Anders Moen Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Hei! Har fortsatt bare den gamle versjonen av Ubuntu da jeg fortsatt venter på 3 nye cd'r av Ubuntu, 3 cd'r av Kubuntu og 3 av Edubuntu. Åssen kan jeg fikse internetten (trådløst nettverk)? Når jeg går inn på min datamaskin -> høyreklikker -> egenskaper -> enhetsbehandling så står det under nettverkskort i enhetsbehandling: Ralink RT25000 Wireless LAN Card Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC Noen som vet åssen jeg kan fikse det her? Vil gjerne teste ut Linux mer, men jeg får ikke installert det før jeg har egen pc, men det skal vel fungere å få nettet til å fungere på Live-cd'n og, eller? Hvis noe mer trengs å vite, si ifra Håper noen kan hjelpe meg her siden Linux eier Windows Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 29. april 2007 Forfatter Del Skrevet 29. april 2007 last ned drivere:P ..? Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 (endret) Det er mykje problem med dei native rt2500 driverane under linux. Bruk ndiswrapper istadenfor. Framgangsmåten finn du på wikien til ubuntu. Edit: hadde du søkt på rt2500 her på forumet, så hadde du funnet ein god del tråder om den brikka. Endret 29. april 2007 av Mr.Elendig Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 29. april 2007 Forfatter Del Skrevet 29. april 2007 Hmm...jeg har ikke så mye peiling på pc/komputere generelt, men hva i huleste er "rt2500"? Lenke til kommentar
kommers Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 RT2500 er navnet på det chipsettet som WLAN-kortet (IEEE 802.11b/g) ditt bruker, laget av Ralink Technologies. rt2500 er også navnet på en drivermodul for WLAN-kort som bruker dette chipsettet. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 RT2500 fungerer nativt hos meg..men ser det er mange på ubuntuforums.org som har problem med det chipsettet/drivermodulen. Jeg er vel bare heldig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå