I_Want_a_Wii Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Hei! Driver med skoleprosjekt, og prøver å finne ut av hvordan jeg skal få til å inserte til en database. I php er jo dette kjempeenkelt, men jeg sliter virkelig med å finne ut av hvordan dette fungerer i c#. Håper noen kan hjelpe. Dette var det siste jeg prøvde på, men det funker ikke System.Data.SqlClient.SqlConnection sqlConnection1 = new System.Data.SqlClient.SqlConnection("baerbar-gross\\sqlexpress; datasouce=test.dbo"); System.Data.SqlClient.SqlCommand cmd = new System.Data.SqlClient.SqlCommand(); cmd.CommandType = System.Data.CommandType.Text; cmd.CommandText = "INSERT INTO tabell (id, navn, antall) VALUES ('4', 'Ole','3')"; cmd.Connection = sqlConnection1; sqlConnection1.Open(); cmd.ExecuteNonQuery(); sqlConnection1.Close(); id, navn og antall er alle varchars, ettersom jeg bare prøver å få dette til med en testdatabase i begynnelsen Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 System.Data.SqlClient.SqlCommand cmd = new System.Data.SqlClient.SqlCommand(); Tenker denne skal være: System.Data.SqlClient.SqlCommand cmd = sqlconnect1.CreateCommand() eller noe slikt. Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Dette var det siste jeg prøvde på, men det funker ikke 8502123[/snapback] "Funker ikke"?? Fikk du feilmelding? Skjedde det ingenting? Blåskjerm i Windows? etc....!??! Lenke til kommentar
I_Want_a_Wii Skrevet 30. april 2007 Forfatter Del Skrevet 30. april 2007 Dette var det siste jeg prøvde på, men det funker ikke 8502123[/snapback] "Funker ikke"?? Fikk du feilmelding? Skjedde det ingenting? Blåskjerm i Windows? etc....!??! 8503523[/snapback] Ahh... beklager Ingen feilmeldinger, men heller ingenting i databasen... Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 (endret) Ahh... beklager Ingen feilmeldinger, men heller ingenting i databasen... 8503835[/snapback] Det tror jeg egentlig ikke noe på (eller du ser etter resultatet i feil database/tabell?) Fjern try/catch du har.... eller putt en try/catch med MessageBox.Show(ex.ToString()) rundt koden din. btw; datasouce=test.dbo Virker dette? Skal man ikke kun ha databasenavn som datasource. Dvs. dropp schema .dbo. Endret 30. april 2007 av jorn79 Lenke til kommentar
I_Want_a_Wii Skrevet 30. april 2007 Forfatter Del Skrevet 30. april 2007 (endret) Det endte tilslutt med at det ble brukt datasetadapters osv for å få dette til, og jeg synes det virket enklere enn det jeg holdt på med i begynnelsen Men takk for svar Begynner å se slutten på prosjektet nå og det er bra Designet ser ut som om det kommer rett fra Legoland helvete. Så det skal jeg fixe på Endret 30. april 2007 av I_Want_a_Wii Lenke til kommentar
cookiefi Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 SQL og C# er jo kjempe lett! Se her: SqlConnection conn = new SqlConnection(); conn.ConnectionString = "Data Source=.\SQLEXPRESS;AttachDbFilename=Databasen_din;Initial Catalog=navnet_pådatabsen;Integrated Security=True"; conn.Open(); string sql_send = "INSERT blablabla INTO bla WHERE bla = 'bla' "; //Enkel PHP SQL SqlCommand cmd_send = new SqlCommand(sql_send, conn); try { cmd_send.ExecuteNonQuery(); } catch (Exception ex) { Messagebox.show(ex); } conn.Close(); conn.Dispose(); Husk og bruke: using System.Data.SqlClient; using System.Collections; Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 (endret) 1. Hva skal du med System.Collection i denne sammenhengen? Endret 26. juni 2007 av Zeph Lenke til kommentar
cookiefi Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 (endret) 1. Jeg klippet det ut av et gammelt prosjekt av meg og fikk med litt ekstra Endret 26. juni 2007 av Zeph Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Brukerne bes holde seg til sak og ikke person. Personangrep tolereres ikke, og i grove tilfeller vil den aktuelle brukeren bli fratatt tilgangen til forumet. Hva brukere mener om hverandre er ikke tema for tråden, og det er direkte ødeleggende for diskusjonen. Innlegg med personangrep er blitt fjernet eller redigert. Brukere oppfordres til å bennytte funksjonen om man kommer over personfokuserte innlegg av negativ art, fremfor å kommentere det i tråden. På den måten kan moderator bedømme saken og vi unngår videre personkrangel. (Dette innlegget skal ikke kommenters, da det blir ansett som off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på PM.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå