Gjest Gutt 17 Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 (endret) I går fortalte kjæresten min på 15 at hun hadde spiseforstyrelser i fjor vår/sommer. Hun sier det er over og at hun aldri kommer til å få det igjenn, men etter å ha lest litt på nette, ser det ut til at det ikke bare forsvinner. Hun sier også at hun er feit å slike ting. Jeg får ikke ta henne på magen å der hun føler hun har "bilringer", jeg repsekter dette til en viss grad, men det stemmer jo ikke at hu er overvektig så jeg "klår" jo litt alikevell. I dag fikk jeg henne til å skrive inn vekt å høyde i en sånn BMI kalkulator, uten at jeg trengte å se på, hun visket ut vekta å lot meg se hva det sto, der sto det HELE 22,,,ikke akkurat så mye da normal kroppsvekt gikk fr 18-25, hun var forøvrig 173cm høy Som sakt så sier hun at hun ikke har problemene fortsatt, men hun driver å jogger å trener kondis hele tiden, leste at det var ett symtom på internett i sta. Hun spydde også noen ganger når hun hadde problemer i fjor. Noen som vat hva jeg skal gjøre? Sa at vi skulle snakk mere om dette en annen dag Endret 30. april 2007 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Prøv å snakke med f.eks helsesøster hvis dere går på samme skole. Det er viktig å tak i sånne problemer så tidlig som mulig, for før hun vet ordet av det sitter hun igjen med ødelagt kropp og psyke. Derfra kan dere ta det videre gjennom legen hennes eller direkte til psykolog for behandling. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Spiseforstyrelser kan gå bort, men det er meget vanskelig å bli kvitt det. I tillegg ser det ut som om det er på moten, siden 90 % av jentene sier at de er feite. Mitt råd er å snakke med henne og finne ut av hva hun virkelig tror om seg selv. Om dette er seriøst eller bare "mote-aneroxiaen". Er det seriøst så få henne til en psykolog, siden det kan ødelegge en person helt. Lenke til kommentar
Gjest k..a Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 I går fortalte kjæresten min på 15 at hun hadde spiseforstyrelser i fjor vår/sommer.Hun sier det er over og at hun aldri kommer til å få det igjenn, men etter å ha lest litt på nette, ser det ut til at det ikke bare forsvinner. Hun sier også at hun er feit å slike ting. Jeg får ikke ta henne på magen å der hun føler hun har "bilringer", jeg repsekter dette til en viss grad, men det stemmer jo ikke at hu er overvektig så jeg "klår" jo litt alikevell. I dag fikk jeg henne til å skrive inn vekt å høyde i en sånn BMI kalkulator, uten at jeg trengte å se på, hun visket ut vekta å lot meg se hva det sto, der sto det HELE 22,,,ikke akkurat så mye da normal kroppsvekt gikk fr 18-25, hun var forøvrig 173cm høy Som sakt så sier hun at hun ikke har problemene fortsatt, men hun driver å jogger å trener kondis hele tiden, leste at det var ett symtom på internett i sta. Hun spydde også noen ganger når hun hadde problemer i fjor. Noen som vat hva jeg skal gjøre? Sa at vi skulle snakk mere om dette en annen dag Lenke til kommentar
Gjest Guest_gjest_* Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 HEI GUTT 17..JEG LESTE DITT INLEGG OG FØLER MED DEG.JEG ER EI JENTE PÅ 26 ÅR OG HAR HATT ANOREXIA/BULUMI NÅ I 10 ÅR,JEG HAR HATT PERIODER DER JEG HAR LITT BEDRE MEN ALDRI FRISK OG JEG SLITER ENNÅ..TENKER PÅ DET DU SKREV OM DIN KJÆRE JENTE.OG JEG KJENNER MEG IJEN,VIST DET ENESTE DU KAN GJØRE FOR HENE ER Å VÆRE BESTEMT PÅ DET DU MENER OG SI AT DERE MÅ TA KONTAKT MED HENNES LEGE..HUN KOMMER SIKKERT TIL Å STRITTE I MOT MEN DET GÅR OVER..DET ER VIKTIG Å TA HENNE NÅ FØR DET GÅR TIL HODET PÅ HENNE FOR DA ER DET ENDA VANSKELIGERE...HÅPER DET GÅR FINT OG ØNSKER DERE BEGGE LYKKE TIL,OG TA GODT VARE PÅ HVERANDRE.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå