Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp til valg av komponenter

Anbefalte innlegg

Hei

Skal kjøpe meg anlegg til bilen. Jeg tenker å legge rundt 10 000 i det, og vil selvfølgelig ha mest mulig for pengene. Jeg vet ikke hva som lønner seg her, kjøpe alle høytalerene nye - eller bare kjøpe en god hovedenhet og en heftig sub.

Det må være fra Pioneer (gode avtaler med tanke på pris), bortsett fra det er jeg åpen for forslag.

Tusen takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du bør i hvertfall oppgradere alt. orginal sakene er bare å hive i garasjen og bruke som ved til vinteren. ikke vet jeg hvilken bil du har, men med få unntak er orginalhøytalere søppel.

hvis du har en kompis eller noe som ordner deg billige saker fra pioneer er jo saken grei, men ellers så er det mye bra komponenter til en bedre pris!

soundstrem lil'wonder serien får utrolig mye skryt.

www.installbay.no

dynabel har mye bra.

www.dynabel.no

skal du bruke 10000 kr ville jeg brukt

kabel 1000

spiller 2500

frontsett 2000

subb. 1500

forsterkere. 4000

ok, det ble 11000, men da blir det bra :D

Lenke til kommentar

Kjøp Pioneer spiller om du får det billig. Resten kan du kjøpe andre steder. Det er ihvertfall mitt råd. Det handler om å få mest igjen for pengene sine, ikke å få størst mulig rabatter...

Installbay.no-pakke:

Forsterker: 2 stk. Soundstream Lil`Wonder LW2.240, kr. 3.790,-

Frontsett: Hertz HSK 165, kr2.399,-

Basselement: Hertz ES 380, kr. 1.799,-

Totalt kr. 7.988,-

Ice Audio-pakke:

Forsterker: 2 stk. Helix Dark Blue 2, kr. 3.380,-

Frontsett: FOCAL 165V2S, kr. 2.590,-

Basselement: FOCAL 33V1, kr. 1.990,-

Totalt kr. 7.960,-

dynaBel-pakke:

Forsterkere: 2 stk. BF1502, kr. 3.996,-

Frontsett: Peerless Resolution 6, kr. 1398,-

Basselement: Peerless Resolution 15, kr. 1495,-

Totalt kr. 6.889,-

Legg på ca. en tusenlapp i kabler, så er du i mål. Dersom du har planer om oppgradere senere ville jeg droppet basselementet og tilhørende forsterker og heller kjøpt meg en GOD spiller og én GOD 2-kanalsforsterker. Da trenger du bare å kjøpe en 1 eller 2-kanalsforsterker og 1 eller 2 basselementer når du får råd :) Det er en ALT for vanlig feil å MÅTTE kjøpe alt på en gang.

Endret av epifant
Lenke til kommentar

Takker for svar. :)

Jeg vet Pioner lager rimelig kurante "head-units", men hvordan er kvaliteten på subwoofere o.l.?

Jeg må ikke nødvendigvis ha Pioneer, men jeg er intressert i å se hvor billig jeg kan få utstyrer for så å sammenligne med DynaBel og andre merker. DynaBel har jeg god erfaring med (har laget en del høyttalere fra dem gjennom tiden).

Har ikke bil just nå, men tenker meg en Corrado eller 90 Coupe så fort gryna strømmer inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...