Håkki Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 (endret) Hva vil gi høyest ytelse og/eller fleksibilitet? Software RAID fra Windows Hardware RAID via chipset Hardware RAID controller i pci(e) Når jeg mener fleksibilitet mener jeg at man kan eks: Bytte HK Skifte OS ... uten å miste RAID arrayet. Tenker spesielt på RAID 5 Håkki Endret 29. april 2007 av Håkki Lenke til kommentar
Arne_set Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Jeg mener at Raid controller i pci expres bus en, vil gi best ytelse, men arrester meg vis jeg tar feil! Lenke til kommentar
asshole Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 (endret) Uhm, du har jo besvart ditt eget spørsmål hvis du vil at raidet skal være uavhengig av os og hk. Da er jo Windows software raid og chipset raid uaktuelt. Mht. ytelse så er seff Windows raid tregest. Gode chipset raid og billige raid kontrollere har tilnærmet lik ytelse. Først når du legger i 6000kr for en raid kontroller med (128-256MB) cache + batteri backup for cache = 8000kr så vil nok ytelsen bli merkbart bedre. Det er i alle fall min erfaring. Jeg har også erfart at standalone disker i de fleste tilfeller er raskere enn raid 0. Edit: 8000kr var vel litt mye da. Blir vel heller rundt 5000kr. Denne er god og koster 3600kr (128MB cache): https://www.mamoz.no/produkt/SRCS28X/INTEL_...LLER_8PORT.html Batteribackup, 1300kr: https://www.mamoz.no/produkt/AXXRIBBU1/INTE...ery_BackUp.html Endret 29. april 2007 av asshole Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 29. april 2007 Forfatter Del Skrevet 29. april 2007 (endret) Hvor stor forskjel på chipset og et god kontroller ville det være. Vurderer å invistere i kontroller, men må vite om man kan beskytte prisen i forhold til ytelsen. Endret 29. april 2007 av Håkki Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå