Gjest Anonym_gutt Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Heisann! Nå har det seg at jeg er registrert på forumet fra før, men siden jeg føler at dette er ganske ekkelt å få knyttet til seg, så velger jeg å poste dette som gjest. Jeg har et innmari ekkelt problem; jeg blir sjalu for alt og ingenting. Om fruen skriver lystig(les: bruker masse smilefjes og generelt skriver på en glad måte) til en annen gutt så får jeg en veldig ekkel følelse inni meg, og blir veldig trist. Skjønner ikke hvorfor jeg blir sånn heller. Har egentlig ikke noe lyst til å ta dette opp med henne, da hun kan tolke dette som om at jeg ikke stoler på henne. For jeg gjør det, gjør jeg ikke? Uansett er dette et problem jeg gjerne vil bli kvitt så fort som over hode mulig. Jeg blir kjempesjalu for enormt teite situasjoner, som jeg regner med andre kjærester ville taklet helt fint. (Det at hun snakker om en person kan også, i noen tilfeller gjøre at jeg føler meg ekkel..) Mvh meg. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Det er et veldig vanskelig spørsmål du egentlig stiller her, siden det ikke er noen fasitsvar på hvordan man skal løse sjalusi. Mitt råd til deg er å sette deg inn i hvordan jenten din tenker. Hva slags følelser tror du hun føler for en annen person når hun snakker med han? Jeg snakker ikke om de følelsene du tror først at hun føler, men de følelsene du selv hadde følt hvis du hadde snakket til en annen jente. Et annet tips er kanskje å sprite opp sexlivet og gjøre forholdet litt mer lykkelig (nå sier ikke jeg at det er ulykkelig). Få alt til å bli fantastisk, så tror jeg at du kommer til å gi litt mer faen etter en stund. Lykke til. Lenke til kommentar
Gjest Anonym_gutt Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Hei Ustedalen! Jo, takk for råd! Nå har vi vel et gjennomsnittlig godt sexliv. (Eller, kanskje bedre enn gjennomsnittlig) Men det som er "problemet" er ikke sex, ei heller at vi er lykkelige. Jeg er veldig glad, stort sett hele tiden. Men når det kommer en "rival" så bli jeg innmari deppa. Kan det kanskje være det som er problemet? At jeg ser på så mange som rivaler? Skulle gjerne hørt erfaringer fra personer som har slitt med sjalusi, men kommet over det. Gode råd er noe jeg trenger her. Hvordan kan jeg lære meg å ignorere dette? Burde jeg kanskje ta dette opp med henne? Mange spørsmål kan stilles, men svar er ikke alltid like lett å få. Jeg vil heller ikke såre henne, siden det lett kan oppfattes som om jeg ikke stoler på henne. Mvh meg. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Jeg tror det hele med sjalusi ligger i genene til oss mannfolk. Helt siden vi var huleboere. Det var da den sterkeste mannen som hersket og det var også han som fikk flest damer. Kommer det en ny mann i bildet vil denne mannen føle at hans posisjon er truet. Nok en gang så vil jeg anbefale deg å sette deg inn i jenten din sine fotspor. Tror du innerst inne at hun er ute etter noen andre mannfolk, eller er det bare hjernen som spiller deg et puss? Hvordan er det også med selvtilliten? Føler du at hvilken som helst mann kan komme inn i livet ditt og ta fra deg jenten din, eller føler du at du er god nok for henne? Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Har som deg slitt med sjalusier og sånt jeg også. Overdrevent bruk av smilier i meldinger til andre gutter, eller at hun skjuler at hun f.eks snakker med en gutt på msn som hun møtte på en eller annen leir.. Kan dessverre ikke gi deg noe fasitsvar på hvordan det skal bekjempes.. Nyttig tips er å lære seg å se forskjell på rivaler og hennes venner.. Man kan også si til kjæresten sin at man har den ulempen at man blir fort sjalu og samtidig begrunne det med at det ikke er fordi du ikke stoler på henne. Grunnen er at du er så redd for og miste hun og det dere har. Jeg har sagt til min nåværende kjæreste at jeg kan bli sjalu om hun ikke er åpen mot meg. Altså hvis hun skjuler noe så får jo jeg mistanker. Så det har jeg sagt klart ifra om jeg ikke er så glad i. Og hun føler akkurat det samme.. Så noen ganger er faktisk like greit og bare si det som det er Lenke til kommentar
Gjest Anonym_gutt Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Selvtillitten er jeg faktisk ikke helt sikker på. Noen ganger er den langt oppe, mens andre dager er den litt lengre ned. Altså, den varierer, men ikke så mye at det er et generelt problem. Men hvordan skal jeg innlede en samtale som kan virke så sårende for henne? For alt jeg vet, kan det hende hun føler seg lurt, og blir lei seg? Jeg tror nok ikke at hun vil skifte ut meg, i hvert fall ikke med det første. Men det værste for meg er at jeg er klar over problemet, men enda ikke klarer å "ignorere" det. Vi snakker forresten en god del om ting som kan bli et problem, for å løse de for et eventuelt beger blir fylt med vann. Ikke store greiene, men små praktiske situasjoner som kan oppstå i ethvert forhold. Siden jeg er klar over situasjonen jeg selv opplever, har jeg begynt å tenke meg om angående hvordan jeg forholder meg til andre folk. Det å være single og i et forhold er to vidt forskjellige ting, som krever forskjellig av en person. Jeg har derfor begynt å tenke over hvilke ting jeg gjør og hvilke konsekvenser de tingene kan ha. Vet ikke om det er rett av meg da, hva tror dere? Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Først av alt så burde du prøve å få selvtilliten din på topp. Er sjalusien ekstra vanskelig når du har lav selvtillit? Hvis du skal fortelle henne hva som egentlig skjer så tror jeg det viktigste er at du er ærlig. Ikke legg skjul på noe, men hver også klar over at det er du som er problemet og ikke henne. Fortell henne at du ikke vil at hun ikke skal snakke med menn, men at du av en eller annen grunn føler at det vil til tider bli litt ekkelt. Men som sagt, jeg ville prøvd å fått opp selvtilliten før du forteller henne det. Lenke til kommentar
SirDonkey Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Du tenker for mye! Hva trur du er verst for ho? at du vil prate om en side av deg som bare er mennesklig. Eller at du holder inne sterke følelser du i utgongs punkte ikke har kontroll over, og lar det gå utover henne i andre situasjoner.. Eg meiner at ho og du fortjener å prate om dette, og tilsammen kan prøve og komme fram til kjernen til at du blir sjalu. Og kansje ho overrasker deg med en flott innsikt til problemet.. Stikkordet må vere ærlighet her.. Og du, lite tips. Om du kjenner det bolbler opp inni deg når du tar dette opp med henne, tenk på isbilen, og den latterlige lyden den har! Har noen hul i dørene heime etter utbrudd mot tverre kjærester. No er eg meget avbalansert når eg tar opp saker, så langt eg ikke er presset av ytre situasjoner.. men nok om meg. Det som folk seier her, ingen fasit. uten om at forhold kreves at dere kan ta opp slike tema! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå