Gå til innhold

Politiet må skjerpe seg!


Anbefalte innlegg

Det å bråbremse i 90km/t er direkte livsfarlig.

Om hjulene mot formodning ska låse seg og bilen får sleng og det kommer en lastebil der da?

 

Uansett, er jeg veldig med Nrjey, politiet burde heller uniformere seg og vise de er der.

Er ikke noen etteretningsoriganisjasjon, heller.

Endret av Minus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjører roligere når jeg får øye på purken og blir påminnet at jeg kan faktisk bli kraftig eid. Det hender jeg kjører fort noen steder, men er også mange steder jeg holder fartsgrensen. Når jeg da har en sivilpurk bak meg vet jeg ikke om det og tror ikke det er purk omkring.

 

Leste en artikkel på en nettavis der det visst kom frem at politiet blir bedt om å prioritere trafikksaker.

Endret av stakan
Lenke til kommentar

Jeg synes sivile politibiler er viktig. Det er en del som kjører uforsvarlig fort, og det er ikke uvanlig at de vet hvor det er kontroller. En sivil politibil kan bare ligge i den innerste fila på E18 og ta råkjørerne når de kommer forbi.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor så mange kommer med arguemter om at politiet gjør dette for å tjene inn penger. For det første så får ikke politiet noen av pengene.

 

Men når jeg kjører ute i trafikken i dag, så blir det bare flere og flere billister som ikke bryr seg om trafikk/fartsregler. Jeg ser ofte helt ville forbikjøringer som bare flaks har hindret tapte menneskeliv.

 

Slik utviklingen er i dag, så er det et stort behov for mer politi på veiene. De uniformerte politibilene kan dessverre ikke få til alle oppgaver like godt som sivile. Derfor er sivile politibiler også veldig viktig.

 

Når dere mener at politiet bryr seg mer om å gi bøter, enn å etterforske et slagsmål. Hva er viktigst? Redde menneskeliv i trafikken, eller å finne personen som ga en annen person blåveis?

Lenke til kommentar

Såvidt jeg vet så må politiet "tjene inn" en viss sum i året. Gjett hvor de pengene hentes. Leste også en artikkel der noen hadde satt opp et skilt der de sa ifra om at det var kontroll lenger fremme, politiet på stedet sa det var synd, for da gikk staten glipp av mye penger.

 

Hva er viktigst? Å ta han som banket driten ut av meg på byn eller å rane han som kjørte 10km/t over grensen i 2 sek.

Endret av stakan
Lenke til kommentar
Såvidt jeg vet så må politiet "tjene inn" en viss sum i året. Gjett hvor de pengene hentes. Leste også en artikkel der noen hadde satt opp et skilt der de sa ifra om at det var kontroll lenger fremme, politiet på stedet sa det var synd, for da gikk staten glipp av mye penger.

 

Hva er viktigst? Å ta han som banket driten ut av meg på byn eller å rane han som kjørte 10km/t over grensen i 2 sek.

8529699[/snapback]

 

Hvis noen kjører for fort i 2 sekunder på en strekning som tar 20 minutter så er de sinnsykt uheldig dersom de blir tatt -- og det er heller ikke disse politiet er ute etter.

 

Dessuten koster nå voldsbruk nå 5000 kroner -- så det slår fartsbøter.

 

Men dersom politiet bøtela hver eneste person som slo noen så ville man klaget *enda* mer enn når de tar dem som kjører for fort.

 

Det er en viss forskjell på å slenge en 4 kilo tung arm mot noen med en 0.3 kilo knyttet neve i enden i 80 km/t --

 

-- og å kjøre ned noen mens man sitter i en stålramme med chassis og motor og egenvekt på 1.2 tonn i 90 km/t.

Lenke til kommentar
Norge har verdens laveste fartsgrenser, og de er ikke fastsatt etter trafikktekniske kriterier, men dermiot trafikkpolitiske.

8502358[/snapback]

Her blottlegger du din uvitenhet. Jeg antar at du aldri har hatt noe om vei på universitetsnivå. :nei:

Lenke til kommentar
Norge har verdens laveste fartsgrenser, og de er ikke fastsatt etter trafikktekniske kriterier, men dermiot trafikkpolitiske.

8502358[/snapback]

Her blottlegger du din uvitenhet. Jeg antar at du aldri har hatt noe om vei på universitetsnivå. :nei:

8530427[/snapback]

 

Mmmm jasså?

 

Mulig vi ikke har de laveste grensene, men statens vegvesen har da mange ganger sagt at de lager veier som man fint kan ha høyere fartsgrenser på enn det som er satt. Ergo så må man vel si at det er trafikkpolitiske grunner man bestemmer fartsgrenser etter ....

 

Men seff, du tillater ikke 90km/t gjennom et byggefelt bare fordi veien er bygt for det (men da er det ofte fartsdumper der). Men nå tenkte jeg mer hovedveier og motorveier.

Lenke til kommentar
Mulig vi ikke har de laveste grensene, men statens vegvesen har da mange ganger sagt at de lager veier som man fint kan ha høyere fartsgrenser på enn det som er satt. Ergo så må man vel si at det er trafikkpolitiske grunner man bestemmer fartsgrenser etter ....

8530803[/snapback]

E18 Drammen-Oslo er bygget for 120 km/timen, men fartsgrensen er 80 og 90. Trafikken går dog ofte i 100-110. :cool:

 

Edit: Unntatt i rushtiden, da.. :hrm:

Endret av klilleng
Lenke til kommentar
E18 Drammen-Oslo er bygget for 120 km/timen, men fartsgrensen er 80 og 90. Trafikken går dog ofte i 100-110.  :cool:

 

Edit: Unntatt i rushtiden, da..  :hrm:

8530907[/snapback]

Stykket fra Sandvika og inn til Oslo virker ikke som om det er laget for 120km/h. Mesteparten av veien fra Drammen til Sandvika er det 100-grense, ikke 90.

Lenke til kommentar
E18 Drammen-Oslo er bygget for 120 km/timen, men fartsgrensen er 80 og 90. Trafikken går dog ofte i 100-110.  :cool:

Edit: Unntatt i rushtiden, da..   :hrm:

8530907[/snapback]

Stykket fra Sandvika og inn til Oslo virker ikke som om det er laget for 120km/h. Mesteparten av veien fra Drammen til Sandvika er det 100-grense, ikke 90.

8531144[/snapback]

Hmm.. nei? Det er kanskje noe 100 mellom Drammen og Asker, men ikke etter Asker.

Lenke til kommentar

Før var høyeste fartsgrensen i norge 100 km/t på en av motorveiene. Etter mange regelbrudd så ble fartsgrensen satt ned til 90 km/t. Det har ihvertfall vært på TV2-nyhetene for en stund siden. Vet ikke om det er det samme enda.

Lenke til kommentar

Uniformert politi er synlig på lang vei...hvis du ser bort ifra de som ligger i skauen med laservåpen... Det er lett å jekke seg når du ser en blå saftblander...som varer helt til den er ute av syne... Sivil politi er en skjult trussel som gjør at en bør tenke seg litt om. Personlig så medfører det at jeg er svært påpasselig med å ikke kjøre raskere enn jeg har råd til, nettopp fordi han bak meg kanskje er pol'ti i sivil.

 

Og til de som har så utrolig mye imot det...jeg har en mistanke om at det er fordi reglene ikke appelerer så mye til dere og dere risikerer å tape en del penger på grunn av dette... i tilfelle så er det ikke de sivile politibilene som er problemet.

 

Sivile politibiler kan også benyttes for å ta verstinger i trafikken... De som kjører smooth når de ser en uniformert politibil og tråkker foten til metallet ellers.

Personlig så ønsker jeg mer politi (uniformert som sivilt) langs veiene rett og slett fordi jeg ser såpass mange som burde blitt fratatt retten til å kjøre.

 

Når det gjelder mopedene, så er det ingenting å bli gretten på politiet for. Dere vet reglene og dere vet konsekvensene. At dere er uenig i reglene er forsåvidt en helt grei og ærlig sak. Mener selv at en moped bør ha drag nok og HK nok til å holde 60km/t selv med litt oppoverbakke. At det gikk fra 50 km/t til 45km/t er jo et tilbakesteg... Men for de som vil kjøre raskere enn det, så finnes det faktisk noe som heter lett-mc på 125 ccm som klarer greit å holde fartsgrensene med.

 

En kan klage på at mange saker ikke får nok prioritet... men det er ikke grunn til å syte for at en får bot i trafikken. Hvis alle hadde kjørt som de burde, så hadde ikke politiet brukt mye ressurser ute i trafikken.

Men når det gjelder prioritering, så er faktisk stjeling av sykkel noe som bør nederst på lista med mindre det var i forbindelse med innbrudd eller ran det ble gjort.

Å kjøre på rødt, 130 i 80 sona og slik er langt mer alvorlig og trafikk bør ha stor prioritet.

Men selvsagt... vold, voldtekt, ran, biltyveri, båttyveri, store hærverk, innbrudd, brannstiftelse, narkotika, m.m. er også ting som bør få store ressurser...

Men stjeling av sykkel (med mindre du har en sykkel til prisen for en ny bil) bør faktisk ikke prioriteres så veldig høyt, hvor irriterende det enn er og hvor mye du enn mener du har løst saken selv. Men har du en så dyr sykkel så gjør du vel litt mer enn å låser den fast til en lyktestolpe på fortauet også...

Lenke til kommentar
Norge har verdens laveste fartsgrenser, og de er ikke fastsatt etter trafikktekniske kriterier, men dermiot trafikkpolitiske.

8502358[/snapback]

Her blottlegger du din uvitenhet. Jeg antar at du aldri har hatt noe om vei på universitetsnivå. :nei:

8530427[/snapback]

 

"Miljøfartsgrense" på 60 km/t på Ring 3 i Oslo må vel sies å være satt av trafikkpolitiske årsaker...

 

Det dør 200 - 300 mennesker i trafikken hvert år, titusener blir skadd. I motsetning til fedme, røyking, drikking og andre former for utrygg adfest / uvaner så er det vanskelig å beskytte seg mot andre idioter i trafikken. Politiet er glad i å bøtlegge folk, men ta turen til Midt-Østen ( - Israel ) og se hvordan anarkiet i trafikken der ( ikke ) fungerer så tror jeg at de fleste innser at det er bedre i Norge.

Lenke til kommentar
Politiet har nå utspilt sin rolle helt.

De skal ikke jobbe for å innkassere penger, det er ikke derfor vi har dem rundt omkring. De skal gjøre forebyggende arbeid. Altså, helt motsatt av det de holder på med nå.

8502376[/snapback]

 

In Capitalist Norway police rob you! :!:

 

Fra spøk til revolver, politiet bør bruke mer tid på å ta de verste synderene og heller la de stakkarene som kjørte 4kmt for fort få gå :)

Lenke til kommentar
Politiet har nå utspilt sin rolle helt.

De skal ikke jobbe for å innkassere penger, det er ikke derfor vi har dem rundt omkring. De skal gjøre forebyggende arbeid. Altså, helt motsatt av det de holder på med nå.

8502376[/snapback]

 

In Capitalist Norway police rob you! :!:

 

Fra spøk til revolver, politiet bør bruke mer tid på å ta de verste synderene og heller la de stakkarene som kjørte 4kmt for fort få gå :)

8539790[/snapback]

De som kjører 4 km/t for fort slipper vel glatt forbi en fartskontroll...

Har kjørt forbi kontroller opp mot 10km/t for fort uten å bli stoppa...og det uten så veldig mye feilmargin på nåla... Si 8 km/t reelt da.

De legger inne en slakk som kommer deg til gode, så setter de grensa ett sted...uten at jeg skal være påståelig på akkurat hvor de setter den grensa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...