Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

slår seg av etter 3 sek


Anbefalte innlegg

ok, problemet er..

 

jeg trykker på start knappen å den selår seg på.. så går det 3 sek så slår den seg av igjen.. d startet med at den var treeeg i windows å jeg bestemte meg for å restarte maskinen.. så ville den ikke slå seg på i mere en 3 sek..

 

har resetta aller jumperne.. skjekka at alle komponentene står som de skal osv..

 

noen som vet hva problemet kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja jeg har en 700w strømforsyning(epsilon)

 

oppsette mitt er som følgende..

 

epsilon 700w psu.

asus m2n32-sli deluxe hk.

amd athlon 64 x2 4600+ am2

ati radeon x1650 bro 512 mb

1 gig brikker på 6400 serie.

samsung 250 gig harddisk

 

e ikke helt sikker på hva du mene med lyd i høytallern.. kan ikke huske at d har vorre noe heller da pcn funket

 

nei jeg kommer ikke så langt at jeg kan gå inn i biosen.. men alt av jumper er resettet, å jeg tok ut batteriet å , å satt d i igjen.

 

har prøvd 2 ganger å ta ut cpuen, men pcn vill fremdeles ikke skru seg på

Lenke til kommentar

nei jeg hører ikke noen pipelyder eller noe. har nettopp prøvd å se om d ble noen lyder da jeg har annlegget på, men d ble d heller ikke..

 

hadde samme feil da jeg fikk pcn da jeg sku koble sammen, med da viste d seg at jeg klarte ikke å drege pcn på en 350w jalla psu..

har skjekket alt uten om rambrikkene, skal gjør d nu.

 

har hadt pcn snart i 5 mnd.

 

har nettopp sett om rambrikkene hadde dotte ut av spr, men d hadde dem ikke.

Lenke til kommentar
jeg støvsugen like etter pcn ikke ville slå seg på, å jeg har godt igjennom alt av deler som kan ha løsnet.. men jeg finn fremdeles ikke feilen... skal jeg ringe/maile komplett på mandagen, garanti sak?

8501805[/snapback]

Støvsuging av pc er absolutt ikke å anbefale! Den skaper mye elektromagneti som ikke er sunt ut ifra det andre her på forumet har skrevet

Lenke til kommentar

En kompis av meg har akkurat sendt tilbake sin tredje Epsilon 700w PSU fordi alle tre manglet\mistet -5v.

 

han hadde mange av de samme feilsymptomene, så jeg gjetter på strømforsyninga. :)

 

-5v har vel om jeg ikke tar helt feil- med oppstart å gjøre..så det kan stemme.

 

prøv med en annen strømforsyning, eller prøv en tester på PSU.

 

Lykke til

Lenke til kommentar

Det er ikke vifta på CPU kjøleren som svikter (ikke sender signal om omdreining til MB)? ASUS er ekstrem til og endre "CPU-fan control" til aktivert ved resetting av Bios, har et "ATI-Crossfire" 939 kort fra ASUS nå, har vannkjøling og disabla "fan control", men om Bios blir satt til default blir "fan control" aktivert :(

Tror eg snart finner ei kabinettvifte med giver og kobler til som CPU-fan for og slippe turer i Bios for og disable...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...