Gå til innhold

Hvorfor må foreldre pine barn på julaften?

Endre

Anbefalte innlegg

Jeg vokste opp på en gård, og jeg hadde det ganske fælt på julaften:

Først hadde vi julemiddagen, kanskje i 6-7 tiden om kvelden. Men så skulle foreldrene mine ut i fjøset og stelle med dyra før vi åpnet pakkene! :evil:

Kan du tenke deg noe mer kjedelig for en 10-åring?

Dette pågikk i endel år, og det var svært hardt. :cry:

Har du opplevd noe lignende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Annen hver jul (da jeg feiret jul sammen med pappa) var vi hos tanta mi som skal være litt nøye på dette med juletradisjoner og sånn. så da er det evangeliet, så mat. så er det pause før det kommer dessert og så er det pause før pakkene. vi begynner sånn ca i 5 tiden og er ferdig med den siste pakka i 10 tiden da. ikke noe problem det. den som venter på noe godt venter ikke forgjeves :)

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke likt å høre poesien din på en dårlig dag fondus. :wink:

Barn har ikke vondt av å måtte vente litt på pakkene, det som irriterer meg er foreldre som skal ha barna til å sitte pent ved bordet i 7 timer, mens foreldrene skal ha ned 4kg ribbe, 3liter akevitt og en tønne juleøl. La nå de stakkars barna få gå fra bordet.

Lenke til kommentar
Jeg ville ikke likt å høre poesien din på en dårlig dag fondus. :wink:

Barn har ikke vondt av å måtte vente litt på pakkene, det som irriterer meg er foreldre som skal ha barna til å sitte pent ved bordet i 7 timer, mens foreldrene skal ha ned 4kg ribbe, 3liter akevitt og en tønne juleøl. La nå de stakkars barna få gå fra bordet.

dett er appsolutt noe i det

Lenke til kommentar

Jeg hadde det sånn når jeg var mindre, høydepunktet på julaften var pakkene.

Selv om vi aldri sitter lengre enn en times tid ved matbordet var det altfor lang tid! Tankene i hodet mitt var pakker, pakker og atter pakker.

Nå som jeg er eldre (17år) er det ikke pakkene som er viktigst, men å kose seg med all den gode maten.

Og etter som årene har gått har jeg også blitt onkel til to, hvor jeg kjenner meg godt igjen i på julaften :D

Lenke til kommentar

Ja, det er sant det når man blir eldre, trangen til og sprete av stolen for og åpne gaver blir mindre. Først trodde jeg at det var noe galt med meg, men det gikk over, så nå er det maten som er best.

Sliter fortsatt med en ting, den store depresjonen etter at vi har åpnet alle pakkene, da er det over, og jeg blir deprimert hver gang.. :cry:

Lenke til kommentar

Vel i chile (der eg kommer fra) er det sommer til jul og dessuten er skolen ferdig så der er det tradisjon å åpne gavene klokken 12 om natten!!! De første årene vi bodde i norge åpnet vi gavene klokken 12 men da vi fant ut at de fleste andre ungene åpnet gavene mellom 18-21 måtte mine foreldre bare dritte i å prøve å holde den tradisjonene ettersom vi plagde livet av de.. Men husker kor j*vligt det var å vente såå lenge. :lol:

Lenke til kommentar
Jeg vokste opp på en gård, og jeg hadde det ganske fælt på julaften:

Først hadde vi julemiddagen, kanskje i 6-7 tiden om kvelden. Men så skulle foreldrene mine ut i fjøset og stelle med dyra før vi åpnet pakkene! :evil:

Kan du tenke deg noe mer kjedelig for en 10-åring?

Dette pågikk i endel år, og det var svært hardt. :cry:

Har du opplevd noe lignende?

Enkelt å svare på, Hvorfor skulle du ha det artig mens dine foreldre var ute i fjøset? Så lærer du at det er dine foreldre som bestemmer ikke du. :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...