Emptyy Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Tenkte jeg skulle sette opp en web- og fil- server over internett. Mest for læringens del, da. Problemet er at jeg ikke har brukernavn eller passord til gatewayen, ZyXel Prestige 650R-3. Noen måte jeg kan resette gatewayen på? Eller brute force? (ettersom brukernavnet sikkert er admin/administrator). Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Hvis jeg forstår det riktig, er routeren passord beskyttet, og du sitter uten passord? (Problemet ditt, kan i mine øyne, også nemlig oppfattes som at du ikke har satt noe passord på routeren din.) Regner med at første tolkning er riktig... Uansett, det burde fungere fint å resette routeren. Se etter en liten knapp, ofte plassert i nærheten av strøm inntaket på routeren (ikke større en at du klarer å stappe ei nål, e.l. inn i hullet hvor knappen sitter), prøv dette, hold knappen nede i noen sekunder. (Det står for så vidt "reset" over eller under knappen). Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Hvilken ISP har du? Du bør kunne få brukernavnet og passordet til routeren fra din leverandør. Jeg mener at en skal kunne åpne porter selv, ellers kan en ikke kalle det en internett oppkobling. Lenke til kommentar
Emptyy Skrevet 30. april 2007 Forfatter Del Skrevet 30. april 2007 ISPen min, som var her og satt opp bredbåndstilkoblinga og nettverket for drøyt 4 år siden, gav ikke kundene lov til å sette opp servere. Attpåtil ble dette firmaet solgt til et større, så jeg har mine tvil til ISP-hjelp. Takk, stian, skal prøve meg fram så snart jeg har komt meg utav denne deilige senga. *gjesp* Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 ISPen min, som var her og satt opp bredbåndstilkoblinga og nettverket for drøyt 4 år siden, gav ikke kundene lov til å sette opp servere. Attpåtil ble dette firmaet solgt til et større, så jeg har mine tvil til ISP-hjelp. Hvilken ISP er det snakk om? Står det i avtalen at det ikke er lov å sette opp serveren? Isåfall er dette helt håpløst. Vedder på at det er en eller annen jalla kraftselskap-ISP du har. Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 det går og hente ut password fra routern selv om du ikke veit det (jeg oppfordrer ikke til det) men pm bitter ikke. hvem isp er det ?(hvem får du regininga fra ?) Lenke til kommentar
Merovingian Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Emptty, har du prøvd med standard brukernavn og passord?? søk på "default password list" på google. Det første treffet er det du er ute etter Ellers så kan du gjøre som ranvik sier ja Lenke til kommentar
Emptyy Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 I lisensavtalen står det følgende: "Internet aksessen skal ikkje nyttast til å drive egne servertenester – som til dømes; peer to peer, FTP, web, NNTP, proxyserver eller DHCP." Men det kan de i bunn og grunn ikke forlange. det er for slemt. rett og slett. kom meg innpå routern etter å ha restarten den. takker for hjelp =) Lenke til kommentar
eppis Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Attpåtil ble dette firmaet solgt til et større Hvilken ISP er dette? kan hende det nye firmaet lar deg åpne porter.. uansett må det være det eneste firmaet på markedet som ikke lar deg hoste/åpne porter.. Lenke til kommentar
Emptyy Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 Enivest. Det jeg skreiv om lisensavtalen var om denne større ISPen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå