemiske og biologiske prosesser som virker på jordas overflate og i jordas indre. Jeg tror (håper) at geografi og geologi gir muligheter for å arbeide med mye forskjellig, samt kunne arbeide litt utendørs i felt og dermed unngå å bli ei kontorrotte En bekjent av storesøstra mi har master i geologi og han reiser veldig mye med jobben, uten at jeg vet spesifikt hva han jobber med. Endret 30. april 2007 av skag1 Lenke til kommentar
DuTTZi Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 (endret) Ser du liker biologi og nevrovitenskap, hva med Bachelor i Biologi (med nevrovitenskaplig fordypning) og Master i Nevrovitenskap på NTNU? (Selv går jeg psykologi og bachelor-fordypning i nevrovitenskap + master i nevrovitenskap er min "plan b"...) Endret 30. april 2007 av DuTTZi Lenke til kommentar
Drillo Skrevet 30. april 2007 Forfatter Del Skrevet 30. april 2007 Ser du liker biologi og nevrovitenskap, hva med Bachelor i Biologi (med nevrovitenskaplig fordypning) og Master i Nevrovitenskap på NTNU? (Selv går jeg psykologi og bachelor-fordypning i nevrovitenskap + master i nevrovitenskap er min "plan b"...) 8503328[/snapback] Ikke et dumt forslag. Ser du liker hjerner du også. Har tenkt en del på nanoteknologi på NTNU også, men det er vanskelig å finne info. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå