Cypher_ Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Hei Jeg hadde en liten periode vista på min elitegroup, men forstod fort at den pcen ikke klarte å drive vista. Bestemte meg idag for å installere xp pro igjen da pcen ble både treig og bråkete siden vista krever en god del mer CPU og minne. Og en bråkete pc funker dårlig på lesesalen... Da jeg kjørte med XP pro før var pcen helt still om jeg ikke gjorde annet enn skriving/surfing. Til min store skuffelse har det opstått en ny kilde til bråk - nemlig hardisken. Trodde først det var vifta, men ved nærmere undersøkelse kom jeg frem til at det er harddisken. Prøvde å ta den ut av pcen, og da var det ikke en lyd å høre. Det er en konstant lyd fra den akkurat som om ei vifte, altså ikke lyden av at disken leser. Fatter ikke hva det kan være... Noen som har noen ideer til hvordan jeg kan "shut it up"? Håper bare ikke den er på vei til å ta kvelden! Takk Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Høres ut som en feil i motoren, kanskje noe rusk har kommet inn i harddisken, antakeligvis en retursak Lenke til kommentar
ventle Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 (endret) Hvis mulig, prøv å sette inn en annen harddisk i maskinen og se om lyden fortsatt er der. Slik får du bekreftet at det virkelig er en feil i disken som gjør at den oppfører seg slik, eller om det er maskinen. Om du gidder så er det også verdt å forsøke å gjøre en clean windows-installasjon på den kranglete disken. ...og selvfølgelig: TA BACKUP før det er for sent hvis disken faktisk synger på siste verset. Endret 30. april 2007 av ventle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå